Музичка култура април

Музичка култура април

ПЕТИ РАЗРЕД

ЗАДАТАК БР. 5 – ПЕТИ РАЗРЕД

За овај задатак потребно је прочитати лекцију  ТАКТ/МЕРА 6/8 (од стране 111 до 114). Када прочитате лекцију покушајте да тактирате ритмички пример на страни бр. 111.

УПУТСТВО: стрелице изнад појединих нота показују смер кретања руке. Почетна позиција руке је увек горе, па се спушта доле и тако наизменично. Дакле, за прву стрелицу на доле изговарате 3 пута ТА, за другу на горе 3 пута ТА. Други такт је исти. У трећем такту на првој стрелици на доле имате једно дуже ТА и једно краће ТА, а на другој стрелици на горе само једно дугачко ТА. Последњи такт је исти као трећи. Значи, прва два такта су иста и друга два такта су иста. Пробајте, није тешко.

ЗАДАТАК БР. 6 – ПЕТИ РАЗРЕД

Обновите шта је свита, а шта балет. Прочитајте лекцију о симфонији. Након тога послушајте звучни пример на you tube https://www.youtube.com/watch?v=1miohLVZobE. У питању је Хајднова ”Дечија симфонија”.

Одговорите на следећа питања:

  1. Повежи назив музичког облика са одговарајућим значењем.
СВИТА Музичко-сценско дело чији се драмски садржај изражава уметничком игром. Ово дело је праћено сценографијом и костимима.
БАЛЕТ Велика оркестарска композиција састављена најчешће од четири става (самостална дела).
СИМФОНИЈА Инструментална композиција састављена од низа ставова. Компонује се за соло-инструмент, камерни ансамбл или оркестар.
  1. Који су најзначајнији композитори симфонија?
  2. Које су најзначајније симфоније Бетовена, Брамса и Дворжака?
  3. Које дечије инструменте је Хајдн употребио у својој Дечијој симфонији?
  4. Које још инструмете препознајеш у датом слушном примеру?

 

ЗАДАТКЕ ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ПЕТКА ДО 17 ЧАСОВА И ТО НА E MAIL АДРЕСУ РАДИ ИСПРЕВНОСТИ ЕВИДЕНЦИЈЕ НАСТАВНИКА О УЧЕНИЧКИМ АКТИВНОСТИМА. НАКОН ОВОГ ТЕРМИНА МОЛИМ ВАС ДА ЗАДАТКЕ ВИШЕ НЕ ШАЉЕТЕ!

ВАША НАСТАВНИЦА

ЗАДАТАК БР.7 – ПЕТИ РАЗРЕД

Овај задатка обухвата две лекције: ”Програмска музика” и ”На концерту – мала школа музичког бонтона”. Разлог томе је два пута недељно имате музичку кутуру. Пошто су веома сличне, покушаћемо ”једним ударцем да убијемо две муве” (што се оно каже)…. Прочитајте лекције, а онда одговорите на следећа питања:

  1. Шта је програмска музика?
  2. О чему говоре следећа дела?

”Влтава” – Б. Сметана

”Слике с изложбе” – М. Мусоргски

”Пер Гинт” – Е. Григ

  1. Шта је музички бонтон?
  2. Објасни појмове: концертни програм, диригент, бис.
  3. Постоји 6 основних правила музичког бонтона приликом одласка на концерт уметничке музике. Која су то правила?

ЗАДАТАК ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ЧЕТВРТКА У 19 ЧАСОВА. ПОЖЕЉНО ЈЕ ДА ОДГОВОРЕ ПОШАЉЕТЕ ЕЛЕКТРОНСКОМ ПОШТОМ.

СРДАЧАН ПОЗДАВ ОД НАСТАВНИЦЕ!

П.С. СРЕЋНИ ВАСКРШЊИ ПРАЗНИЦИ!!!!

ЗАДАТАК БР. 8 – ПЕТИ РАЗРЕД

У овој недељи разговараћемо о најсложенијем и најобимнијем музичко-сценском облику – ОПЕРА. Ваш задатак ће бити из два дела. У првом делу треба да се информишете о опери (уџбеник – 129. и 130. страна)  и истражујете на интернету. Такође, послушаћете део из опере ”Танхојзер” – ”У Венерином брду”. Када то обавите, у другом делу задатка ћете одговорити на следећа питања. Наставнику шаљете само други део задатка (питања и одговоре).

  1. Шта је опера?
  2. Када је настала опера и где?
  3. Због своје обимности, из чега се састоји опера?
  4. Шта су чинови?
  5. Шта су сцене?
  6. Шта је либрето и ко је либретиста?
  7. У неколико реченица напиши шта си све сазнао/ла о композитору Рихарду Вагнеру.
  8. Које си све сајтове посећивао/ла приликом истраживања о опери?
  9. О чему се ради у опери ”Танхојзер”?
  10. У слушном примеру ”У Венерином брду” чујемо Бенеру и Танхојзера. Ком гласу припада Венера (сопран или алт), а ком гласу припада Танхојзер (тенор или бас)?
  11. Одреди који инструмент прати Танхојзера док пева соло.

НАПОМЕНА: Уколико неко од ученика не поседује ЦД за музичку културу 5, нека послуша Увертиру опере ”Танхојзер” за коју следи линк испод:

https://www.youtube.com/watch?v=SRmCEGHt-Qk

После слушања, уместо питања бр.10, одговориће ШТА ЈЕ УВЕРТИРА? Уместо питања бр.11 направиће ликовну илустрацију Увертире.

РОК ЗА ПРЕДАВАЊЕ ЗАДАТКА ЈЕ ЧЕТВРТАК 30.04. 2020. ДО 19 ЧАСОВА.

СРЕЋНО И ПОЗДРАВ!

ШЕСТИ РАЗРЕД

ЗАДАТАК БР. 3 – ШЕСТИ РАЗРЕД

 

Задатак за ову недељу је једноставан. Осим што ћете прочитати лекцију у књизи, погледајте следећу презентацију кликом на линк.

Када све то урадите, одговорите на првих пет питања на страни бр.106.

ЗАДАТКЕ ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ПЕТКА ДО 17 ЧАСОВА И ТО НА E MAIL АДРЕСУ РАДИ ИСПРЕВНОСТИ ЕВИДЕНЦИЈЕ НАСТАВНИКА О УЧЕНИЧКИМ АКТИВНОСТИМА. НАКОН ОВОГ ТЕРМИНА МОЛИМ ВАС ДА ЗАДАТКЕ ВИШЕ НЕ ШАЉЕТЕ!

ВАША НАСТАВНИЦА

ЗАДАТАК БР.4 – ШЕСТИ РАЗРЕД

У овој недељи причамо о инструментима са диркама, али пре свега о дувачким инструментима са диркама (хармоника и оргуље). У уџбеницима за музичку културу имате лепо описане инструменте, али можете и мало да истражујете по интернету. Након читања и истраживања одговорите на 1. 2. и 4. питање (четврто питање је уствари решити укрштеницу) на страни 111, а уместо трећег питања на поменутој страни, одговорићете на моје:

Која вам се од четири композиције које су наведене у лекцији највише допада и зашто? (Дакле, дата су вам четири звучна примера у лекцији, морате да их послушате, а онда да се одлучите којка вам се највише допата и објасните зашто)

ЗАДАТАК ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ЧЕТВРТКА У 19 ЧАСОВА. ПОЖЕЉНО ЈЕ ДА ОДГОВОРЕ ПОШАЉЕТЕ ЕЛЕКТРОНСКОМ ПОШТОМ.

СРДАЧАН ПОЗДАВ ОД НАСТАВНИЦЕ!

П.С. СРЕЋНИ ВАСКРШЊИ ПРАЗНИЦИ!!!!

ЗАДАТАК БР.5 – ШЕСТИ РАЗРЕД

Неколико недеља уназад разговарали смо о инструментима са диркама. Очекује се да сте основна знања стекли о овим инструментима којима су већина композитора посветили свој рад. Потребно је да одговорите на следећа питања и задатке пошаљете као и до сада.

  1. Зашто су инструменти са диркама добили овакав назив?
  2. Како се добија тон код инструмената са диркама?
  3. На основу извора звука и начина добијања тона, како делимо инструменте са диркама?
  4. Објасни зашто су тако подељени инструменти са диркама?
  5. Који инструменти спадају у ударачке инструменте са диркама, који у дувачке инструменте са диркама, а који у жичане инструменте са диркама?
  6. Пошто су оргуље најсложенији инструмент са диркама, у неколико реченица опиши шта све оргуљаш треба да ради да би успешно свирао на оргуљама.
  7. Препоручи наставнику по једну најлепшу композицију за челесту, клавир и оргуље.

РОК ЗА ПРЕДАВАЊЕ ЗАДАТКА ЈЕ ЧЕТВРТАК 30.04.2020. ДО 19 ЧАСОВА.

СРЕЋНИ И ПОЗДРАВ!

СЕДМИ РАЗРЕД

ЗАДАТАК БР. 3 – СЕДМИ РАЗРЕД

Погледајте следећи сајт кликом на линк.

Одговорите на питања:

  1. Који период обухвата барок?
  2. Који се тонски родови формирају у барокној музици?
  3. Наброј све музичке облике који су се писали у бароку и кратко их опиши.
  4. Који су најзначајнији композитори барока?
  5. Препоручи три барокне композиције за слушање.

 

ЗАДАТКЕ ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ПЕТКА ДО 17 ЧАСОВА И ТО НА E MAIL АДРЕСУ РАДИ ИСПРЕВНОСТИ ЕВИДЕНЦИЈЕ НАСТАВНИКА О УЧЕНИЧКИМ АКТИВНОСТИМА. НАКОН ОВОГ ТЕРМИНА МОЛИМ ВАС ДА ЗАДАТКЕ ВИШЕ НЕ ШАЉЕТЕ!

ВАША НАСТАВНИЦА

ЗАДАТАК БР. 4 – СЕДМИ РАЗРЕД

У прошлој недељи смо причали о БАРОКУ, а у овој недељи тема је КЛАСИЦИЗАМ. Потребно је да одете на You tube  и погледате следећу презентацију коју прати и предавање: https://www.youtube.com/watch?v=bkIbnAHrc-E

Ваш задатак је једноставан. Након презентације останите на You tube и направити ТОП листу од 20 најлепших композиција класицизма.

ЗАДАТАК ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ЧЕТВРТКА У 19 ЧАСОВА. ПОЖЕЉНО ЈЕ ДА ОДГОВОРЕ ПОШАЉЕТЕ ЕЛЕКТРОНСКОМ ПОШТОМ.

СРДАЧАН ПОЗДАВ ОД НАСТАВНИЦЕ!

П.С. СРЕЋНИ ВАСКРШЊИ ПРАЗНИЦИ!!!!

ЗАДАТАК БР.5 – СЕДМИ РАЗРЕД

 

Пошто смо у протеклим недељама разговарали о бароку и класицизму, верујуем да сте стекли одрађана знања и да вам неће бити тешко да одговорите на следећа питања:

  1. Који период обухвата барок, а који класицизам?
  2. Који догађај у Фиренци је означен као крај ренесансе, а почетак барока у музици?
  3. Који догађај је означен као крај барока, а почетак класицизма у музици?
  4. Шта је опера и како се звала прва барокна опера?
  5. По чему је значајан Клаудио Монтеверди, а по чему Јохан Себастијан Бах?
  6. Шта је то барокна свита?
  7. Како се зову два карактеристична облика концерта у бароку?
  8. Шта је фуга?
  9. Ко је био Антонио Вивалди, а ко Георг Фридрих Хендл?
  10. Која су три најзначајнија композитора класицизма?
  11. Шта је то класична соната, а шта класична симфонија?
  12. По чему су значајни Хајдн, Моцарт и Бетовен?
  13. Упореди стил музике класицизма са предходним периодом бароком и попуни табелу (три основне разлике).
БАРОК КЛАСИЦИЗАМ
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОК ЗА ПРЕДАВАЊЕ ЗАДАТКА ЈЕ ЧЕТВРТАК 30.04.2020. ДО 19 ЧАСОВА.

СРЕЋНИ И ПОЗДРАВ!

ОСМИ РАЗРЕД

ЗАДАТАК БР. 3 – ОСМИ РАЗРЕД

У књизи за музичку културу пронаћи лекцију о народном стваралаштву и прочитати је. Затим, посетите сајт кликом на линк и прочитајте све о духовној хришћанској музици. Када добијете основне информације о овим темама, на You tube пронађите по једну изворну народну песму и једну духовну композицију и кратко је анализирајте. Приликом анализе водите се следећим питањима:

  1. Како се зову композиције које си слушао/ла?
  2. Ко изводи народну изворну песму, а ко духовну композицију (један певач, хор и сл.) ?
  3. О чему говоре (анализа текста)?
  4. Какве су мелодије (брзе, лагане, смирене, опуштајуће и сл.)?
  5. Ко компонује изворне, народне песме, а ко духовну музику?
  6. Која је једноставнија, народна песма или духовна композиција?
  7. Где је динамика (јачина извођења нњкњ композиције) израженија, у народној песми или духовној композицији?
  8. Због чега сам одабрао/ла баш ове примере?

 

ЗАДАТКЕ ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ПЕТКА ДО 17 ЧАСОВА И ТО НА E MAIL АДРЕСУ РАДИ ИСПРЕВНОСТИ ЕВИДЕНЦИЈЕ НАСТАВНИКА О УЧЕНИЧКИМ АКТИВНОСТИМА. НАКОН ОВОГ ТЕРМИНА МОЛИМ ВАС ДА ЗАДАТКЕ ВИШЕ НЕ ШАЉЕТЕ!

ЗАДАТАК БР.4 – ОСМИ РАЗРЕД

У овој недељи настављамо у духу предходне недеље. Потребно је да поново одаберете једну српску изворну песму, једну народну песму националних мањиња у Србији (нпр. ромску, мађарску, румунску и сл) и једну староградску песму на You tube. Можете погледати садржај о овој теми у уџбенику или истражити на инернету. Када их послушате, напишити називе песама, а онда их упоредите – објасните које су сличности, а које разлике.

ЗАДАТАК ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ЧЕТВРТКА У 19 ЧАСОВА. ПОЖЕЉНО ЈЕ ДА ОДГОВОРЕ ПОШАЉЕТЕ ЕЛЕКТРОНСКОМ ПОШТОМ.

СРДАЧАН ПОЗДАВ ОД НАСТАВНИЦЕ!

П.С. СРЕЋНИ ВАСКРШЊИ ПРАЗНИЦИ!!!!

ВАША НАСТАВНИЦА

ЗАДАТАК БР. 5 – ОСМИ РАЗРЕД

Као што знате, једна од оцена из музичке културе била је оцена из слушног теста. Пошто сада нисмо у могућности на такав начин да се оцењујемо, добићете списак 10 композиција које ћете послушати и о њима, у две реченице, дати кратак опис.

  1. Ђоакино Росини: опера ”Севиљски берберин” – арија Фигара
  2. Ђузепе Верди: опера ”Набуко” – Хор Јевреја
  3. Ђузепе Верди: опера ”Травијата” – арија Жермона
  4. Волфганг Амадеус Моцарт: опера ”Чаробна фрула” – Дует Папагена и Папагене
  5. Рихард Вагнер: опера ”Танхојзер” – Увертира
  6. Јохан Штраус: оперета ”Слепи миш” – Увертира
  7. Жак Офенбах: оперета ”Орфеј у подземљу” – ”Кан-кан”
  8. Петар Иљич Чајковски: балет ”Лабудово језеро” – ”Игра лабудова”
  9. Сергеј Прокофјев: балет ”Ромео и Јулија” – ”Монтеки и Капулети”
  10. Лео Делиб: балет ”Копелија” – Мазурка

ЗАДАТКЕ ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ЧЕТВРТКА 30.04.2020. ДО 19 ЧАСОВА!

СРЕЋНО И ПОЗДРАВ!

ЗАДАТАК БР.4 – ИОП 2 (Т.Р.)

У предходним недељама смо разговарали о балету и опери, сада чемо се мало ”одморити” од ове теме. У питању је веома лаган задатак. У нотној свесци треба преписати староградску песму ”Небо је тако ведро”, а онда да црвеном бојицом заокружиш све половине, плавом четвртине, а зеленом осмине ноте. Нотни пример ћеш добити преко вибера.

ЗАДАТАК ПРЕДАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ЧЕТВРТКА 30.04.2020. ДО 19 ЧАСОВА!

СРЕЋНО И ПОЗДРАВ!