Српски језик – мај

Српски језик – мај

ПЕТИ РАЗРЕД

4.5. 2020.
Маслачак,Гроздана Олујић, утврђивање
С обзиром да сте прочитали ауторсску бајку Маслачак, одговорићете на следећа питања.
-Какав је однос сунцокрета прем Сунцу?
-Због чега репа и пуж имају другачији однос?
-По чему се мали сунцокрет разликује од браће и сестара?
-Чему се он диви?
-Зашто он сматра да није баш нека срећа родити се као сунцокрет?
– коме се он обраћа за помоћ?
-Како се маслачак придружио Месецу?
– На који начин су испуњене његове жеље и снови­?
– Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

5.5. 2020.
Писање састава ,,Осећам, видим и чујем пролећe”, утврђивање
Данашњи задатак је да напишете састав ,, Осећам, видим и чујем пролеће”. Читали сте
бајку Маслачак, читали сте још неке описне песме. Нека вам та искуства помогну у писању.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

6.5. 2020.
Глаголи, утврђивање
Данас ћемо се подсетити глагола и њихових особина. Ваш задатак је да решите следеће
задатке.
1. Заокружи све свршене глаголе у следећем низу:
прелетати, прећи, препливавати, прегазити, преписивати

2. Разврстај следеће глаголе према глаголском роду ( прелазности радње).
пецати, смејати се, повредити се, допливати, оставити, купати се

3.Одреди следећим глаголима глаголски вид:
волети, заволети, преболети, чекати, куцкати, направити.

4. заокружи слова испред реченица у којим аје употребљен прелазни глагол.
а) Сунце је блистало од поноса.
б) Спасили смо мачку.
в) Сунцокрети су тражили сунце.
г) Деца су расла веома брзо.

5. Разврстај следеће глаголе на свршене и несвршене.
истрчати, писати, почистити, мирисати, скакутати, уловити

задатке урадити ди недеље поподне.

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

 

7.5.2020.
Типичне правописне грешке у свакодневној СМС комуникацији

С обзиром да два месеца комуницирамо углавном порукама, примећејемо да сви
грешимо у писању. Требало би да се потрудимо да то исправимо.
Дата вам је једна СМС комуникација. Ваш задатак је даје препишете у свеску водећи
рачуна о правописним правилима. Препишити је тако што ћете правилно написати оно где
су Ана и Миша погрешили.

АНА: Идеш ли на златибор овог лета
МИША: Неверујем да ће мама имати времена, не ће имати одмор уопште.
АНА: Волим Златиборски сир и кајмак.
МИША: И ја. Незнам још увек , рећићу ти на време.
АНА: Мишо ако будеш ишао , купи ми обавезно.
МИША: Ићи ћу с аутобусом, незнам дали дозвољавају уношење хране.
АНА: Ма, оће, дозволиће.
МИША: Добро. Јесили била на концерту синоћ
АНА: Не. Тата ми није дозволио.
МИША: Теби је тата строжији од маме?
АНА: Јесте мало.
МИША: Кад ћеш кући?
АНА: Кући сам. Зови да причамо.

Урадити до недеље поподне.

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

8.5. и 9.5. 2020.
,,Доживљаји Тома Сојера” , Марк Твен обрада и утврђивање
Данашњи задатак је да погледате филм Том Сојер или да послушате 2-3 глве романа. Све
то вам је на линку испод.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL7dnZMbRScPZBtOy2VoytgIiCR6ABLOAt

https://youtu.be/2b5YcKrgIss

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

11.5. 2020.
Писање глаголских облка, утврђивање
Данас ћемо утврдити како се правилно пишу глаголски облици.
Урадићете табелу која вам се овде налази. Потребно је обележити да ли је глаголски
облик правилно или неправилно написан. Уколико је неправилно написан, напишите га
правилно.

viber_slika_2020-05-11_08-38-18
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

12.5. 2020.
Писање састава ,, Мој књижевни јунак”, утврђивање
Написаћете саств на тему ,, Мој књижевни јунак”, где ћете описати лик јунака из
прочитаног дела .
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

13.5. 2020.
Писмени задатак, провера
Данашњи задатак је да напишете састав а тема је ,, Пролеће у мом крају”. С обзиром да
сте писали састав на сличну тему , мисим да вам неће бити проблем да добро урадите
задатак.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

14.5.2020 / 15.5.2020.

Анализа писменог задатка, утврђивање
Писање побољшане верзије писменог задатка, утврђивање
Ученици који су написали писмени задатак ће добити од мене повратну информацју, тако
да ће знати шта би требало да исправе у свом раду. Контактирајте ме путем вибера.
Срећан вам рад.
18.5.2020.
*Писмено и усмено изражавање, обрада
Данашњи час ћете пратити на Ртс-у.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

19.5.2020.
* Врсте речи, утврђивање

Данашњи час ћете пратити на Ртс-у.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.
20.5.2020.
,Певам дању,певам ноћу”, Бранко Радичевић
Данас ћемо се упознати са песмом Бранка Радичевића "Певам дању, певам ноћу". Бранко
Радичевић је српски песник, савременик Вука Стефановића Караџића.Заједно су радили на
реформи српског књижевног језика. Био је заљубљен у Вукову ћерку Мину, којој је и
посветио ову песму.
Ваш задатак је да прочитате песму из Читанке, одговорите на питања која знате и да
послушате песму на линку, можда ће вам звучати познато. уживајте у раду.

viber_slika_2020-05-20_07-12-51https://www.youtube.com/watch?v=8tSVM71mVCc&feature=youtu.be
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

21.5.2020.
,,Приче за лаку ноћ”, Дејан Алексић, обрада
Данас ћемо се упознати са приповетком Дејана Алексића "Приче за лаку ноћ".
Ваш задатак је да прочитате приповетку из Читанке, запишете наслов у свеску , а затим
одговорите на следећа питања.
-Ко је главни лик ове приче?
-Шта је он пожелео?
– По чему је овај змај другачији од осталих змајева?
-Зашто други змајеви не желе да се друже са њим?
-Како се змај осећа када је срео писца?
-У ком лици је исприповедана прича?
-Ко је приповедач?
-У чему је сврха ове приче?
-како се деца обично успављују?

За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

22.5.2020.
Употреба рзличитих глаголских облика у причању доживљаја, утврђивање
Погледајте део из приче коју смо читали.
,, Онда Туркиња отрчи тамо где јој се муж био скинуо од врућине , па узме кесу с новцима..
У ком су времену глаголи ОТРЧИ, УЗМЕ? ________
Да ли се радња дешава у садашњости? _____________
Погледајте сада опет део бајке ” На то ће рећи најстарији син: ја ћу ноћас чувати јабуку.”
Овде је употребљен футур. Да ли то значи да ће се радња догодити у будућности?
У приповедању( причама, бајкама) често можемо наћи приповедачки презент,
приповедачки футур. То су ови претходни примери. Следеће године, усменим путем ћу
вам боље објаснити уколико вам је нејасно.
Не морате ништа преписивати.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

23.5.2020.
1. час ,,Месец над тепсијом”, Горан Петровић, обрада
Данашњи ча погледајте на РТС-у.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.
2. час Место акцента у вишесложним речима , обрада
Данашњи час ћете најлакше одрадити уколико будете пратили лекцију у Граматици на стр.
154. и 155.
У свеске препишите наслов и дефиницију ( у црвеном).
Читајте лекцију и решавајте оно што вам је задато.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

27.5.2020.
1. Аги и Ема, утврђивање
Данашњи ча погледајте на РТС-у.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

28.5.2020.
Изражајно читање, утврђивање
За данашњи час ћете прочитати лекцију у Граматици, и усмено покушати да одговорите на
питања. Можете и да напишете али није потребно да ми шаљете одговоре. ( Граматика
стр.157/ 158)

За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

29.5.2020.
Глаголски облици, утврђивање
Данашњи час ћете пратити на РТС-у.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

1.6.2020.
Падежи, систематизација
У петом разредусмо научили једну веома важну област. Данас ћемо се подсетити падежа.
С тим у вези вам дајем ове задатке које ћете урадити.

viber_slika_2020-06-04_09-48-33

2. и 3.6. 2020.
Завичајни песник/ писац по избору, обрада
Сигурно сте чули да у вашој околини живи уметник који се бави писањем. Ваш задатак је
да пронађете податке о пенику/ писцу који живи или који је живео у вашој околини или је
пореклом из вашег краја, да их запишете. Задтаак вам је и да прочитате неколико песама/
односно прича које је написао.

4.6.2020.
* Анализа свеукупног рада у току школске године,
Српски језик је предмет са највећим бројем часова у петом разреду. Градиво је веома
обимно. У шестом разреду ћете имати један час мање током недеље, али и у шестм
разреду ће се много радити, можда чак и највише од свих разреда у основној школи.
Оцене су вам послате, погледајте и јавите ми се уколико нисте задовоњни оценом.

5.6.2020.
* Радујемо се распусту,заршни час
Да бисте лепо испунили дане распуста ,а и како бисте се на време припремили за рад у
шетом разреду, дајем вам списак лектире које би требало прочитати:
– Епске народне песме о Косовском боју
-Епске народне песме о Марку Краљевићу
-Аутобиографија, Бранислав Нушић

– Мој дека је био трешња, Анђела Нанети
– Орлови рано лете, Бранко Ћопић
– Дечаци Павлове улице, Ференц Молнар
Одморите се , лепо проведите распуст, па од септембра да кренемо заједно у нове победе

________________________________________________________________________________

ШЕСТИ РАЗРЕД
4.5.2020.
Глаголи и предикатска реченица, утрђивање
уради следеће задатке:
1. Подвуци глаголске облике у реченицама и одреди који су :
– Драгана је припремила презентацију. _____________
– Ученици се припремаху дуго за контролни. ________________
– Он устаде и одрецитова песму. _________________________
– Они бејаху вежбали за приредбу. _______________________

2. Напиши глагол НАПРАВИТИ у :
а) 2.лицу једнине презента: ________________
б) 1.лицу множине перфекта ________________
в) 1.лицу једнине футура првог : ____________________
г) 2.лицу множине аориста : _________________________
д) 3.лицу множине средњег рода плусквамперфекта: _____________________________

3. напиши називе следећих глаголских облика:
бејах путовао ________________
сам путовао ________________
путујем _________________
отпутовах __________________
путовах __________________
путоваћу ___________________

4. Одреди број предикатских и број комуникативних реченица у следећем тексту.
" Дечаци су упадали у дубок снег и ноге су им биле мокре. Ослањали су се рукама о колена
да би се лакше успињали. Тако су се испели на камену стену насред вододерине, по којој
се ветар играо снежним прахом."
комуникативних :
предикатских:

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!
5/6.5.2020.
,, Дечаци Павлове улице”, Ференц Молнар, обрада и утврђивање
Данас и сутра послушајте читање делова романа. Требало би да послушате 2-3 главе.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL7dnZMbRScPbjzEMiDUbsb_1YxSc6isNS
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

8.5.2020.
Правилно писање глаголских облика, обрада
Данашњи задатак је да уочите како се правилно пишу глаголски облици. То ћете најбоље
схватити уколико урадите лекцију у Граматици на 184.185. и 186.страни

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!
9.5. 2020.

Писање састава ,,Признајем-био сам крив”, утврђивање
данашњи задатак је да напишете састав ,,признајем био сам крив”, у којем ћете говорити о
некој кривици и вашој одлуци да на крају то признате, можда о вашем покајању.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!
11.5.2020.
Писмени задатак
За данашњи задатак имате две теме:
1. Горко сам се кајао
2.Вече поред реке(мора)
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

12.5.2020.
,,Чудесни свитац”, Добрица Ерич, обрада
Данашњи час ћете пратити на РТС-у.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

13.5.2020 / 15.5.2020.

Анализа писменог задатка, утврђивање
Писање побољшане верзије писменог задатка, утврђивање
Ученици који су написали писмени задатак ће добити од мене повратну информацју, тако
да ће знати шта би требало да исправе у свом раду. Контактирајте ме путем вибера.
Срећан вам рад.

18.5.2020.
,,Моји изуми”, Никола Тесла, обрада
Данашњи час ћете пратити на Ртс-у.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

19.5.2020.
Гласовне промене( одступања), утврђивање

Данашњи час ћете пратити на Ртс-у.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

20.5.2020.
,,Приче из давнина”, Ивана Брлић Мажуранић
Данас ћемо се упознати са веома интересантном причом. Ваш задатак је да прочитате
” Шума Стриборова” у Читанци а затим одговорите на било којих 10 питања.

viber_slika_2020-05-20_07-16-17viber_slika_2020-05-20_07-16-17н
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

22.5.2020.
Књижевни родови и врсте, утврђивање
Данашњи задатак је да се подсетите термина из књижевности.
урадићете тестове у Читанкама на странама 56, 91, 121,155,175, 206. и 229.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

23.5.2020.
1. час Заменице, утврђивање
Данашњи час пратите на РТС-у.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.
2. час Језичко-стилска средства, утврђивање
Данас ћемо се подсетити стилских средстава.
Ваш задатак је да препознате стилска средства у примерима које ћу вам дати.

1. Задатак: Одреди стилске фигуре у следећим реченицама:
а) Само му вири пјегаво лице с крупним, грахорастим очимаи неколико прамичака
жућкасте косе, расуте по челу.
б) Пази га као очи у глави.
в) Село спава мирно, слатко као једро, здраво и осорно планинче кад га мати подоји и
уљуља.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

27.5.2020.
1. Епика, утврђивање
Данашњи час пратите на РТС-у.
За све информације ми се можете обратити путем телефона или мејла.
Срећан вам рад.

________________________________________________________________________________

СЕДМИ РАЗРЕД
26.ЧАС
Есеј: Омиљени лик из романа „Поп Ћира и поп Спира”
Активност: Својим речима на основу прочитаног одломка и одгледане епизоде или филма
напишите ко је оставио најјачи утисак на вас и зашто.
*Свој есеј пошаљите наставници на мејл.

27.ЧАС
Комедија „Власт“, Бранислав Нушић (Читанка 200-207. страна)
Активност: Прочитати одломак из комедије и урадити задатке из радне свеске са
страница 40, 41 и 42. За оне који немају радну свеску шаљем вам фотографије. Немојте
слати решења јер ћете добити и фотографију са решењима, која се иначе налазе на
последњој страници радне свеске.

20200505_223623

20200505_223646

20200505_223702

20200505_223728
28.ЧАС
Новела ,,Чиновникова смрт”, Антоан Павлович Чехов (Читанка 223-226. страна)
Активност: Прочитати новелу и обновити шта је то унутрашњи монолог из МАЛОГ
ЂАЧКОГ ПОДСЕТНИКА са 226. странице. Пронађите га у тексту.
*Данас немате обавезу слања домаћег задатка.

29.ЧАС
Песма “Међу својима”, Владислав Петковић Дис (Читанка 212-214. страна)
Активност: Прочитати песму два пута и преслушати анализу песме на линку
https://youtu.be/gMKj5IY_Ni8
*Данас немате обавезу слања домаћег задатка.

30.ЧАС
Песма “Међу својима”, Владислав Петковић Дис (Читанка 212-214. страна)
Активност: Научити песму напамет, па ћете је рецитовати у 8.разреду или ако буде
потребе за поправљањем оцене на крају 7.разреда.
*Задатак за плус: Направите породично стабло своје породице. Не постоји тачан и само
један шаблон како се оно црта. Моћете га направити онако како мислите да је најбоље ви
и неко из ваше породице ко вам помаже да га сачините. Срећан рад. 

31.ЧАС
Писање састава на тему ,,Моја породица”
Активност: Напишите састав на задату тему, потпишите се, фотографишите га и
пошаљите ми га на мејл најкасније сутра до 12 часова. Битно је да ваш састав има
потпуну композицију као што смо учили и причали од почетка године
(увод, разраду и закључак). Користите ПЛАН ПИСАЊА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА са
фотографије испод.

20200510_221933

32.ЧАС
Приповетка ,,Мртво море” Радоје Домановић ( Читанка 227-232)
Активност: Прочитати одломак из приповетке, па у својим свескама записати назив
књижевног дела, аутора и преписати из одељака “Мали ђачки подсетник” и ” Учимо
нешто ново” само прве реченице тј. записати и научити шта су то ИРОНИЈА И САТИРА.
*Данас не шаљете фотографије својих свезака.

33.ЧАС
„Кањош Мацедоновић“, Стефан Митров Љубиша (Читанка 219-222. страна)
Активност: Пажљиво прочитати причу
*Данас не шаљете фотографије својих свезака.

34.ЧАС
Употреба заграде ( Граматика 210-212. страна)
Активност: Обновите лекцију о употреби заграде, препишите реченице које су у
наранџастим правоугаоницима и урадите 2. и 3. питање са 210. стране.
*Данас не шаљете фотографије својих свезака.

35.ЧАС
Употреба црте ( Граматика 206- 208.. страна)
Активност: Обновите лекцију о употреби црте и цртице у писању, препишите реченице
које су у наранџастим правоугаоницима и урадите 1, 2. и 3. питање са 206. стране.

36.ЧАС
Провера знања- језичка култура
Проверите своје знање кроз тест назван ,,Из ризнице речи”. Тест радите сами и записујте
одговоре, а затим проверите своје знање. На последњој фотографији се налазе решења.
*Нема потребе да данас шаљете одговоре на мејл, битно је да сами схватите шта и колико
знате јер ћете сличне тестове добијати у осмом разреду.

20200520_125233

20200520_125241

20200520_125249

20200520_125457

37.ЧАС
Техничко и сугестивно описивање и приповедање ( Граматика 232-233.страна)
Активност: Само прочитајте текст како бисте се упознали са новим терминима јер ће
сутрашња наставна јединица такође бити у вези са њима.

38.ЧАС
Технико и сугестивно описивање и приповедање ( Радна свеска33-35.страна)
Активност: Прочитајте текст” Срце од мастила” Корнелија Функе, који је прави пример
сугестивног приповедања и одговорите на питања у вези са текстом. За оне који немају
радну свеску фотографије страница се налазе испод ове објаве.
*Не шаљите ми фотографије радне свеске јер много вас напише индентичне одговоре, па
нема сврхе то прегледати.

39.ЧАС
Кратке фолклорне форме ( Читанка 215-217.страна)
Активност: Кратке фолклорне форме су: пословице, питалице, загонетке итд. Прочитајте
које пословице, питалице и загонетке које се налазе у вашој читанци.
40.ЧАС
Кратке фолклорне форме ( Читанка 215-217.страна)
Активност: Из читанке преписати по 3 питалице, пословице и загонетке и у наставку
дописати (пронаћи) још по три питалице, загонетке и послвице које нису у читанци.
Замолите укућане да вам помогну.
*Фотографишите ове странице своје свеске и пошаљите наставници на мејл до уторка у
12 часова.

41.ЧАС
Звезда у чијим је грудима нешто куцало, Гроздана Олујић (Радна свеска 36-39. страна)
Активност: Прочитати приповетку и размислити о њеном садржају. У свескама запишите
наслов књижевног дела, аутора и следећу реченицу: Резиме је кратак садржај неког
текста. Упамтите то.
*Данас не шаљете фотографије свезака.
*Погледајте јос једном задатак са претходна два часа (39. и 40.) и пошаљите до сутра по
договору.
*За оне који немају радну свеску шаљем фотографије страница са приповетком.

20200525_095109_resized 20200525_095131_resized 20200525_095039_resized 20200525_095021_resized_1

42.ЧАС
Звезда у чијим је грудима нешто куцало, Гроздана Олујић (Радна свеска 36-39. страна)
Активност: Написати резиме (препричати укратко) приповетке.
*Данас не шаљете фотографије свезака. Чувајте овај домаћи, прегледаћу га када се
будемо видели.
*За оне који немају радну свеску фотографије страница су у оквиру претхоног часа.

43.ЧАС
Провера знања – завршни тест из књижевности (Радна свеска 72-75. страна)
Активност: Проверите своје знање из области књижевности обрађене у седмом разреду.
*Данас не шаљете фотографије јер се на последњој страници налази решење теста, па
само проверите колико знате.
*Урадите овај тест јер ћемо сличан радити на почетку осмог разреда.
*За оне који немају радну свеску фотографије теста и решења се налазе испод.

20200527_233033_resized 20200527_231123_resized (1) 20200527_233003_resized (1) 20200527_231244_resized (1) 20200527_232759 (2)

44.ЧАС
Провера знања – завршни тест из српског језика (Радна свеска 157-159. страна)
Активност: Проверите своје знање из граматике српског језика обрађене у седмом
разреду.
*Данас не шаљете фотографије јер се на последњој страници налази решење теста, па
само проверите колико знате.
*Урадите овај тест јер ћемо сличан радити на почетку осмог разреда.
*За оне који немају радну свеску фотографије теста и решења се налазе испод.

20200529_113322_resized 20200529_113335_resized 20200529_113520_resized 20200529_113605

ЧАС 45.

Падежи-систематизација

Активност:Испишите читко све падеже у својим свескама, питања за њих и предлоге уз оне падеже уз које могу да стоје. Промените три речи по  жељи кроз све падеже у једнини и множини.

*овај задатак не шаљете на мејл,чувате га у својим свескама.
46.ЧАС
Врсте речи- променљиве, систематизација (Граматика 25. и 68. страна)
Активност: Направите табелу и у њу испишите оловкама у различитим бојама
променљиве врсте речи ( именице, заменице, придеви, бројеви и глаголи), а затим испод
табеле напишите по три примера за сваку врсту. Нпр. ИМЕНИЦЕ- Петар, школа, љубав.
*Данас не шаљете фотографије својих свезака, сачувајте их за систематизацију градива на
почетку осмог разреда.

47.ЧАС
Врсте речи- непроменљиве, систематизација (Граматика 25. и 90. страна)
Активност: Направите табелу и у њу испишите оловкама у различитим бојама
непроменљиве врсте речи ( предлози, прилози, узвици, везници и речце), а затим испод
табеле напишите по три примера за сваку врсту. Нпр. ПРИЛОЗИ-тамо, сутра, добро.
*Данас не шаљете фотографије својих свезака, сачувајте их за систематизацију градива на
почетку осмог разреда.

48.ЧАС
Реченични чланови- систематизација (Граматика 103-120.страна)
Активност: У вашим граматикама на 103.страници, одмах испод наслова се налази један врло прегледан, црвено уоквирен део текста са објашњењем главних реченичних чланова и са примерима. Препишите у своје свеске и запамтите овај део текста обавезно.
* Ако неко не може да пронаће своју граматику нека ми пише на вибер, па ћу фотографисати своју или нека пита неког од вршњака.
*Данас не шаљете фотографије својих свезака, сачувајте их за систематизацију градива на почетку осмог разреда.

Лектира
Препоручујем вам да током распуста читате књиге и тако богатите свој речник и душу, а самим тим ћете умешније писати и писмене задатке.
У осмом разреду анализирамо следећа књижевна дела:
Ко то тамо пева, Д.Ковачевић
Сумњиво лице, Б.Нушић
Сеобе , М.Црњански
Ромео и Јулија, В.Шекспир
Ђулићи, Ј.Ј.Змај
Бонтон, Ј.Петровић
Одломци из ових књижевних дела се налазе у чутанци, а ви покушајте да пронађете и прочитате их у целости. Значиће вам то у осмом разреду. (

Будите слободни да ми сва питања и недоумице пошаљете на мејл:
jovanovic.jelena.j@gmail.com

 

________________________________________________________________________________
ОСМИ РАЗРЕД
26.ЧАС
Нормирање језика, бирократски језик (Граматика 190-193, 233-237. страна)
Активност: Прочитајте лекцију и запишите најбитније податке.
*Данас немате обавезу слања радова.

27.ЧАС
Комедија „Грађанин племић“, Жан Батист Поклен – Молијер (Читанка 107-112. страна)
Активност: Прочитати одломак из комедије и обновити врсте комедија из МАЛОГ ЂАЧКОГ
ПОДСЕТНИКА са 111. странице.
Данас немате обавезу слања домаћег задатка.

28.ЧАС
Телевизијска драма ,,Ноћ и магла” Данило Киш (Читанка 122-125. страна)
Активност: Прочитати одломак из телевизијске драме и обновити шта су то дидаскалије и
курзив из МАЛОГ ЂАЧКОГ ПОДСЕТНИКА са 126. странице.
*Данас немате обавезу слања домаћег задатка.

29.ЧАС
Народна балада “Женидба Милића барјактара” (Читанка 147-153. страна)
Активност: Прочитати баладу два пута и послушати анализу баладе на линку
https://youtu.be/VAuDIBRiDyA
*Данас немате обавезу слања домаћег задатка.

30.ЧАС
Народна балада “Хасанагиница” (Читанка 154-157. страна)
Активност: Прочитати баладу и размислите о фазама развоја радње у песми.

31.ЧАС
Народна балада “Хасанагиница” (Читанка 154-157. страна)
Активност: Прочитати још једном баладу и запишите у својим свескама фазе у развоју
драмске радње које се налазе у оквиру МАЛОГ ЂАЧКОГ ПОДСЕТНИКА НА
156.СТРАНИЦИ, потпишите се, фотографишите и пошаљите ми на мејл ту страницу из
свеске.
*Задатак за плус: Напишите СВОЈИМ РЕЧИМА ових пет фаза развоја за баладу
,,Хасанагиница”. Моја препорука је да прво одредите где је кулминација баладе, а
затим у односу на то пронађете и остале фазе.

32.ЧАС
Језичка култура- РАСПРАВА (Граматика 220-224)
Активност: Прочитајте лекцију, ако желите запишите, али обавезно запамтите шта је
расправа, шта су чињенице, аргументи, одлука итд. Урадите вежбања на 223.и
224.страници.
*Данас не шаљете фотографије својих свезака.

33.ЧАС
Роман „Деобе“, Добрица Ћосић (Читанка 191-195. страна)
Активност: Прочитати одломак из романа или преслушајте аудио запис са линка
https://youtu.be/8UbzCIJ2YKw
*Данас не шаљете фотографије својих свезака.

34.ЧАС
Роман „Деобе“, Добрица Ћосић (Читанка 191-195. страна)
Активност: Прочитајте и запамтите шта означава термин ПОЛИЛОГ, дефиниција се налази
на 194.страни. Прочитајте која још дела је написао Добрица Ћосић.
*Данас не шаљете фотографије својих свезака.
35.ЧАС
Провера знања- књижевност
Проверите своје знање из књижевности која се обрађује у 7. разреду кроз Преслишанку.

20200518_12362420200518_12363920200518_12364920200518_12381936.ЧАС
Поема ,,Ламент над Београдом” Милош Црњански (Читанка 196-198. страна)
Активност: Прочитати одломак из поеме, запамтити шта је поема и ко је аутор овог
књижевног дела.

37.ЧАС
Поема ,,Ламент над Београдом” Милош Црњански (Читанка 196-198. страна)
Активност: Написати 5 књижевних дела Милоша Црњанског и урадите тест ЗАГОНЕТАЊЕ
из радне свеске са 62.стране. За оне који ,,су загубили” радне свеске шаљем фотографије
страница са тестом и решења. Овај тест је одлична вежба за завршни тест. Урадите га!
*На мејл наставници шаљете само читко написана књижевна дела М. Црњанског. Не
преписујте једни од других, пронађите их сами, једноставан је задатак.

20200521_01165020200521_01171620200521_01175720200521_01180420200521_01182020200521_01535338.ЧАС
Провера знања- стилске фигуре
Активност: Урдите следећи тест и тако проверите своје знање из познавања стилских
фигура. На последњој фотографији се налазе решења за самопроцену знања.

20200522_14380520200522_14381720200522_14382720200522_14391339.ЧАС
Правописна вежба (радна свеска 122-125. страна)
Активност: Урадити проверу знања из правописа. Истовремено је ово и припрема за
завршни тест па се потрудите.
*Данас не шаљете фотографије радних свезака, већ проверите своје знање уз помоћ
последње стране – решења.
*За оне који немају радну свеску шаљем фотографије страница са тестом.

20200525_094258_resized 20200525_094321_resized20200525_094339_resized

20200525_094406_resized 20200525_094143_resized 20200525_094217_resized40.ЧАС
Провера знања – АКЦЕНАТ (радна свеска 112-114. страна)
Активност: Проверите своје знање из познавања акцената српског језика.
*Данас не шаљете фотографије радних свезака, већ проверите своје знање уз помоћ
последње стране – решења.
*За оне који немају радну свеску шаљем фотографије страница са тестом.

20200527_10513720200527_10543120200527_10523520200527_10540141.ЧАС
Провера знања – завршни тест из српског језика и књижевности (радна свеска 147-157.
страна)
Активност: Проверите своје знање из области српског језика и књижевности.
*Данас не шаљете фотографије тастова, већ проверите своје знање уз помоћ последње
стране – решења.
*Урадите овај тест јер сам наилазила на слична питања и на завршном тесту.
*За оне који немају радну свеску шаљем фотографије страница са тестом и решењима.

20200527_232620_resized20200527_232632_resized20200527_232554_resized20200527_232527_resized20200527_232501_resized20200527_232437_resized20200527_23240120200527_232303_resized42.ЧАС
Звезда у чијим је грудима нешто куцало, Гроздана Олујић
Активност: Присетите се приповетке Гроздане Олујић коју смо обрађивали у седмом
разреду.
*Може се тражити од вас на завршном тесту да напишете резиме оваквог или сличног
књижевног дела, а подсетимо се, резиме је кратак садржај неког текста. Назива се и
сажетак.
*Фотографије текста можете наћи испод.

20200525_095109_resized (1) 20200525_095131_resized (1) 20200525_095039_resized (1) 20200525_095021_resized
Будите слободни да ми сва питања и недоумице пошаљете на мејл:
jovanovic.jelena.j@gmail.com