Српски језик – април

Српски језик – април

5.разред                                                                                                                                                 

2.4.2020.

1. Глаголи ( значење глагола и њихове особине ) – обрада
Област којом ћемо се бавити у наредном периоду су ГЛАГОЛИ. Данас ћемо се подсетити
шта су то глаголи .
Напишите наслов у свеске а затим дефиницију глагола.
ГЛАГОЛИ
Глаголи су променљива врста речи која означава радњу стање и збивање.
_ пратите и радите задатке у Граматици на странама 90. и 91.
– у свеску запишите следеће:
Граматиче категорије глагола су :
* лице
*род
*број
*време и начин
* глаголски вид
* глаголски род

домаћи задатак :
Урадити задатке на 91. и 92.страни.

Урадити све до петка. Уколико имате неке недоумице, можете ми се обратити путем мејла
или нa вибер групи. Поздрав!

3.4.2020.

1. Избор из савремене поезије за децу – обрада
За данас имате задатак да покушате да пронађете ЈЕДНУ песму , да је прочитате и урадите
још неке задатке. Пронаћи ћете једну песму ( на интернету уколико немате неку збирку
песама код куће) следећих песника : Александар Вучо, Драгомир Ђорђевић, Влада
Стојиљковић или Владимир Андрић.
Прво прочитајте песму 2-3 пута. Напишите наслов песме у свеску , а затим напишите зашто
вам се допала . Покушајте да одредите тему песме и идеју.

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!
урадити до понедeљка

6.4.2020. i 7.4.2020.
1. Глаголски вид – обрада
2. Глаголски вид – утврђивање
Данашња лекција захтева озбиљан рад. Сконцентришите се и будите пажљиви.
Наш задатак је да научимо још једну граматичку категорију глагола. То је глаголски вид.
Напишите наслов у свеску , а затим и све остало пажљиво прочитајте и запиште.
ГЛАГОЛСКИ ВИД
( посматрајте глаголе у реченицама. покушајте да одговорите да ли се радње тих глагола
обавњају дуже или краће)
Милица је пала на стази. пасти_________________________
Снег је ноћима падао. падати_________________________
Саша шета сваког дана. шетати ______________________
Мирко је прошетао до нас. Прошетати ____________________
Глааголи су слични али се разликује трајање радње. У 1. реченици, ,,пасти”-радња се
дешава у једном тренутку , а у 2. ,,падати” – радња траје.
ГЛАГОЛСКИ ВИД је особина глагола да означавају радњу која траје дуже или краће.
Према глаголском виду глаголи се деле на СВРШЕНЕ и НЕСВРШЕНЕ.
( свршени су : пасти, прошетати, скувати, почистити, написати…
несвршени су : падати, шетати, кувати, чистити, писати…)
домаћи задатак :
урадити 1,2. и 3. задатак у Граматици на стр. 94.

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!
урадити до уторка поподне

8.4.2020.
Глаголски род – обрада
9.4.2020.
Глаголски род утврђивање
Данас ћео да научимо још једну граматичку категорију глагола а то је глаголски род.
Напишите наслов у свеске.
ГЛАГОЛСКИ РОД
( на линијама испиши именице које су у загради у одговарајућем падежу )
Марко је купио _____________________ ( лопта).
Бојан је Мири поклонио _________________ ( наруквица) .
Синоћ сам појео мало ____________ и попио доста _____________ .( сок, торта)
У којем падежу су именице које си написао на линији?
___________________________________________________________________________
Глаголи које смо употребили у претходним реченицама – купити, поклонити, појести,
попити- траже именицу којом ћемо их допунити јер без те именице немају потпуно
значење. Примећујете да се те именице налазе у акузативу без предлога или у деоном
генитиву.
Такви глаголи се називају ПРЕЛАЗНИ ГЛАГОЛИ. ( радња прелази са субјекта на објекат)
( посматрајмо глаголе у следећим реченицама)
Често седимо у парку. Девојчице се играју на трави. Некада трчимо, ретко шетамо.
Да ли уз ове глаголе употребљавамо прави објекат( речи у акузативу без предлога или
деоном генитиву)?
Ниједан глагол нема уз себе објекат . Такви глаголи се називају НЕПРЕЛАЗНИ ГЛАГОЛИ.
Постоји још једна група глагола , а то су глаголи уз које се јавља реч "СЕ". ОНи се називају
ПОВРАТНИ ГЛАГОЛИ. умити се, смејати се, свађати се, љубити се….
Надам се да сте схватили поделу глагола по прелазности.
Остало нам је још да запишете дефиницију глаголског рода.

ГЛАГОЛСКИ РОД је особина глагола да се разликују по прелазности радње. Према тој
особини глаголи се деле на : прелазне, непрелазне и повратне.

Урадити три задатка у Граматици на страни 98. до четвртка после подне.

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем
мејла или вибер групе.Поздрав!

10.4.2020.
,,Шљива”, Милован Данојлић, обрада
Данас ћемо се упознати са још једном дескриптивном ( описном) песмом.( напишите
наслов у свеске )
,,ШЉИВА” , МИЛОВАН ДАНОЈЛИЋ
Прочитајте песму, а затим одговорите на следећа питања:
1. Шта је тема песме?
2. Чије особине су додељене песми?
3. Која стилска фигура је коришћена у опису шљиве­?
4. Када се шљива буди како тада изгледа?
5. Када шљива цвета, а када рађа плодове?
6. У ком тренутку се стабло ослабађа терета?
7. Колико строфа има песма'?
8. Подвуци глаголе у тексту, у ком су времену они употребљени?

Урадити до недеље поподне !
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

13.4.2020.
Глаголски вид и глаголски род, утврђивање
Данас ћете пратити час на РТС-у, пажљивим слушањем ћете се подсетити онога што смо
радили.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

14.4.2020.
Инфинитив и инфинитина основа, обрада
Данас ћете пратити час на РТС-у, а затим у Граматици прочитајте лекцију Инфинитив и
Инфинитивна основа и задатке у вези са њом.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

15.4.2020.
Презент и презентска основа, обрада
Данас ћете пратити час на РТС-у, а затим у Граматици прочитајте лекцију Презент и
прзентска основа и задатке у вези са њом.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

16.4.2020.
СТИХ И СТРОФА, утврђивање

Ми смо се до сада често сусретали са појмовима строфа, стих…
Данас ћемо се подсетити врсте строфе и врста стиха.
Запишите наслов у свеске а затим препишите и све остало испод наслова.
Строфа, стих
Катрен – строфа од четири стиха.
Осмерац – стих који има осам слогова
по-1 /ља- 2 /на- 3     сре- 4 /бр- 5 /на- 6 , бе- 7 /ла- 8
Десетерац – стих који има 10 слогова, карактеристичан је за нашу епску поезију. У нашим
епским песмама има цезуру ( паузу) после четвртог слога. Такав десетаерац са паузом
после четвртог слога се назива епски десетерац.

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

21.4.2020.
ПЕРФЕКАТ, обрада

Данашњи час ћете пратити на РТС-у. После одслушаног часа урадите у Граматици лекцију
Перфекат и задатке уз лекцију.
Урадити до краја дана.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

22.4.2020.
ФУТУР ПРВИ , обрада

Данашњи час ћете пратити на РТС-у. После одслушаног часа урадите у Граматици лекцију
ФУТУР ПРВИ и задатке уз лекцију.
Урадити до краја дана.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

23.4.2020.
Писање речце ,,не” уз глаголе и остале врсте речи, обрада
Писање речце  ,,не”
У Граматици на стр.114. и 115. налази се лекција коју ћемо данас урадити.
Ви ћете пратити кораке и упутства и тако решавати задатке и долазити до сазнања.
Дефиниције препишите у свеску, а 1,2. и 3. задатак на 115.страни урадите.
На viber групу ћу вам послати фотографије уџбеника, за оне ученике који немају уџбеник
код себе.

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

27.4.2020.
Народна књижевност, обрада
За данашњи час потребно је да послушате час на РТС-у.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

28.4.2020.
Преткосовси циклус песама, обрада
За данашњи час потребно је да послушате час на РТС-у.

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

29.4.2020.
Предикатске рећенице, обрада
За данашњи час потребно је да послушате час на РТС-у.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

30.4.2020.
Маслаћак,Гроздана Олујић, обрада
Данас ћемо се упознати са још једном бајком Гроздане Олујић.
Прочитајте бајку која се налази у вашим Читанкама. ( послаћу у групу текст уколико
немате код себе ). Прочитајте 2-3 пута уколико је потребно, а следећег часа ћете
одговорити на питања која ћу вам постављати.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

6.разред                                                                                                                                                 

3.4.2020.

Глаголски облици – утврђивање
Данашњи задатак је да се подсетимо глаголских облика које смо учили у петом разреду.
напишите наслов у свеску
ГЛАГОЛСКИ ОБЛИЦИ ОБРАЂЕНИ У ПЕТОМ РАЗРЕДУ
Подсетимо се да смо све глаголске облике поделили на ЛИЧНЕ и НЕЛИЧНЕ.
Нелични су : ИНФИНИТИВ и РАДНИ ГЛАГОЛСКИ ПРИДЕВ.
Лични су : ПРЕЗЕНТ, ПЕРФЕКАТ, ФУТУР ПРВИ
Подсетите се значења тих глаголских облика а затим урадите задатке у Граматици на
старнама 164 и 165.

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!
урадити до понедељка

6.4.2020.

Аорист- обрада
Данашњи задатак је да научимо нови глаголски облик. У српском језику има 14 глаголских
облика. основна подела је на личне и неличне ( то смо научили већ).
Лични глаголски облици се деле на :
– времена
-начине
Ми смо до сада од глаголских времена научили 3 глаголска облика- ПРЕЗЕНТ, ПЕРФЕКАТ И
ФУТУР први. Данас је на реду нови глаголски облик а то је АОРИСТ.
Напишите наслов у свеску . Пишете све што није у заградама.
АОРИСТ
(Посматрајте глаголе у реченицама).
Уђох у учионицу.
Седох на столицу.
Уписах час.
(Када се та радња догодила. Да ли је то прошла радња? Јесте. Да ли је то перфекат? Није ,
да је перфекат гласио би _ Ушао сам, сео сам, уписао сам. Да ли уочавате разлику између
перфекта и овог глаголског облика?)
Овај облик означава радњу која се тек одиграла, мало пре тренутка говорења.
АОРИСТ ЈЕ ГЛАГОЛСКИ ОБЛИК КОЈИ ОЗНАЧАВА РАДЊУ КОЈА СЕ ИЗВРШИЛА У БЛИСКОЈ
ПРОШЛОСТИ; НЕПОСРЕДНО ПРЕ ТРЕНУТКА ГОВОРЕЊА.
Ја уписах час.
Ти уписа лекцију.
Ми уписасмо оцене.
( шта закњучујемо из овога?)

АОРИСТ ЈЕ ЛИЧАН ГЛАГОЛСКИ ОБЛИК.
ГРАЂЕЊЕ АОРИСТА
постоје два начина грађења
* глаголи чија се инфинитивна основа завршава на сугласник
ЈЕСТИ ( тражимо инфинитивну основу ) ЈЕД / ОХ
основа је ЈЕД-
јед. мн.
1. јед+ ОХ 1. јед+ ОСМО
2. јед+ Е 2. јед+ ОСТЕ
3.јед + Е 3 . јед + ОШЕ

* глаголи чија се инфинитивна основа завршава на самогласник
НАПИСАТИ ( тражимо инфинитивну основу ) написа / ти
основа је НАПИСА-
јед. мн.
1. написа + Х 1. написа+ СМО
2. написа- / 2. написа- СТЕ
3. написа-/ 3. написа – ШЕ

Аорист се гради само од глагола свршеног вида. То је пређашње свршено време.

Домаћи задатак: у свеске преписати аорист помоћних глагола ( табеле у Граматици на
стр.170) и задатке на стр.172. ( 3,4,5)

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

урадити до понедењка поподне

7.4.2020.

,,Аутобиографија”. Бранислав Нушић – обрада
Данас ћемо се упознати са књижевном врстом коју до сада нисмо сусретали, а то је
АУТОБИОГРАФИЈА.
(запишите у свеске наслов дела, а испод тога дефиницију)
,,Аутобиографија” , Бранислав Нушић

АУТОБИОГРАФИЈА-књижевно-научна врста у којој писац описује свој живот од рођења то
тренутка писања.
Данас ћете прочитати одломак који изаберете, а сутра ћете одговорити на питања која
ћете сутра добити.

branislav-nusic-autobiografija
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

8.4.2020.
1. ,,Аутобиографија”. Бранислав Нушић – утврђивање
С обзиром да сте урадили задатак који сте јуче добили, днас вам ннеће бити тешко да
одговорите на неколико питања. Напишите одговоре у свеску.
1. Препричајте одломак који сте прочитали.
2. Који временски период пишчевог живота је описан ?
3. У ком лицу тече приповедање?
4.Ко је приповедач?
5. У ком тону је дело исприповедано ?
(одговоре пошаљите до четвртка после подне)
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

10.4.2020.
,,Искрено о себи”, писмена вежба, утврђивање
Данас ћете написати састав Искрено о себи. С обзиром да сте читали Нушићеву
аутобиографију, ово не би требало да вам буде тешко. Састав треба да буде искрен,написан у ведром и шаљивом тону. Покушајте да опишете своје рано детињство ,
одрастање , породицу и школски живот.
Задатак урадити до недеље после подне.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

13.4.2020.
Имперфекат, обрада
Данас настављамо са обрадом глаголсих облика. Обрадили смо аорист, пређашње
свршено време. Сада ћемо научити ИМПЕРФЕКАТ.Напишите наслов у свеске а затим
послушајте час на линку испод, запишите све дефиниције.

https://www.youtube.com/watch?v=lX_HZecUxr8

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

14.4.2020.
Епске песме, косовски циклус , обрада
Послушати час на РТС-у.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

15.4.2020.
* Плусквамперфекат , обрада
Послушати час на РТС-у, а затим у Грамтици урадити задатке у вези са лекцијом
Плусквамперфекат.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

21.4.2020.
,,Смрт Мајке Југовића”, обрада
Данашњи час ћете пратити на РТС-у.
После часа прочитајте песму.

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

22.4.2020.
Народне лирске бредне песме, обрада
Данашњи час ћете пратити на РТС-у.
После часа прочитајте песме које се налазе у вашој Читанци.

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
вибер групе.Поздрав!

27.4.2020.
Богаћење речника, утврђивање
За данашњи час ће бити довољно да урадите вежбе у Граматици. Урадите задатке на 210.
и 211. страни

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

28.04.2020.

,,Село”, Јован Дучић, обрада

За данашњи час је потребно да обрадимо песму ,,Село”, Јована Дучића. Прочитајте песму
уколико је потребно и неколико пута, а затим опишите песничке слике( опишите шта
,,видите” у песми. Помоћи ћу вам тако што ћу вам рећи колико има песничких слика.
,,СЕЛО”, ЈОВАН ДУЧИЋ

1. строфа- 1. песничка слика ________________________________________
_________________________________________
_________________________________________
2. строфа -2.песничка слика __________________________________________
____________________________________________
_____________________________________________
3.и 4.строфа – 3.песничка слика _______________________________________
____________________________________________
____________________________________________

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

29.4.2020.
Писање састава ,,Предео обасјан месечином”, утврђивање
С обзиром да сте читали песму село, уочили сте многе описне слике. Задатак вам је да
напишете састав,, Предео обасјан месечином”. У њему ћете дати опис неког предела када
је обасјан месечином.
Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

30.4.2020.
Глаголски облици , утврђивање

За данашњи час вам је задатак да узмете било којих 5 глагола и промените кроз сва
глаголска времена у 1.лицу једнине.
Све задатке завршите до недеље увече.

Срећан вам рад. Уколико вам је потребно, можете да ме контактирате путем мејла или
viber групе.Поздрав!

________________________________________________________________________________

7.разред  
11. ЧАС
,,Прича о кмету Симану”, Иво Андрић (Читанка 233. страна)
Активност: Прочитати књижевно дело

12.ЧАС
Безличне реченице (Граматика 160-162. страна)
Активност: Прочитати лекцију о безличним реченицама и урадити у радној свесци
само оне задатке који су у вези са безличним реченицама. Онима који су у понедељак
урадили свој домаћи, остаје само један задатак са 115.стране.

13.ЧАС
Независне предикатске реченице (Граматика 163-173. страна)
Активност: Прочитати лекције. Записати у својим свескама примере за сваку врсту.
Урадити задатке у Граматици на крају лекција (172-173. страна)
*Данас ми не шаљете фотографије, сутра настављамо са истом наставном јединицом.
*Подсећам вас да благовремено читате „Покондирену тикву“ Јована Стерије Поповића
за следећи понедељак 13.04.2020.

14.ЧАС
Независне предикатске реченице (Граматика 163-173. страна)
Активност: Преписати табелу са врстама реченица (Граматика 183. страна)
*Данас ми не шаљете фотографије, написаћу вам који домаћи је потребно да
пошаљете.
*Подсећам вас да благовремено читате „Покондирену тикву“ Јована Стерије
Поповића за следећи понедељак 13.04.2020.

15.ЧАС
Независне предикатске реченице- вежбање
Активност: Напишите у свескама наслов наставне јединице(Независне предикатске
реченице- вежбање), а затим по један СВОЈ пример за сваку врсту реченице које сте
обнављали претходна три дана ( обавештајна, упитна, заповедна,жељна и узвична).
* Фотографисати свој домаћи рад са потписом и послати наставници на мејл.
*Подсећам вас да благовремено читате „Покондирену тикву“ Јована Стерије Поповића
за понедељак 13.04.2020.

16.ЧАС
Независне предикатске реченице- вежбање
Активност: Обнављајте врсте независних предикатских реченица и урадите сва
вежбања која се налазе у оквиру лекција у граматици од 165.до 173.странице. Ово су
реченице које учите од другог разреда и верујем да нема нејасноћа, само морате да
издвојите мало времена да их све поново прочитате. Не шаљите ми фотографије
страница из књиге, већ само домаћи који сам вам јуче тражила тј. по један СВОЈ
пример за сваку врсту реченице ( обавештајна, упитна, заповедна,жељна и узвична).
У понедељак посетите сајт школе између 9 и 10 часова, имаћете тест из лектире
„Покондирена тиква“ Јована Стерије Поповића, за коју смо се у децембру договорили
да је пронађете и прочитате за март.

17.ЧАС
„Покондирена тиква“ Јован Стерија Поповић
Активност: Тест- познавање садржаја лектире
1.група су ученици чија презимена азбучним редом почињу словима од А до М
2.група су ученици чија презимена азбучним редом почињу словима од Н до Ш
1.група пише следеће:
-Фемин портрет
-Ружичићев портрет
-Тема драме
2.група пише следеће:
-Портрет Фемине ћерке
-Митров портрет
-Порука драме
*Своје одговоре можете писати директно у мејлу или фотографисати свеску.
*Немојте преписивати са интернета јер то аутоматски води недеовоњној оцени.
** Ученици који нису прочитали лектиру нека прочитају одломак из читанке са
186.странице и одговоре на 4. и 5. питање са 193.стране.
*Своје радове сви пошаљите чим завршите, најбоље до 12 часова.

18.ЧАС
„Покондирена тиква“ Јован Стерија Поповић
Активност: Запишите у својим свескама следеће:

Beleška 2020-04-15 103338

*Данас ми не шаљете фотографије својих свезака.
*Молим ученике који нису послали свој рад после претходног часа да то учине. Битно је
да сви прочитате макар одломак из Читанке (186. страна) и одговорите на питања иза
текста.
*Бићете ускоро обавештени о резултатима теста из лектире.

19.ЧАС
„Покондирена тиква“ Јован Стерија Поповић
Активност: Написати кратак састав на тему „Свако време има своје Феме“.
*Сви ученици који нису прочитали лектиру, нека за време празника прочитају њу или
одломак из читанке, а затим погледају поново шта пише у часу бр. 17 из српског језика,
ураде свој домаћи и пошаљу ми га.

Свима вама и вашим породицама, желим срећне и радосне предстојеће празничне
дане.

20.ЧАС
Напоредни односи међу независним предикатским реченицама (Граматика 174. страна)
Активност: Прочитати лекцију од 174. до 179. стране, а у свескама записати НАСЛОВ
ЛЕКЦИЈЕ и податке из табеле са 182. стране. Битно је да запамтите везнике за саставни,
раставни и супротни однос.

21.ЧАС
Напоредни односи међу независним предикатским реченицама (Граматика 174. страна)
Активност: Прочитати још једном лекцију од 174. до 179. стране јер је то градиво на које
ће се надовезати наставне јединице у 8.разреду и зато морате знати напамет везнике за
све напоредне односе. Ако којим случајем јуче нисте, данас препишите податке из прве
табеле са 182. стране, подвуците и научите везнике за саставни, раставни, супротни,
закључни и искључни однос, а затим фотографишите те странице из својих свезака и
пошаљите ми их на мејл.

22.ЧАС
Употреба запете и тачке са запетом (Граматика 201-205. страна)
Активност: Прочитати ове две лекције и урадити све задатке у оквиру њих. Задаци вам се
налазе на 201. и 205. страни. Обавезно урадите задатак на 203. страни. Битно је ово да
вежбате.
*Данас ми не шаљете фотографије задатака јер их радите директно у књизи. Подсећам
оне који нису да пошаљу јучерашњи домаћи.

23.ЧАС
Интервју (Граматика 201-205. страна)
Активност: Прочитати лекције из граматике почевши од 222.стране. У свескама записати
наслов ,,Врсте текстова” и преписати у свеску три реченоце које су уоквирене наранџастим
правоугаоником са 222.стране, а затим написати наслов,,Интервју” па прочитати лекцију
са 224.стране, а у свескама записати дефиницију са 224.стране. Свој рад фотографишите и
пошаљите ми на мејл.
*Додатни задатак за плус:
-Напиши и ти један интервју. Изабери неку занимљиву особу( спортисту, глумца,
музичара, писца…) из свог окружења или замисли да имаш прилику да инервјуишеш неку
познату особу по свом избору. Састави листу питања, па ако је то неко кога можеш да
контактираш, позови га/је, а ако није онда ,,пусти машти на вољу” и спроведи свој
интервју у дело. 

24.ЧАС
Роман „Поп Ћира и поп Спира“, Стеван Сремац (Читанка 195-199. страна)
Активност: Прочитати одломак из романа у својим читанкама. Приликом читања обратити
пажњу на карактеризацију ликова.
*Данас немате обавезу слања задатка.

25.ЧАС
Роман „Поп Ћира и поп Спира“, Стеван Сремац (Читанка 195-199. страна)
Активност: Погледати прву епизоду из серијала “Поп Ћира и поп Спира” на линку
https://youtu.be/Hca4s8ekxEA . Ако будете у могућности погледајте са својим породицама
цео филм “Поп Ћира и поп Спира” на линку https://youtu.be/jBp9t-cygol
*Ако је неко прочитао целу лектиру, нека ми јави, па ћемо организовати неку врсту
анализе, испитивања и оцењивања.

Будите слободни да сва питања и недоумице ми пошаљете на мејл:mailto:jovanovic.jelena.j@gmail.com
8.разред                                                                                                                                                 
11. ЧАС
Нобеловац Иво Андрић
Активност: Преписати из читанке све о И. Андрићу, заокружити годину када је добио
Нобелову награду, дело за која је добио и називе пет дела овог аутора научити напамет.
ПОТПИШИТЕ СЕ ИСПОД СВОГ ДОМАЋЕГ РАДА!
*Свој домаћи фотографишите, па ми га пошаљите на мејл
mailto: jovanovic.jelena.j@gmail.com

12.ЧАС
Језици националних мањина (Граматика 187.страна)
Активност: Прочитати лекцију о језицима националних мањина
*НЕ ЗАБОРАВИТЕ ДА ДО КРАЈА ВИКЕНДА УРАДИТЕ ОБАВЕЗАН ДОМАЋИ ЗАДАТАК О
НОБЕЛОВЦУ АНДРИЋУ, да се ПОТПИШЕТЕ испод свог рада и пошаљете на мејл
mailto:jovanovic.jelena.j@gmail.com

13.ЧАС
Народна приповетка „Немушти језик“ (Читанка 97-100. страна)
Активност: Прочитати приповетку и одговорити на питања у радној свесци (18-23.
страна)
*Данас ми не шаљете фотографије, написаћу вам када је то потребно.
*Молим ученике који нису послали домаћи од прошле недеље да то учине што пре.

14.ЧАС
„Писма из Италије“, Љубомир Ненадовић (Читанка 212. страна)
Активност: Прочитати ово дело и записати у својим свескама наслов, аутора и одељак
са 215. стране учимо нешто ново.
*Фотографисати свој домаћи рад са потписом и послати наставници на мејл.

15.ЧАС
„Старац и море“, Ернест Хемингвеј (Радна свеска 37. страна)
Активност: Прочитати одломак из овог познатог романа и самостално потражити на
интернету још информација о овом делу и аутору јер тиме допуњујете своје знање из
опште културе.
Предлог: погледати филм на линку https://youtu.be/NNCxNntn2yc

16.ЧАС
„Старац и море“, Ернест Хемингвеј (Радна свеска 37. страна)
Активност: Обавезно прочитати одломак из овог познатог романа и самостално
потражити на интернету још информација о овом делу и аутору јер тиме допуњујете
своје знање из опште културе. За оне који немају радне свеске шаљем вам
фотографије тих страница.
Предлог: погледајте на сл.линку кратак снимак активности коју бисмо данас
изводили сви заједно да смо у нашој школи.
https://youtu.be/htB89tcR7U8
20200410_10430420200410_10432720200410_104331

17.ЧАС
„ Све ће то народ позлатити“, Лаза Лазаревић ( Читанка 224. страна)
Активност: Децо, не морате ништа записивати, али обавезно прочитајте ову приповетку,
првенствено због себе и опште културе, а затим и због могућности да буде једно од
питања на пријемном.
* Погледајте и шта пише у наранџастом правоугаонику на 230.страни. То су врсте
приповедања које смо обнављали на часовима припремне наставе. Надам се да их се
сећате, увек буде бар једно питање на пријемном из те области.
* Ако неко не може да пронађе читанку, нека ми пише, па ћу му фотографисати странице
са приповетком.

18.ЧАС
Бановић Страхиња“, Борисав Михајловић (Читанка 90. страна)
Активност: Прочитати ову драму.

19.ЧАС
Репортажа као новинарски жанр
Активност: Прочитати лекцију из Граматике са 228. странице и написати кратку репортажу
о занимљивом догађају, личности, занату, путовању итд…
Фотографишите свој рад и пошаљите ми кад завршите.
Свима вама и вашим породицама, желим срећне и радосне предстојеће празничне
дане.

20.ЧАС
Језик свакодневне комуникације
Активност: Прочитати лекцију из граматике која се налази на 164-166. страни, записати и
запамтити шта значе термини ЈЕЗИК и ЈЕЗИЧКА НОРМА. Објашњење за оба се налазе на
165. страни.

21.ЧАС
Стилови јавне комуникације ( Граматика 170.страна)
Активност: Ово је лекција коју смо учили на припремној настави јер је веома заступљена
на завршном тесту. Прочитајте лекцију из граматике, присетите се примера и текстова које
смо читали, а у свескама само запишите наслов и набројте функционалне стилове.

22.ЧАС
„Ромео и Јулија“, Виљем Шекспир (Читанка 139-146. страна)
Активност: Прочитати одломак из Читанке и одговорите на четири питања која се налазе
на 145. страни. Своје одговоре фотографишите и пошаљите ми на мејл.
*На 144. страни можете видети фотографије Јулијиног балкона у Верони, а више
информација и занимљивости о Јулијиној кући можете погледати на следећем линку:
https://www.medias.rs/casa-di-giulietta-julijina-kuca-u-veroni
*Овај и све остале домаће задатке пошаљите најкасније до недеље до 12 часова.

23.ЧАС
„Пилипенда“, Симо Матавуљ (Читанка 217-223. страна)
Активност: Прочитати приповетку и записати основне информације о аутору и
књижевном делу.
*ОСМАЦИ, када год имате прилику обнављајте називе обрађених књижевних
дела и њихових аутора. Нпр. Отворите садржај читанке, па свакога дана
подвуците маркером у боји и научите напамет називе по 5 књижевних дела и
њихових аутора. Позајмите читанке и од петака, шестака и седмака, па
препишите називе књижевних дела и аутора које сте заборавили.

24.ЧАС
„Сумњиво лице“, Бранислав Нушић (Читанка 113-121. страна)
Активност: Прочитати одломак комедије из Читанке на означеним странама. Приликом
читања обратите пажњу и размислите о врсти комедије.
*Данас немате обавезу слања задатка.

25.ЧАС
Сумњиво лице“, Бранислав Нушић (Читанка 113-121. страна)
Активност: Погледати одломак из позоришне представе “Сумњиво лице” на линку
https://youtu.be/Pa-NRKIPiEM , а ако сте у могућности погледајте са својим породицама
цео филм из 1989.године. Верујем да ће многима бити драго да се присете те комедије.
Њега можете пронаћи на линку https://youtu.be/OrasGDnkJAU
* Урадите питања у радној свесци на станицама 55-58. За оне који немају радну свеску
шаљем фотографије страница које би требало урадити. Овај домаћи није обавезан, али је
препоручљив за оне који желе да се што боље припреме за пријемни испит.
* Домаћи задатак за све- записати у свескама девет назива књижевних дела Бранислава
Нушића. Потписати се, фотографисати ту станицу свеске и послати наставници на мејл.

20200429_234555 20200429_234452 20200429_234618 20200429_234604

Будите слободни да сва питања и недоумице ми пошаљете на мејл:mailto:jovanovic.jelena.j@gmail.com