Likovna kultura mart

Likovna kultura mart

 

ПЕТИ РАЗРЕД

 1. час: Светлост и опажање облика
Упознати се са појмом ВИТРАЖА на следећим линковима:
Примере неких дечијих радова имитације витража, могу се погледати овде:
Задатак:
Како ученици због недостатка материјала у кућним условима не могу реализовати имитацију витража као са примера, извешће сличан задатак.
Наиме, Ученици ће урадити слику витража.
Тема задатка је слободна. То могу бити животиње, биљке, предмети, пејзажи… Важно је да на раду буду јасно одвојене бојене површине које имитирају бојене комаде стакла и да свака површина буде уоквирена дебљом цромо линијом која имитира оловну жицу (траку). Ове бојене површине не би требале бити превише ситне али ни превише велике (посебно када је у питању позадина). Ако су превише велике отребно их је изделити на мање. Такође је потребно да ивица рада буде уоквирена истом црном линијом која имитира рам за који су везане оловне жице које држе комаде стакла.
Техника којом се реализује рад је темпера и црни фломастер.
Формат блока број 5.

Неке од примера можете преузети на овом линку.

2.час:

Ученици настављају рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до краја ове недеље (28.03.2020.).

Поред предходног задатка ученици су у обавези да погледају три кратка филма, на YouTube каналу, о такозваним „Живим музејима“ 20. века са следећих линкова:

https://www.youtube.com/watch?v=BbgrHnbgoDU

https://www.youtube.com/watch?v=Vbd6j28s7To

https://www.youtube.com/watch?v=IuPVnv4Ofr8

По жељи, ученици се могу на интернету додатно информисати о сликарству Винсента ван Гога (Vincent van Gogh), Густава Климта (Gustav Klimt) или о традиционалном јапанском сликарству (Traditional Japanese painting). Потом могу изабрати слику која им се највише допада и насликати је на свој начин и онако како је они доживљавају.

Овај задатак није обавезан али ће се додатно вредновати.

ШЕСТИ РАЗРЕД

1. час: Тактилна текстура
Упутити се у појам ТЕКСТУРЕ, посебно ТАКТИЛНЕ ТЕКСТУРЕ на 30/31/32. страни уџбеника на следећем линку:
Поред тога упутити се и преко презентације “ТЕКСТУРА” на блогу Ликовњаци:
Задатак:
Ученици треба свој рад да изделе на 6 и бише површина по сопственом избору. На свакој површини треба да реализују различите текстуре обрађујући друге комаде папира на различите начине или лепећи различите материјале на површину. То могу бити различити текстили, различити папири, природни елементи (површина листа, пиљевина дрвета, семенке сусама, кима… остатци оловке при резању, нагужвани мокри папири……….). Једино што молим ученике да материјали које лепе на свој рад не буду превише тешки и лоше залепљени јер ће све радове морати предати када се вратимо у учионицу

Неке од примера можете преузети на овом линку.

2.час:

Ученици настављају рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до краја ове недеље (28.03.2020.).

Поред предходног задатка ученици су у обавези да погледају три кратка филма, на YouTube каналу, о такозваним „Живим музејима“ 20. века са следећих линкова:

https://www.youtube.com/watch?v=BbgrHnbgoDU

https://www.youtube.com/watch?v=Vbd6j28s7To

https://www.youtube.com/watch?v=IuPVnv4Ofr8

По жељи, ученици се могу на интернету додатно информисати о сликарству Винсента ван Гога (Vincent van Gogh), Густава Климта (Gustav Klimt) или о традиционалном јапанском сликарству (Traditional Japanese painting). Потом могу изабрати слику која им се највише допада и насликати је на свој начин и онако како је они доживљавају.

СЕДМИ РАЗРЕД

1. час: Композиција и простор
Обновити знања о КОМПОЗИЦИЈИ помоћу презентације “КОМПОЗИЦИЈА” на Ликовњаци (7. разред).
 
Информисати се о животу и раду Холандског уметника Винсента ван Гога (Vincent van Gogh).
Обратити пажњу на стил и начин рада који је експлозиван, јак у боји, са густим наносом боје и израженим потезом четкице.
Задатак:
Ученици треба да ураде СЛИКУ на тему “СОБА” или “МОЈА СОБА” водећи рачуна о композицији и простору а по узору на слику СПАВАЋА СОБА  Винсента ван Гога.
Слика треба да буде соба ученика или нека измишљена соба а начин рада и техника сликања треба да буде по узору на слику Винсента ван Гога, што значи у интензивном колориту ( јаких боја), са видљивим и кратким потезом четкице, гушћим наносом боје, тамним сенкама и тамним деловима контура….
Техника у којој се задатак изводи су темпере а формат блока број 5.
Рок за слање радова је 27.03.2020. путем Е-маил адресе.
Без обзира на рок ученици ће и следећег четвртка 26.03.2020. године добити нов материјал за прегледање, учење и разоноду.

Spavaca soba - Vincent van Gogh

2.час:

Ученици настављају рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до краја ове недеље (28.03.2020.).

Поред предходног задатка ученици су у обавези да погледају три кратка филма, на YouTube каналу, о такозваним „Живим музејима“ 20. века са следећих линкова:

https://www.youtube.com/watch?v=BbgrHnbgoDU

https://www.youtube.com/watch?v=Vbd6j28s7To

https://www.youtube.com/watch?v=IuPVnv4Ofr8

По жељи, ученици се могу на интернету додатно информисати о сликарству Винсента ван Гога (Vincent van Gogh), Густава Климта (Gustav Klimt) или о традиционалном јапанском сликарству (Traditional Japanese painting). Потом могу изабрати слику која им се највише допада и насликати је на свој начин и онако како је они доживљавају.

ОСМИ РАЗРЕД
 1. час: Контраст, јединство и доминанта у простору
Ученици ће на блогу Ликовњаци погледати презентацију “Модерна рхитектура” и упутити се у њене специфичности.
Задатак:
Ученици ће урадити цртеж или слику на тему “Моја кућа из снова” по узору на објете модерне архитектуре.
Техника за рад је слободна (препоручује се комбиновање акварел боја (водене боје) фломастер, оловка али и новински колаж (могу се неки елементи, дрво, расвета, шара неког папира… додати колажирањем на рад).
Формат папира је блок број 5.
Рок за предају задатка је 27.03.2020.

 

2.час:

Ученици настављају рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до краја ове недеље (28.03.2020.).

Поред предходног задатка ученици су у обавези да погледају три кратка филма, на YouTube каналу, о такозваним „Живим музејима“ 20. века са следећих линкова:

https://www.youtube.com/watch?v=BbgrHnbgoDU

https://www.youtube.com/watch?v=Vbd6j28s7To

https://www.youtube.com/watch?v=IuPVnv4Ofr8

По жељи, ученици се могу на интернету додатно информисати о сликарству Винсента ван Гога (Vincent van Gogh), Густава Климта (Gustav Klimt) или о традиционалном јапанском сликарству (Traditional Japanese painting). Потом могу изабрати слику која им се највише допада и насликати је на свој начин и онако како је они доживљавају.