Техника и технологија мај

Техника и технологија мај

ПЕТИ РАЗРЕД

15-16. Час: Драги петаци, на овом часу ваш задатак ће бити да нацртате технички цртеж “новогодишње јелке”, Цртеж цртајте у вашим свескама на празном листу папира. Пре цртања цртежа, потребно је да нацртате оквир као на слици која је дата и да попуните поља унутар оквира. Затим користећи прибор за техничко цртање (пар троугаоника или троугаоник и лењир, графитну оловку) нацртате технички цртеж као на слици.

Bez naslova

Уколико вам је лакше да преузмете ову слику па након тога цртате, то можете учинити кликом на следећи линк када вам се отвори слика преузима се као и свака друга слика која се налази на интернету, а то је десни клик на слику и изаберете опцију сачувај слику као… Уколико желите да цртате директно са вашег рачунара без преузимања слике, притом желите да увеличате слику то можете учинити тако што држите ctrl на тастатури и стискате + онолико пута док јасно не видите коте на слици.

Задатак за ученике који раде по посебном програму у петом разреду јесте да нацртају у свесци квадрат странице 6 центиметара поред њега да нацртају квадрат странице 3 центиметра. Већи квадрат да обоје плавом бојом а мањи квадрат да обоје црвеном бојом (ученици могу користити и друге боје уколико немају баш плаву и црвену, важно је само да боје буду различите) и да одговоре на питање: “Колико је потребно малих квадрата да би направили велики квадрат? “

17-18. Час: Драги петаци, на овом часу ваш задатак ће бити да нацртате технички цртеж “држача за мобилни телефон”, Цртеж цртајте у вашим свескама на празном листу папира. Пре цртања цртежа, потребно је да нацртате оквир као на слици која је дата и да попуните поља унутар оквира. Затим користећи прибор за техничко цртање (пар троугаоника или троугаоник и лењир, графитну оловку) нацртате технички цртеж као на слици.

stalak za mobilni 5-ti raz

Уколико вам је лакше да преузмете ову слику па након тога цртате, то можете учинити кликом на следећи линк када вам се отвори слика преузима се као и свака друга слика која се налази на интернету, а то је десни клик на слику и изаберете опцију сачувај слику као… Уколико желите да цртате директно са вашег рачунара без преузимања слике, притом желите да увеличате слику то можете учинити тако што држите ctrl на тастатури и стискате + онолико пута док јасно не видите коте на слици.

Задатак за ученике који раде по посебном програму  јесте да одгледају видео материјал који се налази на следећем линку (кликни на плави линк). Видео материјал је на тему безбедност у саобраћају и обавезе пешака као учесника у саобраћају. Обзиром да смо неко време били у својим кућама и нисмо много путовали постоји потреба да се подсетимо која су то правила која постоје у саобраћају.

19.-20.Час: Драги петаци ова два часа ћемо посветити завршавању досадашњих радова и обавеза. Молим вас да водите рачуна о томе да се обавезе не остављају за касније и да се редовно раде како не би дошло до нагомилавања, исто важи и за ученике који раде по посебном програму.

21-22. Час: Драги ученици на овом часу ћемо прегледати и оцењивати ваше техничке цртеже које сте цртали током наставе на даљину и то на следећи начин. Молим ученике да ми на мој мејл пошаљу један технички цртеж који су цртали из предмета техника и технологија током наставе на даљину, за који они мисле да су најбоље нацртали (не у поређењу са другим ученицима, већ да им је тај технички цртеж бољи од свих осталих цртежа који су они цртали). Дакле оцениће се по вама ваш најбољи цртеж. Иако сте већ слали тај цртеж мени, пошаљите га поново и напишите у мејлу МОЈ НАЈБОЉИ ТЕХНИЧКИ ЦРТЕЖ. Онај ученик који не пошаље његов најбољи технички цртеж, наставник ће оценити све цртеже које је ученик слао и израчунати просечну оцену  и та оцена ће бити из ове области.

Ученици који раде по посебном програму треба да ми пошаљу цртеж који су цртали из предмета техника и технологија за који они мисле да је то њихов најбољи цртеж, тај цртеж ће им бити оцењен и то ће чинити оцену из предмета техника и технологија која ће бити уписана из ове области.

23-24.  Систематизација – поправљање оцена

ШЕСТИ РАЗРЕД

15-16. Час: Драги шестаци, на овом часу ваш задатак ће бити да нацртате технички цртеж “стамбене куће”, цртеж који се надовезује на онај који сте цртали на претходном часу. Цртеж цртајте у вашим свескама на празном листу папира. Пре цртања цртежа, потребно је да нацртате оквир као на слици која је дата и да попуните поља унутар оквира. Затим користећи прибор за техничко цртање (пар троугаоника или троугаоник и лењир, графитну оловку) нацртате технички цртеж као на слици.

шести разред

Уколико вам је лакше да преузмете ову слику па након тога цртате, то можете учинити кликом на следећи линк када вам се отвори слика преузима се као и свака друга слика која се налази на интернету, а то је десни клик на слику и изаберете опцију сачувај слику као… Уколико желите да цртате директно са вашег рачунара без преузимања слике, притом желите да увеличате слику то можете учинити тако што држите ctrl на тастатури и стискате + онолико пута док јасно не видите коте на слици.

Задатак за ученике који раде по посебном програму јесте да нацртају правоугаоник чија је дужа страница (страница а) једнака 8 центиметара а краћа страница (страница б) једнака 4 центиметара и тај правоугаоник обоје плавом бојом. Поред њега нацртајте још један правоугаоник чија је дужа страница (страница а) једнака 4 центиметара а краћа страница (страница б) једнака 2 центиметара и тај правоугаоник обоје плавом бојом. Када нацртате та два правоугаоника, питање за вас гласи:”Шта мислите колико је потребно малих правоугаоника да би се направио већи правоугаоник?”

17-18. Час: Драги шестаци, на овом часу ваш задатак ће бити да нацртате технички цртеж “летњиковца”. Цртеж цртајте у вашим свескама на празном листу папира. Пре цртања цртежа, потребно је да нацртате оквир као на слици која је дата и да попуните поља унутар оквира. Затим користећи прибор за техничко цртање (пар троугаоника или троугаоник и лењир, графитну оловку) нацртате технички цртеж као на слици. НАПОМЕНА не цртате изглед летњиковца који се налази у горњем левом углу оквира са црвеним кровом, цртате само ове делове који су котирани.

летњиковац 6-ти разред

Уколико вам је лакше да преузмете ову слику па након тога цртате, то можете учинити кликом на следећи линк када вам се отвори слика преузима се као и свака друга слика која се налази на интернету, а то је десни клик на слику и изаберете опцију сачувај слику као… Уколико желите да цртате директно са вашег рачунара без преузимања слике, притом желите да увеличате слику то можете учинити тако што држите ctrl на тастатури и стискате + онолико пута док јасно не видите коте на слици.

Задатак за ученике који раде по посебном програму  јесте да одгледају видео материјал који се налази на следећем линку (кликни на плави линк). Видео материјал је на тему безбедност у саобраћају и обавезе пешака као учесника у саобраћају. Обзиром да смо неко време били у својим кућама и нисмо много путовали постоји потреба да се подсетимо која су то правила која постоје у саобраћају.

19.-20.Час: Драги шестаци ова два часа ћемо посветити завршавању досадашњих радова и обавеза. Молим вас да водите рачуна о томе да се обавезе не остављају за касније и да се редовно раде како не би дошло до нагомилавања, исто важи и за ученике који раде по посебном програму.

21-22. Час: Драги ученици на овом часу ћемо прегледати и оцењивати ваше техничке цртеже које сте цртали током наставе на даљину и то на следећи начин. Молим ученике да ми на мој мејл пошаљу један технички цртеж који су цртали из предмета техника и технологија током наставе на даљину, за који они мисле да су најбоље нацртали (не у поређењу са другим ученицима, већ да им је тај технички цртеж бољи од свих осталих цртежа који су они цртали). Дакле оцениће се по вама ваш најбољи цртеж. Иако сте већ слали тај цртеж мени, пошаљите га поново и напишите у мејлу МОЈ НАЈБОЉИ ТЕХНИЧКИ ЦРТЕЖ. Онај ученик који не пошаље његов најбољи технички цртеж, наставник ће оценити све цртеже које је ученик слао и израчунати просечну оцену  и та оцена ће бити из ове области.

Ученици који раде по посебном програму треба да ми пошаљу цртеж који су цртали из предмета техника и технологија за који они мисле да је то њихов најбољи цртеж, тај цртеж ће им бити оцењен и то ће чинити оцену из предмета техника и технологија која ће бити уписана из ове области.

23-24.  Систематизација – поправљање оцена

СЕДМИ РАЗРЕД

15-16. Час: Драги седмаци на овом часу ваш задатак ће бити да нацртате технички цртеж “Модел редуктора”, Цртеж цртајте у вашим свескама на празном листу папира. Пре цртања цртежа, потребно је да нацртате оквир као на слици која је дата и да попуните поља унутар оквира. Затим користећи прибор за техничко цртање (пар троугаоника или троугаоник и лењир, графитну оловку) нацртате технички цртеж као на слици.

Овако изгледа редуктор који ће те цртати. Ви не цртате ову слику већ наредну која се налази у оквиру.

седми редуктор

Дакле претходна слика вам служи само да видите како изгледа редуктор и њу не цртате, већ цртате слику која се налази испод овог текста (обзиром да цртеж није котиран, димензије су произвољне, цртајте тако да цртеж стане у ваш оквир а затим га искотирајте према вашим нацртаним димензијама).

sedmi razred

Уколико вам је лакше да преузмете ову слику па након тога цртате, то можете учинити кликом на следећи линк када вам се отвори слика преузима се као и свака друга слика која се налази на интернету, а то је десни клик на слику и изаберете опцију сачувај слику као… Уколико желите да цртате директно са вашег рачунара без преузимања слике, притом желите да увеличате слику то можете учинити тако што држите ctrl на тастатури и стискате + онолико пута док јасно не видите коте на слици.

17-18. Час: Драги седмаци на овом часу ваш задатак ће бити да нацртате технички цртеж “Модел птице клацкалице”, Цртеж цртајте у вашим свескама на празном листу папира. Пре цртања цртежа, потребно је да нацртате оквир као на слици која је дата и да попуните поља унутар оквира. Затим користећи прибор за техничко цртање (пар троугаоника или троугаоник и лењир, графитну оловку) нацртате технички цртеж као на слици.

Овако изгледа “Модел птице клацкалице” који ће те цртати. Ви не цртате ову слику већ наредну која се налази у оквиру.

ptica klackalica 7-mi razred

Дакле претходна слика вам служи само да видите како изгледа “Модел птице клацкалице” и њу не цртате, већ цртате слику која се налази испод овог текста.

птица клацкалица за цртање 7

Уколико вам је лакше да преузмете ову слику па након тога цртате, то можете учинити кликом на следећи линк када вам се отвори слика преузима се као и свака друга слика која се налази на интернету, а то је десни клик на слику и изаберете опцију сачувај слику као… Уколико желите да цртате директно са вашег рачунара без преузимања слике, притом желите да увеличате слику то можете учинити тако што држите ctrl на тастатури и стискате + онолико пута док јасно не видите коте на слици.

19.-20.Час: Драги седмаци ова два часа ћемо посветити завршавању досадашњих радова и обавеза. Молим вас да водите рачуна о томе да се обавезе не остављају за касније и да се редовно раде како не би дошло до нагомилавања.

21-22. Час: Драги ученици на овом часу ћемо прегледати и оцењивати ваше техничке цртеже које сте цртали током наставе на даљину и то на следећи начин. Молим ученике да ми на мој мејл пошаљу један технички цртеж који су цртали из предмета техника и технологија током наставе на даљину, за који они мисле да су најбоље нацртали (не у поређењу са другим ученицима, већ да им је тај технички цртеж бољи од свих осталих цртежа који су они цртали). Дакле оцениће се по вама ваш најбољи цртеж. Иако сте већ слали тај цртеж мени, пошаљите га поново и напишите у мејлу МОЈ НАЈБОЉИ ТЕХНИЧКИ ЦРТЕЖ. Онај ученик који не пошаље његов најбољи технички цртеж, наставник ће оценити све цртеже које је ученик слао и израчунати просечну оцену  и та оцена ће бити из ове области.

23-24.  Систематизација – поправљање оцена

ОСМИ РАЗРЕД

15-16. Час: Драги осмаци на овом часу ваш задатак ће бити да нацртате технички цртеж “Електричног кола”, Цртеж цртајте у вашим свескама на празном листу папира. Пре цртања цртежа, потребно је да нацртате оквир . Затим користећи прибор за техничко цртање (пар троугаоника или троугаоник и лењир, графитну оловку) нацртате технички цртеж као на слици.

električna šema

Када нацртате цртеж пошаљите ми одговор на питање: “Шта је на слици повезано редно а шта паралелно (како је повезан електромотор а како сијалице)?”

Уколико вам је лакше да преузмете ову слику па након тога цртате, то можете учинити кликом на следећи линк када вам се отвори слика преузима се као и свака друга слика која се налази на интернету, а то је десни клик на слику и изаберете опцију сачувај слику као… Уколико желите да цртате директно са вашег рачунара без преузимања слике, притом желите да увеличате слику то можете учинити тако што држите ctrl на тастатури и стискате + онолико пута док јасно не видите коте на слици.

Задатак за ученика који раде по посебном програму јесте да нацртају правоугаоник чија је дужа страница (страница а) једнака 8 центиметара а краћа страница (страница б) једнака 4 центиметара и тај правоугаоник обоје плавом бојом. Поред њега нацртајте још један правоугаоник чија је дужа страница (страница а) једнака 4 центиметара а краћа страница (страница б) једнака 2 центиметара и тај правоугаоник обоје плавом бојом. Када нацртате та два правоугаоника, питање за вас гласи:”Шта мислите колико је потребно малих правоугаоника да би се направио већи правоугаоник?”

17-18. Час: Драги осмаци на овом часу ваш задатак ће бити да нацртате технички цртеж “Електричног кола”, Цртеж цртајте у вашим свескама на празном листу папира. Пре цртања цртежа, потребно је да нацртате оквир . Затим користећи прибор за техничко цртање (пар троугаоника или троугаоник и лењир, графитну оловку) нацртате технички цртеж као на слици. Обратите пажњу између отвореног и затвореног струјног кола. Када нацртате, испод слике напишите, када сија сијалица, када је отворено или затворено струјно коло.

отворено и затворено струјно коло 8-ми

Уколико желите да цртате директно са вашег рачунара без преузимања слике, притом желите да увеличате слику то можете учинити тако што држите ctrl на тастатури и стискате + онолико пута док јасно не видите коте на слици.

Задатак за ученике који раде по посебном програму  јесте да одгледају видео материјал који се налази на следећем линку (кликни на плави линк). Видео материјал је на тему безбедност у саобраћају и обавезе пешака као учесника у саобраћају. Обзиром да смо неко време били у својим кућама и нисмо много путовали постоји потреба да се подсетимо која су то правила која постоје у саобраћају.

19.-20.Час: Драги осмаци ова два часа ћемо посветити завршавању досадашњих радова и обавеза. Молим вас да водите рачуна о томе да се обавезе не остављају за касније и да се редовно раде како не би дошло до нагомилавања, исто важи и за ученике који раде по посебном програму.

21-22. Час: Драги ученици на овом часу ћемо прегледати и оцењивати ваше техничке цртеже које сте цртали током наставе на даљину и то на следећи начин. Молим ученике да ми на мој мејл пошаљу један технички цртеж који су цртали из предмета техника и технологија током наставе на даљину, за који они мисле да су најбоље нацртали (не у поређењу са другим ученицима, већ да им је тај технички цртеж бољи од свих осталих цртежа који су они цртали). Дакле оцениће се по вама ваш најбољи цртеж. Иако сте већ слали тај цртеж мени, пошаљите га поново и напишите у мејлу МОЈ НАЈБОЉИ ТЕХНИЧКИ ЦРТЕЖ. Онај ученик који не пошаље његов најбољи технички цртеж, наставник ће оценити све цртеже које је ученик слао и израчунати просечну оцену  и та оцена ће бити из ове области.

Ученици који раде по посебном програму треба да ми пошаљу цртеж који су цртали из предмета техничко и информатичко образовање за који они мисле да је то њихов најбољи цртеж, тај цртеж ће им бити оцењен и то ће чинити оцену из предмета техничко и информатичко образовање која ће бити уписана из ове области.

23-24.  Систематизација – поправљање оцена