Likovna kultura april

Likovna kultura april

ПЕТИ РАЗРЕД

3 час:

Путем датог линка треба да се упознате са термином „ДИЗАЈН“. Шта је, каква му је улога и какво је то занимање -Дизајнер-.

https://kameleonputnik.weebly.com/dizajn.html

Потом ћете се, путем овог другог линка, упознати за „Дизајном амбалаже“. Прочитајте шта је амбалажа, каква јој је улога и зашто је „дизајн амбалаже“ важан. (О овоме можете и сами да истражујете на интернету.) Испод текста, на истом линку, имате пуно примере различите амбалаже (како она изгледа кад је цртају дизајнери или праве моделе). Пажљиво погледајте примере на линку.

https://kameleonputnik.weebly.com/blog/ambalaa

Ваш задатак (обавезан) за наредне 2 недеље.

Бићете „Дизајнери амбалаже“. Своје идејно решење за било коју врсту амбалаже можете нацртати или пак направити модел од папира. То може бити амбалажа за било шта, омот чоколаде, кесица бомбона, часа за сладолед, налепница за теглу меда, паковање сока, кеса неке продавнице, кутија за лампу, кутија за чарапе или флашица шампона… Ако цртате, водите рачуна да цртеж буде у 3 димензије, а ако правите модел можете га у потпуности сами направити а можете се послужити већ постојећом амбалажом (нпр: осмислите етикету за нови сок, осликате је, и залепите на флашицу постојећег сока).

Очему морате водити рачуна: О естетици, јер амбалажа често продаје производ.

(распоред боја и њихов однос)

О називу производа (измишљен или постојећи) мора бити видан и читљив. Пазите на фонт.

Шта је још важно од информација о производу а мора се наћи на амбалажи.

Молим вас да НЕ КОПИРАТЕ постојеће амбалаже.

Рад мора бити убоји.

Формат и техника: Слободни

Рок: 18.04.2020.

4 час:

Настављате рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до 18.04.2020.

Поред предходног задатка треба да погледате три кратка филма, на YouTube каналу, о различитим занимљивим начинима и техникама сликања.

https://www.youtube.com/watch?v=xSsdnC896pU

https://www.youtube.com/watch?v=z1XQHmR8Z28

https://www.youtube.com/watch?v=CfUTNE44dbQ

По жељи, можете искористити једну или више предложених начина сликања и насликати рад на слободну тему.

Овај задатак није обавезан али ће се додатно вредновати.

5. час:

Добад дан ђаци,

На овом часу почињемо нешто ново. Данашња тема је ОРНАМЕНТ.

Реч орнамент у преводу са латинског језика значи украс или шара. Тако да ћемо се данас бавити шарама које људи користе од наранијих времена.

Шта мислите, зашто је човек уопште шарао површине предмета око себе? Зашто је присторијски човек цртао по зидовима пећина, зашто су још у старој Микени, старој Грчкој, Риму па на даље кроз историју, људи украшавали подове, зидове и фасаде својих кућа, шарали по посуђу, украшавали своју гардеробу, свој намештај итд?

Разлог за ово лежи у људској природи, односно потреби за естетиком. У људском нагону за лепим али уједно и за неком динамиком (неким дешавањем, покретом) у свом окружењу.

Тако је настао ОРНАМЕНТ.

Сада отворите презентацију „ОРНАМЕНТ“ испод овог текста и упознајте се са орнаментом, његовим карактеристикама и наменом.

Орнамент

Пошто сте се упознали са орнаментом и научили да му је главна карактеристика ПОНАВЉАЊЕ истог или различитих елемената у неком систему, и пошто сте увидели кроз слике, а што знате и из свог свакодневног живода,  да се орнамент и данас користи у свим сверама људске делатности, сада можете приступити изради свог домаћег задатка.

Како нам се ближи Ускрс, ваш домаћи задатак је да насликате ускршње јаје и ишарате га орнаментима карактеристичним за српску културу.

Формат и техника рада су слободни.

Рад мора бити у боји. (Немојте заборавити на позадину.)

На сликама испод текста наћи ћете орнаменте карактеристичне за српску културу које можете користити у раду.

Радове, пре него што их завршите можете слати на консултације путем E-maila: drazevaclikovno@gmail.com.

На исти E-mail шаљете и готове радове са роком до уторка 28.04.2020.

Велики поздрав! 😊

6 час:

Настављате рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до 28.04.2020.

Поред предходног задатка треба да погледате филмове , на YouTube каналу, и упознате се са још неким начинима (техникама) ликовног изражавања и уметницима који свој приче причају кроз два визуелна медија (филм и цртеж у песку) уз музику, што једним именом називамо перформанс.

ПЕРФОРМАНС (енглески – представа) је врста акционе уметности (важан је процес стварања а не крајњи продукт) где уметник кроз једну смислену целину (догађај/ представу) прича своју причу повезујући различите врсте уметности: ликовне (цртеж у песку, на бетону… у датом моменту ствара скулптуру, слика, слика заједно са публиком…); позоришну (плес, глума, пантомима…); музичку (свира, пева, пушта различите звукове…); књижевну (рецитује, чита…); аудио (снима, фотографише, емитује неки филм…)…

Дан радости – Ксенија Семанова

Званичан YouTube канал – Ксенија Семанова

Звничан YouTube канал – Фатмир Мура

По жељи, можете се опробати у сликању на песку (ако за то имате техничке мугућности) и фотографије тих радова послати на E-mail. Можете и сами осмислити неки перформанс па га снимити и послати или потражити на интернету неки занимљив пперформанс па га проследити. Оно што је важно је да сваки перформанс има причу, и поруку (није бесмислен).

На крају ове странице, испод задатака за ученике VIII разреда, окачени су линкови ка филмовима где можете погледати још неке уметнике који стварају своја ликовна дела на различите специфичне (неконвенционалне) начине/технике, као и неке ликовне перформансе.

7 час:

Наша данашња тема је оптичка илузија (варке нашег ока).

Погледаћете филм, испод, „Уметност оптичких илузија“ о једном занимљивом правцу у уметности 20. века под називом ОпАрт или Оптичка уметност. Оптичка уметност се бави варкама нашег ока, односно како то цртеж на дводимензионалном папиру (има само 2 димензије, ширину и висину) нама може изгледати као тродимензионалан (да има и 3. димензију, дубину) или чак као да се креће (кратак снимак који се изнова и изнова понавља). Оно што је занимљиво јесте да су уметници ОпАрта ретко користили више од две боје, а врло често и само основне геометријске облике. Кроз филм са YouTube канала, упознаћете и неке од најзначајнијих уметника ОпАрт-а.

Уметност оптичке илузије

Задатак (ОБАВЕЗАН): Цртеж (графика) на тему „ИЛУЗИЈА

Користићете се истим или сличним геометријски елементима које ћете понављати тако да добијете оптичку илузију. Поред примера који су вам овде дати, можете на интернету потражити „OP art“ (Оптичка уметност) или погледати филмове испод како да урадите ОпАрт цртеж.

Цртање 3Д оптичких илустрација

Црно-бели Оп Арт

Оп Арт црв

Оп Арт туторијал

Техника: Фломастер или туш

Рад може бити у 2 (бела + избор) или више боја. Треба да будете прецизни и педантни (можете користит лењир и шестар)

Формат: Слободан

Рок: 12.05.2020.

Примери:

ШЕСТИ РАЗРЕД

3 час:

Путем датог линка и презентације на њему треба да обновите стечена знања о текстури. Посебно обратите пажњу на стране од 6 до 11 где је објашњена „Визуелна текстура“. То је начин на који уметници дочаравају изглед неке површине односно њену текстуру (уметничким језиком: „материјализују“ површину).

https://pt.slideshare.net/razrednamarina/likovni-elementi-tekstura/12

Ваш задатак (обавезан) за наредне 2 недеље.

Треба да нацртате, оловком или у боји, било шта али да на том свом цртежу дочарате текстуру површине. Да ли је то мекано крзно неке животиње, храпава кора дрвета, ребраста површина неког комада намештаја, мекана површина неке тканине, нежна површина пера…

Техника: Слободна (само оловка или бојице, фломастери…Комбиновање техника…)

Формат: Слободан

Рок: 18.04.2020.

Примери:

4 час:

Настављате рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до 18.04.2020.

Поред предходног задатка треба да погледате три кратка филма, на YouTube каналу, о различитим занимљивим начинима и техникама сликања.

https://www.youtube.com/watch?v=xSsdnC896pU

https://www.youtube.com/watch?v=z1XQHmR8Z28

https://www.youtube.com/watch?v=CfUTNE44dbQ

По жељи, можете искористити једну или више предложених начина сликања и насликати рад на слободну тему.

Овај задатак није обавезан али ће се додатно вредновати.

5. час:

На датој интернет страници -Буди Кенгур- (испод) прочитајте и упознајте се са староседеоцима Аустралије, Абориџинима.

Абориџини

Како се култура Абориџина огледала у њиховој митологији, тако су и главни мотиви на абориџинским сликама биле митолошке приче и различити симболи митских ликова. Мађутим, и данас дани, значење већине симбола је строго чувана тајна различитих племена, која сматрају да само рођени Абориџини могу и треба да их разумеју.

Главна карактеристика абориџинског сликарства је сликање линијама и тачкама. Наиме, прво се ослика подлога, потом се преко осликавају линије (које имају своје тачно значење) а потом се уносе ликови животиња и људи (који опет имају своју симболику).На крају се све обавезно украшава тачкама, чија је улога прикривање тајних симбола. Што се тиче животињских мотива то су углавном птице, рибе, кенгури, гуштери… Често су мотиви апстрактни, мада за Абориџине они имају тачно значење. Колорит је скоро увек у палети земљаних боја.

На следећим линковима можете погледати кратке филмове о техникама абориџинског сликарства.

Абориџинска техника сликања

Апстарактно Дот сликарство

Велики број уметника из целог света данас се служи овом техником познатијом као Dot painting, и под тим именом можете пронаћи велики број филмова на YouTube-у.

Урадићете слику инспирисану абориџинским сликарством.

*Препорука: У тачкању, темперу можете наносити чиме желите, али ће вам најлакше бити да тачкице радите гумицом која се налази на обичној дрвеној оловци, али је треба поравнати ако су ћошкови истрошени.

Тема је слободна

Техника: Темпера

Формат: Слободан

Стил рада: Подсликавање и тачкање

Рок: 28.04.2020.

Примери:

6 час:

Настављате рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до 28.04.2020.

Поред предходног задатка треба да погледате филмове , на YouTube каналу, и упознате се са још неким начинима (техникама) ликовног изражавања и уметницима који свој приче причају кроз два визуелна медија (филм и цртеж у песку) уз музику, што једним именом називамо перформанс.

ПЕРФОРМАНС (енглески – представа) је врста акционе уметности (важан је процес стварања а не крајњи продукт) где уметник кроз једну смислену целину (догађај/ представу) прича своју причу повезујући различите врсте уметности: ликовне (цртеж у песку, на бетону… у датом моменту ствара скулптуру, слика, слика заједно са публиком…); позоришну (плес, глума, пантомима…); музичку (свира, пева, пушта различите звукове…); књижевну (рецитује, чита…); аудио (снима, фотографише, емитује неки филм…)…

Дан радости – Ксенија Семанова

Званичан YouTube канал – Ксенија Семанова

Звничан YouTube канал – Фатмир Мура

По жељи, можете се опробати у сликању на песку (ако за то имате техничке мугућности) и фотографије тих радова послати на E-mail. Можете и сами осмислити неки перформанс па га снимити и послати или потражити на интернету неки занимљив пперформанс па га проследити. Оно што је важно је да сваки перформанс има причу, и поруку (није бесмислен).

На крају ове странице, испод задатака за ученике VIII разреда, окачени су линкови ка филмовима где можете погледати још неке уметнике који стварају своја ликовна дела на различите специфичне (неконвенционалне) начине/технике, као и неке ликовне перформансе.

7. час:

Тама коју данас обрађујемо је свет уобразиље, односно митови и легенде.

Митови (са грчког mitos – бајка, прича) су приче настајале у народу од давнина. Све цивилизације и све културе стварале су своје митове и у њима своје хероје, полубогове, богове и друга различита надприродна бића.

Кроз стварање митова људи су покушавали да објасне различите појаве у природи (дан, ноћ, ватр, кишу…) као и њихов настанак. Наравно, најзанимљивији су они који покушавају да објасне настанак света, почетке цивилизација, настанак и структуру космоса али и прошлост и будућност људи.

Као што смо рекли, различити народи и различите цивилизације су стварале своје митове, али неке од познатијих митологија су словенска митологија, грчка и римска митологија, келтска, староегипатска, јужноамеричка… Али оно што им је свима заједничко су измишљена надприродна бића заснована на особинама човека и животиња.

На линковима испод, можете прочитати или погледати филмове о различитим митологијама и различитим митским бићима.

Словенска митологија

Брајан Фроуд – Гоблини

Брајан Фроуд – Лепота уметности

Најпопуларнија бића из бајки и њихове моћи

Митологије

Иако, данас знамо да су митови и митска створења плод људске маште, они су и данас занимљиви савременом човеку што се огледа кроз велики број књига и филмова такозване епске фантастике, а који причају приче о паралелним световима, њиховим владарима, боговима, вилама и вилењацима, троловима, хобитима…

Задатак:

Тема:  „Митолошко биће“ или „Илустрација неког мита“

Изаберите једо биће или један мит и илуструјте га (насликајте га према вашем виђењу).

Техника: Слободна (препорука је да се комбинује више техника)

Рад МОРА БИТИ У БОЈИ

Формат: Блок бр:5

Рок: 12.05.2020.

Примери:

Још примера

СЕДМИ РАЗРЕД

3 час:

Путрм презентације на датом линку треба да обновите своја знања о ликовним елементима и принципима њиховог компоновања (организације).

https://pt.slideshare.net/razrednamarina/ss-31535223

Потом ћете се путем интернет странице „Култивиши се“ упознати са познатим италијанским сликаром Ђорђоом де Кирикоом (Giorgio de Chirico) и његовим сликарским стилом. Пажљиво погледајте његове слике и обратите пажњу на перспективу, колорит (боје) и атмосверу која влада на његовим сликама.

https://kultivisise.rs/dordo-de-kiriko-slikar-snova/

Ваш задатак (обавезан) за наредне 2 недеље.

Насликаћете слику на тему „Место снова“ (у боји) по узору на дела Ђорђоа де Кирикоа. Обратити пажњу на горе наведене карактеристике његовог сликарства.

Молим вас да у потпуности НЕ КОПИРАТЕ његове слике.

Рад мора бити убоји.

Техника: Слободна (препорука су темпере)

Формат: Блок бр:5

Рок: 18.04.2020.

Примери:

4. час:

Настављате рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до 18.04.2020.

Поред предходног задатка треба да погледате кратaк филм -Плес инструмента- на YouTube каналу, о настанку и прављењу ГИФа.

https://www.youtube.com/watch?v=21ec_NWCncc

По жељи, можете направити свој гиф као што је препоручено у филму. Међутим тема за гиф не мора бити као у филму (померање папирне гитаре на подлози) већ ви имате пуну слободу у избору теме. То може бити померање било ког предмета или више њих на било ком простору или било шта друго (ципеле које саме шетају по стази…).

Овај задатак није обавезан али ће се додатно вредновати.

5 час:

Путeм датих филмова (испод) са You Tube канала обновитићете своје знање из пропорције људске фигуре (односи величина људског тела) које смо радили у првом полугодишту.

Како нацртати човека

Цртање човека – 1 део – Пропорција

Потом ћете погледати филм (испод) о цртању људске фигуре у покрету. Обратите пажњу да се прво постави скица на којој су јасне линије кретања (положаја) тела и удова (ногу и руку). Тек када прецизирате положај тела и обележите позиције зглобова (кукови, колена, лактови…) прелазите на исцртавање наге људске фигуре коју накнадно облачите. Водити рачуна да не дође до скраћивања удова (посебно листова и подлактица) ако су савијени у колену или лакту.

Нацртај плесача

Ваш задатак (обавезан) за наредне 2 недеље.

Наћртаћете људску фигуру у покрет (плес или спорт) са позадином (где се налази та особа) или без позадине.

Рад може бити црно-бели или у боји.

Техника: Слободна

Формат: Слободан

Рок: 28.04.2020.

Примери:

6 час:

Настављате рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до 28.04.2020.

Поред предходног задатка треба да погледате филмове , на YouTube каналу, и упознате се са још неким начинима (техникама) ликовног изражавања и уметницима који свој приче причају кроз два визуелна медија (филм и цртеж у песку) уз музику, што једним именом називамо перформанс.

ПЕРФОРМАНС (енглески – представа) је врста акционе уметности (важан је процес стварања а не крајњи продукт) где уметник кроз једну смислену целину (догађај/ представу) прича своју причу повезујући различите врсте уметности: ликовне (цртеж у песку, на бетону… у датом моменту ствара скулптуру, слика, слика заједно са публиком…); позоришну (плес, глума, пантомима…); музичку (свира, пева, пушта различите звукове…); књижевну (рецитује, чита…); аудио (снима, фотографише, емитује неки филм…)…

Дан радости – Ксенија Семанова

Званичан YouTube канал – Ксенија Семанова

Звничан YouTube канал – Фатмир Мура

По жељи, можете се опробати у сликању на песку (ако за то имате техничке мугућности) и фотографије тих радова послати на E-mail. Можете и сами осмислити неки перформанс па га снимити и послати или потражити на интернету неки занимљив пперформанс па га проследити. Оно што је важно је да сваки перформанс има причу, и поруку (није бесмислен).

На крају ове странице, испод задатака за ученике VIII разреда, окачени су линкови ка филмовима где можете погледати још неке уметнике који стварају своја ликовна дела на различите специфичне (неконвенционалне) начине/технике, као и неке ликовне перформансе.

7. час:

Наша данашња тема се надовезује на тему са 5. час, односно и даље се бавимо обједињавањем покрета, игре и звука.

Користећи своја знања о пропорцији људског тела, како у стању мировања, тако и у покрету реализоваћете жанр сцену, односно сцену из свакодневног живота са темом плеса. Да ли ће то бити балет, фолклор, модеран балет, улични реп, брејк денс…на вама је да одлучите. Оно што је важно јесте да слика мора бити целовита, мора имати неколико људи у покрети и осмишљен простор где се налазе (позадину) без обзира да ли је отворен или затворен простор.

Задатак (ОБАВЕЗАН): Слика „Плес

Рад мора бити у боји.

Техника: Слободна (Препорука је да се технике комбинују)

Формат: Блок бр:5

Рок: 12.05.2020.

Примери:

ОСМИ РАЗРЕД

3 час:

Путем датих линкова информисати се о сликарском правцу 20 века „КУБИЗАМ“ и неким делима главних представника овог правца, Жоржа Брака (Geoges Braque) и Пабла Пикаса (Pablo Picasso).

http://slikarstvo-moderne.blogspot.com/2008/06/kubizam-je-reakcija-na-oseajnost-i.html

https://gavrilobalkanart.wordpress.com/2013/03/22/%D0%BA%D1%83%D0%B1%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D0%BC/

Ваш задатак (обавезан) за наредне 2 недеље.

Слика на тему „Сањао сам“. Рад може да приказује било шта, портрет човека, мртву природу, пејзаж, неку сцену… Али треба обратити пажњу на то да се све што цртате своди на основне геометријске облике (квадрат, круг, троугао…) или неке неправилне геомертијске облике који се додирују, преклапају…

Пажљиво погледајте примере. Можете и на Гуглу потражити “Cubismo paintings” па изабрати неко дело које ће вам помоћи у раду. Али вас молим да га НЕ ПРЕЦРТАВАТЕ  буквално.

Техника: Слободна али се препоручује да буде комбинована. Можете комбиновати темпере, водене боје, преко фломастер и новинсли колаж (део неке слике из новина) који ће са цртежом чинити целину.

Рад мора бити убоји.

Примери:

Формат: Блок бр:5

Рок: 18.04.2020.

4. час:

Настављате рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до 18.04.2020.

Поред предходног задатка треба да погледате кратaк филм -Плес инструмента- на YouTube каналу, о настанку и прављењу ГИФа.

https://www.youtube.com/watch?v=21ec_NWCncc

По жељи, можете направити свој гиф као што је препоручено у филму. Међутим тема за гиф не мора бити као у филму (померање папирне гитаре на подлози) већ ви имате пуну слободу у избору теме. То може бити померање било ког предмета или више њих на било ком простору или било шта друго (ципеле које саме шетају по стази…).

Овај задатак није обавезан али ће се додатно вредновати.

5 час:

Путем датих филмова (испод) са YouTube канала упознајте се са сликарским правцем 20. века Надреализмом. Погледајте ретроспективу неких од најзначајнијих дела надреалистичног сликарства и упознајте неке од најзначајнијих представника надреализма, Салвадора Далија (Salvador Dali), Рене Магрита (Rene Magritte), Пола Клеа (Pol Klee), Хуана Мироа (Huan Miro), Ђиакометиа (Giacometti)…

Надреализам

Надреализам у сликарству

Ваш задатак (обавезан) за наредне 2 недеље.

Како је надреализам био надахнут психоанализом (истраживањен људске психе) а инспирација му је била људска подсвест, снови, халуцинације и фантастика, мотиви на сликама су углавном реални предмети и елемнти који нас свакодневно окружују али у неком нереалном односу (НПР: Сат који се топи, кољи на штулама, небо у оку, жена са ногама хоботнице, крила лептира као ветрењаче…)

Тако је ваш задатак да насликате слику на тему „Реални облици у нереалним односима

Техника: Темпера или водене боје (обавезно)

Рад мора бити убоји.

Формат: Блок бр:5

Рок: 28.04.2020.

Примери:

6 час:

Настављате рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до 28.04.2020.

Поред предходног задатка треба да погледате филмове , на YouTube каналу, и упознате се са још неким начинима (техникама) ликовног изражавања и уметницима који свој приче причају кроз два визуелна медија (филм и цртеж у песку) уз музику, што једним именом називамо перформанс.

ПЕРФОРМАНС (енглески – представа) је врста акционе уметности (важан је процес стварања а не крајњи продукт) где уметник кроз једну смислену целину (догађај/ представу) прича своју причу повезујући различите врсте уметности: ликовне (цртеж у песку, на бетону… у датом моменту ствара скулптуру, слика, слика заједно са публиком…); позоришну (плес, глума, пантомима…); музичку (свира, пева, пушта различите звукове…); књижевну (рецитује, чита…); аудио (снима, фотографише, емитује неки филм…)…

Дан радости – Ксенија Семанова

Званичан YouTube канал – Ксенија Семанова

Звничан YouTube канал – Фатмир Мура

По жељи, можете се опробати у сликању на песку (ако за то имате техничке мугућности) и фотографије тих радова послати на E-mail. Можете и сами осмислити неки перформанс па га снимити и послати или потражити на интернету неки занимљив пперформанс па га проследити. Оно што је важно је да сваки перформанс има причу, и поруку (није бесмислен).

Још неколико неконвеционалних (другачијих) уметника и занимљивих ликовних перформанса:

Tape Art (Уметност лепљивом траком) – Макс Зорн

Одри Хепберн – од Макса Зорна

Перформанс Body Art (Осликавање људског тела) – Невероватне животиње

Перформанс – Сликање плесом уз музику Мајкл Џексона

Перформанс – Сликање великом брзином у “техници Брус Лија”

Перформанс – Сликање пред публиком Фенг Ронг Хуанг

Перформанс – Сликање пред публиком наопачке Френк Боуролек

7. час:

Наша данашња тема се надовезује на тему са 5. час, односно и даље се бавимо фантастиком.

Користећи своја знања о сликарском правцу Надреализму реализоваћете слику сцене из будућности (science fiction). Треба да насликате слику која би представљала сцену из неког вашег научнофантастичног филма. У раду, поред примера испод можете се користити различитим материјалом са интернета као што су science fiction слике, графике, филмови, стрипови, илустрације… Можете измислити потпуно своју фикцију а можете се послужити и сегментима (деловима) постојећих дела па их реализовати и укомпоновати на свој начин.

Задатак (ОБАВЕЗАН): Слика „Будућност – … 2058.

Рад мора бити у боји.

Техника: Слободна (Препорука је да се технике комбинују)

Формат: Блок бр:5

Рок: 12.05.2020.

Примери: