Музичка култура април
ПЕТИ РАЗРЕД
ЗАДАТАК БР. 5 – ПЕТИ РАЗРЕД
За овај задатак потребно је прочитати лекцију ТАКТ/МЕРА 6/8 (од стране 111 до 114). Када прочитате лекцију покушајте да тактирате ритмички пример на страни бр. 111.
УПУТСТВО: стрелице изнад појединих нота показују смер кретања руке. Почетна позиција руке је увек горе, па се спушта доле и тако наизменично. Дакле, за прву стрелицу на доле изговарате 3 пута ТА, за другу на горе 3 пута ТА. Други такт је исти. У трећем такту на првој стрелици на доле имате једно дуже ТА и једно краће ТА, а на другој стрелици на горе само једно дугачко ТА. Последњи такт је исти као трећи. Значи, прва два такта су иста и друга два такта су иста. Пробајте, није тешко.
ЗАДАТАК БР. 6 – ПЕТИ РАЗРЕД
Обновите шта је свита, а шта балет. Прочитајте лекцију о симфонији. Након тога послушајте звучни пример на you tube https://www.youtube.com/watch?v=1miohLVZobE. У питању је Хајднова ”Дечија симфонија”.
Одговорите на следећа питања:
- Повежи назив музичког облика са одговарајућим значењем.
СВИТА | Музичко-сценско дело чији се драмски садржај изражава уметничком игром. Ово дело је праћено сценографијом и костимима. |
БАЛЕТ | Велика оркестарска композиција састављена најчешће од четири става (самостална дела). |
СИМФОНИЈА | Инструментална композиција састављена од низа ставова. Компонује се за соло-инструмент, камерни ансамбл или оркестар. |
- Који су најзначајнији композитори симфонија?
- Које су најзначајније симфоније Бетовена, Брамса и Дворжака?
- Које дечије инструменте је Хајдн употребио у својој Дечијој симфонији?
- Које још инструмете препознајеш у датом слушном примеру?
ЗАДАТКЕ ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ПЕТКА ДО 17 ЧАСОВА И ТО НА E MAIL АДРЕСУ РАДИ ИСПРЕВНОСТИ ЕВИДЕНЦИЈЕ НАСТАВНИКА О УЧЕНИЧКИМ АКТИВНОСТИМА. НАКОН ОВОГ ТЕРМИНА МОЛИМ ВАС ДА ЗАДАТКЕ ВИШЕ НЕ ШАЉЕТЕ!
ВАША НАСТАВНИЦА
ЗАДАТАК БР.7 – ПЕТИ РАЗРЕД
Овај задатка обухвата две лекције: ”Програмска музика” и ”На концерту – мала школа музичког бонтона”. Разлог томе је два пута недељно имате музичку кутуру. Пошто су веома сличне, покушаћемо ”једним ударцем да убијемо две муве” (што се оно каже)…. Прочитајте лекције, а онда одговорите на следећа питања:
- Шта је програмска музика?
- О чему говоре следећа дела?
”Влтава” – Б. Сметана
”Слике с изложбе” – М. Мусоргски
”Пер Гинт” – Е. Григ
- Шта је музички бонтон?
- Објасни појмове: концертни програм, диригент, бис.
- Постоји 6 основних правила музичког бонтона приликом одласка на концерт уметничке музике. Која су то правила?
ЗАДАТАК ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ЧЕТВРТКА У 19 ЧАСОВА. ПОЖЕЉНО ЈЕ ДА ОДГОВОРЕ ПОШАЉЕТЕ ЕЛЕКТРОНСКОМ ПОШТОМ.
СРДАЧАН ПОЗДАВ ОД НАСТАВНИЦЕ!
П.С. СРЕЋНИ ВАСКРШЊИ ПРАЗНИЦИ!!!!
ЗАДАТАК БР. 8 – ПЕТИ РАЗРЕД
У овој недељи разговараћемо о најсложенијем и најобимнијем музичко-сценском облику – ОПЕРА. Ваш задатак ће бити из два дела. У првом делу треба да се информишете о опери (уџбеник – 129. и 130. страна) и истражујете на интернету. Такође, послушаћете део из опере ”Танхојзер” – ”У Венерином брду”. Када то обавите, у другом делу задатка ћете одговорити на следећа питања. Наставнику шаљете само други део задатка (питања и одговоре).
- Шта је опера?
- Када је настала опера и где?
- Због своје обимности, из чега се састоји опера?
- Шта су чинови?
- Шта су сцене?
- Шта је либрето и ко је либретиста?
- У неколико реченица напиши шта си све сазнао/ла о композитору Рихарду Вагнеру.
- Које си све сајтове посећивао/ла приликом истраживања о опери?
- О чему се ради у опери ”Танхојзер”?
- У слушном примеру ”У Венерином брду” чујемо Бенеру и Танхојзера. Ком гласу припада Венера (сопран или алт), а ком гласу припада Танхојзер (тенор или бас)?
- Одреди који инструмент прати Танхојзера док пева соло.
НАПОМЕНА: Уколико неко од ученика не поседује ЦД за музичку културу 5, нека послуша Увертиру опере ”Танхојзер” за коју следи линк испод:
https://www.youtube.com/watch?v=SRmCEGHt-Qk
После слушања, уместо питања бр.10, одговориће ШТА ЈЕ УВЕРТИРА? Уместо питања бр.11 направиће ликовну илустрацију Увертире.
РОК ЗА ПРЕДАВАЊЕ ЗАДАТКА ЈЕ ЧЕТВРТАК 30.04. 2020. ДО 19 ЧАСОВА.
СРЕЋНО И ПОЗДРАВ!
ШЕСТИ РАЗРЕД
ЗАДАТАК БР. 3 – ШЕСТИ РАЗРЕД
Задатак за ову недељу је једноставан. Осим што ћете прочитати лекцију у књизи, погледајте следећу презентацију кликом на линк.
Када све то урадите, одговорите на првих пет питања на страни бр.106.
ЗАДАТКЕ ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ПЕТКА ДО 17 ЧАСОВА И ТО НА E MAIL АДРЕСУ РАДИ ИСПРЕВНОСТИ ЕВИДЕНЦИЈЕ НАСТАВНИКА О УЧЕНИЧКИМ АКТИВНОСТИМА. НАКОН ОВОГ ТЕРМИНА МОЛИМ ВАС ДА ЗАДАТКЕ ВИШЕ НЕ ШАЉЕТЕ!
ВАША НАСТАВНИЦА
ЗАДАТАК БР.4 – ШЕСТИ РАЗРЕД
У овој недељи причамо о инструментима са диркама, али пре свега о дувачким инструментима са диркама (хармоника и оргуље). У уџбеницима за музичку културу имате лепо описане инструменте, али можете и мало да истражујете по интернету. Након читања и истраживања одговорите на 1. 2. и 4. питање (четврто питање је уствари решити укрштеницу) на страни 111, а уместо трећег питања на поменутој страни, одговорићете на моје:
Која вам се од четири композиције које су наведене у лекцији највише допада и зашто? (Дакле, дата су вам четири звучна примера у лекцији, морате да их послушате, а онда да се одлучите којка вам се највише допата и објасните зашто)
ЗАДАТАК ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ЧЕТВРТКА У 19 ЧАСОВА. ПОЖЕЉНО ЈЕ ДА ОДГОВОРЕ ПОШАЉЕТЕ ЕЛЕКТРОНСКОМ ПОШТОМ.
СРДАЧАН ПОЗДАВ ОД НАСТАВНИЦЕ!
П.С. СРЕЋНИ ВАСКРШЊИ ПРАЗНИЦИ!!!!
ЗАДАТАК БР.5 – ШЕСТИ РАЗРЕД
Неколико недеља уназад разговарали смо о инструментима са диркама. Очекује се да сте основна знања стекли о овим инструментима којима су већина композитора посветили свој рад. Потребно је да одговорите на следећа питања и задатке пошаљете као и до сада.
- Зашто су инструменти са диркама добили овакав назив?
- Како се добија тон код инструмената са диркама?
- На основу извора звука и начина добијања тона, како делимо инструменте са диркама?
- Објасни зашто су тако подељени инструменти са диркама?
- Који инструменти спадају у ударачке инструменте са диркама, који у дувачке инструменте са диркама, а који у жичане инструменте са диркама?
- Пошто су оргуље најсложенији инструмент са диркама, у неколико реченица опиши шта све оргуљаш треба да ради да би успешно свирао на оргуљама.
- Препоручи наставнику по једну најлепшу композицију за челесту, клавир и оргуље.
РОК ЗА ПРЕДАВАЊЕ ЗАДАТКА ЈЕ ЧЕТВРТАК 30.04.2020. ДО 19 ЧАСОВА.
СРЕЋНИ И ПОЗДРАВ!
СЕДМИ РАЗРЕД
ЗАДАТАК БР. 3 – СЕДМИ РАЗРЕД
Погледајте следећи сајт кликом на линк.
Одговорите на питања:
- Који период обухвата барок?
- Који се тонски родови формирају у барокној музици?
- Наброј све музичке облике који су се писали у бароку и кратко их опиши.
- Који су најзначајнији композитори барока?
- Препоручи три барокне композиције за слушање.
ЗАДАТКЕ ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ПЕТКА ДО 17 ЧАСОВА И ТО НА E MAIL АДРЕСУ РАДИ ИСПРЕВНОСТИ ЕВИДЕНЦИЈЕ НАСТАВНИКА О УЧЕНИЧКИМ АКТИВНОСТИМА. НАКОН ОВОГ ТЕРМИНА МОЛИМ ВАС ДА ЗАДАТКЕ ВИШЕ НЕ ШАЉЕТЕ!
ВАША НАСТАВНИЦА
ЗАДАТАК БР. 4 – СЕДМИ РАЗРЕД
У прошлој недељи смо причали о БАРОКУ, а у овој недељи тема је КЛАСИЦИЗАМ. Потребно је да одете на You tube и погледате следећу презентацију коју прати и предавање: https://www.youtube.com/watch?v=bkIbnAHrc-E
Ваш задатак је једноставан. Након презентације останите на You tube и направити ТОП листу од 20 најлепших композиција класицизма.
ЗАДАТАК ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ЧЕТВРТКА У 19 ЧАСОВА. ПОЖЕЉНО ЈЕ ДА ОДГОВОРЕ ПОШАЉЕТЕ ЕЛЕКТРОНСКОМ ПОШТОМ.
СРДАЧАН ПОЗДАВ ОД НАСТАВНИЦЕ!
П.С. СРЕЋНИ ВАСКРШЊИ ПРАЗНИЦИ!!!!
ЗАДАТАК БР.5 – СЕДМИ РАЗРЕД
Пошто смо у протеклим недељама разговарали о бароку и класицизму, верујуем да сте стекли одрађана знања и да вам неће бити тешко да одговорите на следећа питања:
- Који период обухвата барок, а који класицизам?
- Који догађај у Фиренци је означен као крај ренесансе, а почетак барока у музици?
- Који догађај је означен као крај барока, а почетак класицизма у музици?
- Шта је опера и како се звала прва барокна опера?
- По чему је значајан Клаудио Монтеверди, а по чему Јохан Себастијан Бах?
- Шта је то барокна свита?
- Како се зову два карактеристична облика концерта у бароку?
- Шта је фуга?
- Ко је био Антонио Вивалди, а ко Георг Фридрих Хендл?
- Која су три најзначајнија композитора класицизма?
- Шта је то класична соната, а шта класична симфонија?
- По чему су значајни Хајдн, Моцарт и Бетовен?
- Упореди стил музике класицизма са предходним периодом бароком и попуни табелу (три основне разлике).
БАРОК | КЛАСИЦИЗАМ |
|
|
|
|
|
РОК ЗА ПРЕДАВАЊЕ ЗАДАТКА ЈЕ ЧЕТВРТАК 30.04.2020. ДО 19 ЧАСОВА.
СРЕЋНИ И ПОЗДРАВ!
ОСМИ РАЗРЕД
ЗАДАТАК БР. 3 – ОСМИ РАЗРЕД
У књизи за музичку културу пронаћи лекцију о народном стваралаштву и прочитати је. Затим, посетите сајт кликом на линк и прочитајте све о духовној хришћанској музици. Када добијете основне информације о овим темама, на You tube пронађите по једну изворну народну песму и једну духовну композицију и кратко је анализирајте. Приликом анализе водите се следећим питањима:
- Како се зову композиције које си слушао/ла?
- Ко изводи народну изворну песму, а ко духовну композицију (један певач, хор и сл.) ?
- О чему говоре (анализа текста)?
- Какве су мелодије (брзе, лагане, смирене, опуштајуће и сл.)?
- Ко компонује изворне, народне песме, а ко духовну музику?
- Која је једноставнија, народна песма или духовна композиција?
- Где је динамика (јачина извођења нњкњ композиције) израженија, у народној песми или духовној композицији?
- Због чега сам одабрао/ла баш ове примере?
ЗАДАТКЕ ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ПЕТКА ДО 17 ЧАСОВА И ТО НА E MAIL АДРЕСУ РАДИ ИСПРЕВНОСТИ ЕВИДЕНЦИЈЕ НАСТАВНИКА О УЧЕНИЧКИМ АКТИВНОСТИМА. НАКОН ОВОГ ТЕРМИНА МОЛИМ ВАС ДА ЗАДАТКЕ ВИШЕ НЕ ШАЉЕТЕ!
ЗАДАТАК БР.4 – ОСМИ РАЗРЕД
У овој недељи настављамо у духу предходне недеље. Потребно је да поново одаберете једну српску изворну песму, једну народну песму националних мањиња у Србији (нпр. ромску, мађарску, румунску и сл) и једну староградску песму на You tube. Можете погледати садржај о овој теми у уџбенику или истражити на инернету. Када их послушате, напишити називе песама, а онда их упоредите – објасните које су сличности, а које разлике.
ЗАДАТАК ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ЧЕТВРТКА У 19 ЧАСОВА. ПОЖЕЉНО ЈЕ ДА ОДГОВОРЕ ПОШАЉЕТЕ ЕЛЕКТРОНСКОМ ПОШТОМ.
СРДАЧАН ПОЗДАВ ОД НАСТАВНИЦЕ!
П.С. СРЕЋНИ ВАСКРШЊИ ПРАЗНИЦИ!!!!
ВАША НАСТАВНИЦА
ЗАДАТАК БР. 5 – ОСМИ РАЗРЕД
Као што знате, једна од оцена из музичке културе била је оцена из слушног теста. Пошто сада нисмо у могућности на такав начин да се оцењујемо, добићете списак 10 композиција које ћете послушати и о њима, у две реченице, дати кратак опис.
- Ђоакино Росини: опера ”Севиљски берберин” – арија Фигара
- Ђузепе Верди: опера ”Набуко” – Хор Јевреја
- Ђузепе Верди: опера ”Травијата” – арија Жермона
- Волфганг Амадеус Моцарт: опера ”Чаробна фрула” – Дует Папагена и Папагене
- Рихард Вагнер: опера ”Танхојзер” – Увертира
- Јохан Штраус: оперета ”Слепи миш” – Увертира
- Жак Офенбах: оперета ”Орфеј у подземљу” – ”Кан-кан”
- Петар Иљич Чајковски: балет ”Лабудово језеро” – ”Игра лабудова”
- Сергеј Прокофјев: балет ”Ромео и Јулија” – ”Монтеки и Капулети”
- Лео Делиб: балет ”Копелија” – Мазурка
ЗАДАТКЕ ПОСЛАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ЧЕТВРТКА 30.04.2020. ДО 19 ЧАСОВА!
СРЕЋНО И ПОЗДРАВ!
ЗАДАТАК БР.4 – ИОП 2 (Т.Р.)
У предходним недељама смо разговарали о балету и опери, сада чемо се мало ”одморити” од ове теме. У питању је веома лаган задатак. У нотној свесци треба преписати староградску песму ”Небо је тако ведро”, а онда да црвеном бојицом заокружиш све половине, плавом четвртине, а зеленом осмине ноте. Нотни пример ћеш добити преко вибера.
ЗАДАТАК ПРЕДАТИ НАЈКАСНИЈЕ ДО ЧЕТВРТКА 30.04.2020. ДО 19 ЧАСОВА!
СРЕЋНО И ПОЗДРАВ!