Музичка култура мај
ПЕТИ РАЗРЕД
Задатак бр. 9. Погледати мјузикл, јавити у вибер групи када погледате, а када сви одгледају, заказаћемо дискусију на групи о мјузиклу. Кликните на линк да би прегледали видео материјал који припремљен за вас.
ЗАДАТАК БР. 10 – ПЕТИ РАЗРЕД
(ВИШЕГЛАСНО ПЕВАЊЕ)
Одговори на следећа питања:
- Шта је једногласно, а шта двогласно певање?
- Да ли си чуо/ла за трогласно и четворогласно певање?
- Какво певање је заступљено у Мокрањчевим Руковетима?
- Шта је потребно урадити пре него почнемо да певамо?
- Шта су то гласне жице (гласнице)?
- По чему се разликује певачко дисање од обичног дисања?
- Наброј три примера вежбања певачког дисања.
- Шта су то вокализе, чему служе и зашто носе овакав назив?
- У линијском систему напиши три вокализе.
- На страни 151 у уџбенику се налази трогласна дечија композиција ”Ми смо деца весела” композитора Владимира Ђорђевића. Препиши песму у нотној свесци, али тако да водиш рачуна о потписивању нота (одређену ноту написати тачно испод одређене ноте).
РАДОВЕ ПРЕДАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ПЕТКА 22.05. ДО 19 ЧАСОВА.
ШЕСТИ РАЗРЕД
Задатак бр. 6. Погледати мјузикл, јавити у вибер групи када погледате, а када сви одгледају, заказаћемо дискусију на групи о мјузиклу. Кликните на линк да би прегледали видео материјал који припремљен за вас.
ЗАДАТАК БР. 7 – ШЕСТИ РАЗРЕД
(ДОМАЋИ И СТРАНИ КОМПОЗИТОРИ)
Одабери два омиљена домаћа и два омиљена страна композитора из уџбеника. Осим што ћете прочитати све о њима из уцбеника, треба да истражујете и на интернету или некој другој доступној литератури (енциклопедије).
Написати рад есејског типа о сваком композитору понаособ или урадити PowerPoint презентацију у 5-10 слајдова.
РАДОВЕ ПРЕДАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ПЕТКА 22.05. ДО 19 ЧАСОВА.
СЕДМИ РАЗРЕД
Задатак бр. 6. Погледати мјузикл, јавити у вибер групи када погледате, а када сви одгледају, заказаћемо дискусију на групи о мјузиклу. Кликните на линк да би прегледали видео материјал који припремљен за вас.
ЗАДАТАК БР.7 – СЕДМИ РАЗРЕД
(МУЗИКА У СРБИЈИ ДО 18. ВЕКА)
На горе наведену тему написати есеј (састав) или направити PowerPoint презентацију од 5-10 слајдова.
РАДОВЕ ПРЕДАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ПЕТКА 22.05. ДО 19 ЧАСОВА.
ОСМИ РАЗРЕД
Задатак бр. 6. Задатак бр. 6. Погледати мјузикл, јавити у вибер групи када погледате, а када сви одгледају, заказаћемо дискусију на групи о мјузиклу. Кликните на линк да би прегледали видео материјал који припремљен за вас.
ЗАДАТАК БР.7 – ОСМИ РАЗРЕД
(ЕЛЕМЕНТИ МУЗИЧКЕ ПИСМЕНОСТИ)
Одговори на следећа питања:
- Шта су то лествице, какве лествице постоје и које смо до сада научили у Основној школи?
- Како настају молске лествице?
- Колико врста молских лествица постоји?
- Која је разлика између природних и хармонских молских лествица?
- Шта су то степен, полустепен и ступањ?
- Где се налазе полустепенови у дурским лествицама?
- Где се налазе полустепенови у природним, а где у хармонским молским лествицама?
- Шта су то главни ступњеви?
- Који су главни ступњеви у дурским лествицама?
- Шта је то тетрахорд?
- Шта је то трозвук?
- Шта значи тачка поред ноте и тачка испод или изнад ноте?
- Колико врста музичких лукова постоји?
- Шта је темпо, а шта динамика?
- Шта је крешендо, а шта декрешендо?
- Напиши које врсте нотних пауза познајеш.
- Шта је то музичка корона?
- Шта је триола?
- Шта је синкопа?
- Шта су повисилице (наброј их), а шта снизилице (наброј их)?
РАДОВЕ ПРЕДАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО СУБОТЕ 23.05. ДО 19 ЧАСОВА.