Историја мај

Историја мај

ПЕТИ РАЗРЕД

  1. ЧАС  Прочитати лекцију Хришћанство   114-116.стр. и најважније написати у свеску

Хришћанство

-У Римском царству појавила се нова једнобожачка вера.То је било хришћанство, названо по оснивачу Исусу Христу.
-Исус Христос је брзо стекао велики број следбеника.Путовао је Палестином у пратњи 12 ученика(апостола) и ширио своје учење.
-Ширење новог верског учења забринуло је намесника Јудеје Понтија Пилата.Наредио је да се Исус Христос ухапси.Осудио га је на смрт разапињањем на крст,као што су тражили јеврејски свештеници.
-Исус Христос је разапет на брду Голгота 33.године н.е.После 3 дана је васкрснуо.
-Основе хришћанског учења изложене су у Библији(Стари и Нови завет).
-Хришћани су веровали да постоји само један Бог.
-Апостоли су после страдања и васкрснућа Исусовог, ширили хришћанство.
-Хришћанство су прихватали сиромашни,робови,сељаци,трговци,занатлије,војници,али и људи племенитог порекла.
-Римски цареви у почетку нису обраћали пажњу на хришћанство.
-Како је број верника растао,поједини владари су почели да прогоне хришћане.Хришћанство је представљало опасност по римску државу,нису поштовали римске богове.
-Прогони хришћана били су жестоки у 3.веку н.е.
-Последњи цар који је прогонио хришћане био је Диоклецијан.
-Константин Велики је 313.године н.е. донео Милански едикт,хришћанима  је дозвољено да слободно проповедају своје учење.
-Цар Теодосије је 391.године н.е. затворио све храмове и забранио поштовање паганских богова.

7.ЧАС  Хришћанство (утврђивање)

Домаћи задатак:
1.Зашто у почетку римски цареви нису обраћали пажњу на хришћанство?
2.Какав је био однос цара Нерона  према хришћанима?
3.Какав је био однос цара Диоклецијана према хришћанима?

4.Због чега је хришћанство постало крајем 4.века једина званична религија Римског царства?

Домаћи задатак послати на вајбер или мејл.

МОЛИМ ВАС ДА ДОМАЋИ ПОШАЉЕТЕ У УТОРАК 12.МАЈА

ПЕТИ     РАЗРЕД

  1.   час  Прочитати лекцију Пропаст античког света   117-119.стр. и најважније написати у свеску

Пропаст античког света

-У 4.веку н.е. варвари са собом воде и своје породице и остају у опустошеним областима  Римског царства.

-Римски цареви су допуштали да се варвари населе у пограничним провинцијама уз обавезу да се баве земљорадњом и штите границе.

-375.године  Хуни,ратоборно племе из Азије, прошли су кроз Врата народа ,између планине Урал и Каспијског језера и  дошли у Европу.

-Цар Валенс је допустио Готима да се населе на римскиј територији 376.године.Добили су земљу на обрађивање, уз обавезу да дају одређени број војника.

-378.године н.е. у боју код града Хадријанополиса Римљани су претрпели страшан пораз од Гота.У борби је изгинуло мноштво легионара и сам цар Валенс.

-У 4.веку један римски цар није могао истовремено да сузбија нападе варвара и да у покорности држи провинције.

-395.године н.е.после смрти цара Теодосија , Римско царство је подељено између његових синова. Хонорију су припале западне, а Аркадију источне провинције.

-Граница између Западног и Источног римског царства прелазила је преко Балканског полуострва.

-Средином  5.века н.е. Хуне је ујединио Атила,звани Бич Божји.Хуни су разорили римске градове на тлу данашње Србије: Сирмијум,Сингидунум,Виминацијум и Наис.

-Атила је заустављен у боју на Каталаунским пољима 451.године н.е.

-Римско царство је од хунске опасности  спасла Атилина изненадна смрт 453.године н.е.

-У 5.веку територију Римског царства преплавила су германска племена.

-455.године Вандали су напали и опљачкали Рим.Израз вандализам и данас означава разарање и уништавање културних добара.

-Последњег римског цара Ромула Августула  476.године  с престола је збацио германски заповедник Одоакар.

-На територији Западног римског царства основане су варварске краљевине.

-Источно римско царство је под називом Византија опстало још хиљаду година.

  1. час  Пропаст античког света (утврђивање)

Домаћи задатак:

Прочитати више о Великој сеоби народа 375.године

10.ЧАС   Пропаст античког света(утврђивање)

Домаћи задатак:

Пронађите на интернету и прочитајте више о  Хунима и Атили.

11.ЧАС   Историја старог века(систематизација)

Пратите  час на РТС 3 у понедељак  9.10-9.40.

Најважније написати у свеску.

ПЕТИ РАЗРЕД
12 час Историја старог века( систематизација )
Прочитати област IV Античка Грчка и Хеленизам и подсетити се :
-Ко је био Минотаур?
-Како се делило становништво Спарте?Ко је управљао Спартом?Какво је уређење било у Спарти?
-Како се делило становништво Атине?Ко је управљао Атином?Какво је било уређење у Атини?
-У које богове су веровали Стари Грци?

ШЕСТИ РАЗРЕД

12 час  Прочитати лекцију Реформација и противреформација  стр.170-173.и најважније написати у свеску

Реформација и противреформација

-Део  римокатоличког свештенства живео је у раскоши и луксузу.Свештенство је често било необразовано, а високи црквени положаји били су продавани за новац.
-Посебно незадовољство изазвала је пракса продаје опроштајница грехова.Опроштајница је била документ са папским печатом који је верник могао да купи и на тај начин буде ослобођен грехова.
-Немачки свештеник Мартин Лутер започео је покрет за реформу цркве.Написао је 95 теза и окачио их је на врата катедрале у Витембергу 1517.
-Лутер је започео покрет за промене у цркви назван реформација.Присталице Лутеровог учења су протестанти.Лутер је основао Евангелистичку или Лутеранску цркву.
-Из Немачке протестантизам се проширио у Швајцарску где је Жан Калвин основао калвинизам.
-У Енглеској је краљ Хенри VIII основао посебну Англиканску цркву.
-Свим протестантским црквама је заједничко да не признају папу као врховног поглавара.
-У католичкој цркви развио се покрет чији је циљ био да се црква преуреди.Тај покрет се називао католичка обнова или противреформација.
-1545.на црквеном сабору у Тренту папа је потврђен за врховног поглавара цркве.Уведена је забрана продаје опроштајница грехова.
-1540.папа је признао нови црквени ред-језуите(исусовце),задатак им је била борба против реформације  васпитањем и образовањем младих у католичком духу.
-За сузбијање протестантизма Римокатоличка црква је користила инквизицију(црквени суд) и индекс(списак )забрањених књига.
-Разлике између римокатолика и протестаната су за последицу имале верске сукобе и ратове на тлу Европе.ж
-Верски сукоб у Немачкој завршен је миром у Аугзбургу 1555.Принцип:Чија је земља,његова је и вера.
-Највећи верски рат у Европи је био Тридесетогодишњи рат(1618-1648),углавном је вођен на тлу Немачке.Рат је завршен Вестфалским миром 1648.којим је призната равноправност католика и протестаната.

13. ЧАС: Реформација и противреформација (утврђивање)

Домаћи задатак:
1.Објасни узроке  настанка реформације.
2.Ко је и када започео реформацију?
3.Где се раширио протестантизам у Европи?
4.Да ли се и данас воде верски ратови у свету?

Одговоре послати на вајбер или мејл у  СРЕДУ 13.5.

ШЕСТИ     РАЗРЕД

  1.   час  Прочитати лекцију Апсолутистичке монархије   175-177.стр. и најважније написати у свеску

Апсолутистичке монархије

-Почетком новог века краљевска власт је ојачала.Владари су настојали да ограниче утицај племства и свештенства,а главни ослонац постало им је богато грађанство.

-Власт владара све више је постајала неограничена или апсолутна.

-Облик власти у којем владар влада неограничено уз помоћ централизованог чиновничког апарата и сталне војске назива се апсолутистичка монархија или апсолутизам.

-Пример апсолутистичких монархија у Европи у раном новом  веку биле су Француска,Шпанија и Енглеска.

-Једна од најмоћнијих апсолутистичких монархија у Европи у раном новом веку била је Француска.

-Француски краљ Луј XIV (1643-1715) из династије Бурбон живео је у највећој раскоши, а симбол таквог живота био је дворац Версај.

-Владар Карло V Хабзбуршки (1519-1556) био је најмоћнији владар Европе у 16.веку.Владао је као краљ Шпаније и цар Светог римског царства.

-Филип II (1556-1598) Шпанији је припојио Португалију.После пораза од енглеске флоте и због економског заостајања,Шпанија постепено губи статус једне од водећих европских сила.

-У Енглеској је моћ краља била ограничена деловањем парламента.

-Апсолутизам енглеских владара почео је да јача од краја 15.века,с почетком владавине династије Тјудор.

-За време краља Хенрија VIII  основана је англиканска црква.

-Током владавине Елизабете I Тјудор (1558-1603) енглеска флота је победила шпанску флоту 1588. и преузела власт на мору.Енглеска је постала водећа економска сила света.

-Пошто Елизабета I  није имала потомство,Енглеском је завладала династија Стјуарт.

15.час  Апсолутистичке монархије ( утврђивање)

Домаћи задатак:

1.Прочитајте више и напишите о једном апсолутистичком владару који вам се највише свидео.

Молим вас, да домаћи пошаљете у суботу 16.маја на вајбер или мејл.

16.час    Прочитати лекцију Османско царство на врхунцу моћи   182-186.стр. и најважније написати у свеску

Османско царство на врхунцу моћи

-Султан Осман I је оснивач државе и родоначелник династије Османлија.Средином 14.века Турци Османлије су прешли из Мале Азије на Балканско полуострво.Престоница је била у граду Једрене.

-За време султана  Мехмеда  II Освајача , Турци Османлије су освојили Византију 1453.и Цариград је постао престоница.

-Османско царство достигло је врхунац моћи за време Сулејмана I Величанственог (1520-1566.)

-1521.Турци су заузели Београд.

-1526.битка код Мохача,Турци су нанели тежак пораз Мађарима

-1529.султан Сулејман је покушао да освоји Беч,али је опсада била неуспешна.

-Османско царство је по уређењу било апсолутистичка монархија.На челу државе био је султан.

-Велики везир је био председник владе,он је био на челу Високе порте или Дивана.

-Територија османске државе била је подељена на беглербеглуке или пашалуке.Пашалук се дели на санџаке,а санџаци  на нахије.

-Ислам је био званична државна вера у Османском царству.

-Хришћани су имали веће пореске обавезе.Било им је забрањено да поседују оружје,да звонима оглашавају црквену службу и да носе исту одећу као муслимани.

-Османска војска се делила на: спахије и јаничаре.Спахија је за верну службу султану добијао на коришћење посед који се звао тимар или спахилук.

-Хришћанско земљорадничко становништво –раја плаћало је различите дажбине и имало је радне обавезе – кулук.

-Сваки одрасли мушкарац хришћанске вере плаћао је харач.

-Најтежа обавеза коју је имала хришћанска раја био је данак у крви.

  1. ЧАС   Османско царство на врхунцу моћи(утврђивање)

Домаћи задатак:

Пронађите на интернету и прочитајте више о  султану Сулејману Величанственом.

 

  1. ЧАС Прочитати лекцију Живот Срба под османском влашћу и обнова Пећке патријаршије 188-192.стр.и најважније написати у свеску

Живот Срба под османском влашћу и обнова Пећке патријаршије

-Турци Османлије су спроводили исламизацију.

-Део Срба је добровољно прихватио ислам како би сачувао породицу,кућу,имовину,ступио и напредовао у османској државној служби или плаћао мање порезе.

-Посебан начин спровођења присилне исламизације био је данак у крви.

-Срби у Османском царству већином су чинили зависно радно становништво рају.Раја је плаћала главарину,десетак,кулук(радна обавеза),харач и данак у крви.

-После пада Србије под турску власт 1459. престала је да постоји Српска патријаршија.

-Уз подршку везира Мехмед-паше Соколовића 1557.обновљена је Српска православна црква са седиштем у Пећи-Пећка патријаршија.За првог патријарха постављен је Макарије Соколовић,рођак Мехмед-паше.

-Српски патријарси су често организовали и предводили буне и устанке Срба против Турака.

-Због тога су Турци 1766.укинули Пећку патријаршију и српску црквену организацију поново потчинили Васељенској патријаршији у Цариграду.

19.ЧАС   Живот Срба под хабзбуршком и млетачком влашћу

Пратите  час на РТС 3 у понедељак  10.55-11.25

Најважније написати у свеску.

Лекција се налази у уџбенику на стр.200-208.

ШЕСТИ РАЗРЕД
20. час Историја средњег века( систематизација )
Прочитати област II Српске земље у раном средњем веку и подсетити се :
-Где се налазила прапостојбина Словена?
-У које богове су веровали стари Словени?
-Због чега су одлучили да се селе?У којим правцима су се селили?
-Ко су били Ћирило и Методије?Које писмо су саставили?
21. час Историја средњег века (систематизација)
Прочитати област III Европа и Средоземље у позном средњем веку и подсетити се:
-Ко су крсташи?
-Због чега су се водили крсташки ратови?
-Шта знате о Првом крсташком рату?
-Шта знате о Трећем крсташком рату?
-Шта знате о Четвром крсташком рату

СЕДМИ РАЗРЕД

  1. ЧАС  Прочитати лекцију Србија на путу ка независности 1868-1878.  218-223.стр. и најважније написати у свеску

СРБИЈА НА ПУТУ КА НЕЗАВИСНОСТИ 1868-1878.

-Кнез Михаило није имао наследника,после његове смрти на власт је дошао његов малолетни рођак Милан Обреновић.Пошто је Милан био малолетан до 1872.Србијом је владало Намесништво : Јован Ристић,Јован Гавриловић и Миливоје Петровић Блазнавац.
-1869.Намеснички устав Народна скупштина је постала законодавно тело.
-Кнез Милан Обреновић преузео је власт у своје руке 1872.након што је постао пунолетан.Владао је од 1868. до 1889.
-Први српско-турски рат трајао је од 1876. до 1877.Срби су победили османску војску код Шуматовца,али су били поражени код Шиљеговца и Ђуниса.
-1877.српска војска је потписала мир са Османлијама.
-Други српско-турски рат 1877-1878.био је успешнији.Српска војска је ослободила Нишки,Топлички,Врањски и Топлички округ од Османског царства.Рат је завршен руско-турским примирјем  у Сан Стефану 1878.Према договору створена је Велика Бугарска.
-Европске силе (Немачка,Аусртоугарска,Велика Британија и Француска) сазвале су Берлински конгрес у јуну 1878. и поништиле су одредбе Сан Стефанског мира.
-На Берлинском конгресу : укинута је Велика Бугарска и створене су Бугарска и Источна Румелија.
-Аустроугарска је добила право да окупира Босну и Херцеговину на 30 година.
-Србија,Црна Гора и Румунија проглашене су независним државама.
-Србији су прикључене територије Нишког,Пиротског,Врањског и Топличког округа.

14.ЧАС Србија на путу ка независности 1868-1878.(утврђивање)

Домаћи задатак:

Прочитати и написати о Милану Обреновићу.

Домаћи задатак послати на вајбер или мејл.

МОЛИМ ВАС ДА ДОМАЋИ ПОШАЉЕТЕ У УТОРАК 12.МАЈА

  1. час Прочитати лекцију Црна Гора у доба владичанства стр.224-230.и најважније написати у свеску

Црна Гора у доба владичанства

-Почетком 19.века Црногорци су живели подељени у племена.

-Црногорци су живели у селима,а у граду Цетињу било је седиште митрополије.

-Племена су се састајала на збору у Цетињу којим је председавао владика(митрополит).Он је био врховни црквени и световни поглавар.Облик владавине у којој духовни владар има и световну власт зове се теократија.Седиште му је било у манастиру у Цетињу.

-Од 1697.Црном Гором су господариле цетињске владике из породице Петровић Његош.

-Владика Данило Петровић(1670-1735) је покушао да уједини црногорска племена у борби са Османлијама.

-Доласком на власт владике Петра I Петровића Његоша (1782-1830) Црна Гора започиње свој успон и развој према модерној нововековној држави.

-1796.битка на Мартинићима и Крусима црногорска племена су поразила османску војску.

-1798.владика Петар I и народни збор доносе Законик опшчи црногорски и брдски

-Владика Петар I је створио Правитељство суда –посебну судску установу која се бавила правним питањима.

-Наследник Петра I  био је владика Петар II Петровић Његош.

-1831.успоставио је врховно законодавно тело-Правитељствујушчи сенат црногорски и брдски.

-Седиште владике и сената било је у Биљарди,згради која се налазила на Цетињу.

-Петар II је организовао гвардију и перјанике –оружане одреде задужене за одржавање реда,мира и закона међу племенима,као и за чување владике.

-Владика је био и један од најпознатијих писаца свог времена.Његово најпознатије дело је било“Горски вијенац“.

16.час  Црна Гора  у доба владичанства

Домаћи задатак:

1.Одговорите на питања страна 231.

Молим  вас да домаћи  пошаљите у петак ,15.маја на вајбер или мејл.

  1. ЧАС    Прочитати лекцију Кнежевина Црна Гора    232-236.стр. и најважније написати у свеску

Кнежевина Црна Гора

-Наследник Петра II био је Данило Петровић(1851-1860).Уз помоћ и подршку Русије,Данило је преузео титулу кнеза Црне Горе и Брда.

-1855.увео је Општи земаљски законик

-Кнез Данило се залагао за самосталност Црне Горе уз територијално проширење и добијање излаза на Јадранско море.

-1858.у бици код Грахова под вођством војводе Мирка Петровића Његоша,црногорска војска је поразила  турске снаге.

-1860.потписан је мир којим је коначно утврђена граница са Османским царством.

-1860.у Котору, који је био под влашћу Аустрије, црногорског кнеза Данила убили су његови противници.

-После смрти кнеза Данила,на власт долази његов синовац Никола Петровић(1860-1918), кнез до 1910, а краљ до 1918.

-Сарађивао је са кнезом Михаилом обреновићем.

-У црногорско-турском рату 1876-1878. црногорска војска је победила Османлије код Фундине и на Вучјем долу 1876.

-На Берлинском конгресу 1878.Црној Гори је додељена независност и градови Никшић,Подгорица и Бар са делом приморја,као и градови Колашин,Улцињ и Жабљак.

  1. ЧАС Прочитати лекцију Срби под хабзбуршком влашћу 242-249.стр.и најважније написати у свеску

Срби под хабзбуршком влашћу

-1790.у Темишвару је одржан сабор.За митрополита је изабран Стефан Стратимировић.Срби су на сабору захтевали територијалну аутономију унутар Хабзбуршког царства,али тај захтев није прихваћен.

-1791.основана је гимназија у Сремским Карловцима,основана је и богословија за образовање свештенства.

-1867. Аустроугарском нагодбом створена је Аустроугарска монархија.Срби су се нашли у самосталној Угарској.

-1826.у Пешти основана је Матица српска,институција која је окупљала српске интелектуалце.

-1864.Матица је пресељена у Нови Сад,који постаје културно средиште Срба у Монархији.

-Доживотни председник Матице српске био је Сава Текелија.Он је у Пешти 1838.основао Текелијанум,установу која је прикупљала материјална средства за школовање српске деце.

 

  1. ЧАС Срби под хабсбуршком влашћу (утврђивање)

Домаћи задатак:

Пронаћи на интернету и прочитати више о  Гимназији у Сремским Карловцима.

20.ЧАС   Живот Срба под хабзбуршком и османском  влашћу

Пратите  час на РТС 3 у понедељак  12.40-11.25

Најважније написати у свеску.

Лекција се налази у уџбенику на стр.242-256.

СЕДМИ РАЗРЕД
21. час Историја новог века( систематизација )
Прочитати област I Успон Европе и подсетити се :
-Шта знате о Колумбовом путовању?
-Шта знате о Магелановом путовању?
-Које су позитивне последице великих географских открића?
-Које су негативне последице великих географских открића?
22. час Историја новог века (систематизација)
Прочитати област II Српски народ под страном влашћу од 16.до18.века и подсетити се:
-Шта је исламизација?
-Ко је обновио Пећку патријаршију и због чега?
-Због чега су Турци укинули Пећку патријаршију?
-Шта знате о Првој сеоби Срба?

ОСМИ РАЗРЕД

  1. час Прочитати лекцију Нова власт ( Југославија 1945-1948.) стр.224-227.и најважније написати у свеску

Југославија 1945-1948.

-Привремена влада Демократске Федеративне Југославије (ДФЈ) формирана је 7.марта 1945.
-На челу владе био је Јосип Броз Тито.Вршио је дужност председника владе и министра народне одбране.
-Целокупна власт била је у рукама КПЈ.
-У обрачуну са представницима поражених снага ликвидирано је и ухапшено неколико стотина хиљада људи.
-На изборима 11.новембра 1945.за кандидате Народног фронта гласало је 90,4% гласача.
-Новоизабрана Уставотворна скупштина састала се 29.новембра 1945.и прогласила Федеративну Народну Републику Југославију.Укинута је монархија у Југославији, краљ Петар са целом династијом Карађорђевић лишен је свих права.

-ФНРЈ је дефинисана као савезна народна држава републиканског облика.Устав од 31.јануара 1946.је потврдио да државу сачињава 6 република : Србија,Хрватска,Словенија,Босна и Херцеговина,Македонија,Црна Гора.
-После ослобођења државе један од најважнијих задатака пред којим се нашла нова власт био је обнова и изградња порушене земље.
-Терет обнове поднела је омладина.Организоване су радне акције,такмичења у раду…
-Конфискација непријатељске имовине отпочела је одмах по ослобођењу земље.
-Земља је одузета свима који су имали преко 25 хектара обрадивог земљишта.Аграрном реформом из 1953.максимум је био 10 хектара.Из Босне и Херцеговине, Црне Горе и Далмације становништво је пресељено у Војводину.

-Закон о национализацији  донет је децембра 1946.По њему су национализована приватна предузећа.Привреда је прешла из приватне у државну својину.

14 ЧАС  Југославија 1945-1948. (утврђивање)

Домаћи задатак:

1.Описати обнову ратом разорене земље.
Одговоре послати на вајбер или мејл у  НЕДЕЉУ 10.МАЈА

ОСМИ     РАЗРЕД

  1. час Прочитати лекцију Спољнополитички положај Југославије  стр.228-236.и најважније написати у свеску

Спољнополитички положај Југославије

-У првим послератним годинама Југославија се ослањала на СССР.

-Потписан је Уговор о узајамној помоћи и послератној сарадњи 1945. између СССР и Југославије.

-Односи Југославије са Западом били су испуњени непријатељством.

-Влада Југославије је јула 1947.одбила да прихвати помоћ у оквиру Маршаловог плана.

-1947.формиран је Информационог бироа као консултативно тело и организација која омогућава размену мишљења и искустава комунистичких партија.За седиште је изабран Београд.

-Сукоб Југославије и Информационог бироа почео је 1948. На другом заседању Информационог бироа 1948.КПЈ је избачена из Информбироа.

-Југославија је променила своју спољну политику и приближила се Западу.

-Југославија и социјалистичке земље су се помириле после Стаљинове смрти 1953.

-Југославија је заузимала стабилан положај између Истока и Запада у периоду 60-их година 20.века.

-Политика несврстаности била је основно југословенско спољнополитичко опредељење све до распада земље.

-У југословенском политичком врху постојали су спорови о смислу даљег југословенског опредељења за несврстаност.То се подударила са падом Берлинског зида и завршетком Хладног рата из којег је Запад изашао као победник.

16.час  Спољнополитички положај Југославије (утврђивање)

Домаћи задатак:

1.Какве је односе Југославија имала са Истоком и Западом од 1945.до 1948.године?

2.Шта знате о сукобу Југославије и земаља Информбироа?

3.Како се одвијао процес помирења Југославије и социјалистичких земаља?

4.Какву је спољну политику водила Југославија  у 60-им и 70-им годинама 20.века?

Молим  вас да домаћи  пошаљите у недељу ,17.маја на вајбер или мејл.

ОСМИ     РАЗРЕД

17 ЧАС  Прочитати лекцију  Друштвена криза и пораз Југославије стр.237-241.и најважније написати у свеску

Друштвена криза и пораз Југославије

-Тито је умро 4.маја 1980.године у Љубљани.На његовој сахрани у Београду окупили су се водећи светски државници.

-На Косову и Метохији опет су избиле демонстрације.

-Економска и политичка криза се  после Титове смрти претворила у кризу југословенске идеје.Неке републике почеле су да размишљају о независности.

-Југославија је живела само још у култури.

-Српско становништво на Косову и Метохији трпело је све већи притисак Албанаца.Огромну популарност стекао је Слободан Милошевић и постао водећи политичар у Србији.

-На Видовдан,28.јуна 1989.,на Газиместану  је одржана прослава 600.годишњице Косовске битке,којој је присуствовало око милион људи.

-До краја 1990. одржани су вишепартијски избори у свим југословенским републикама.

-Словенија је на основу резултата референдума прогласила независност од Југославије 1991.године.Убрзо је то учинила и Хрватска.

-Србија и Црна Гора су формирале 1992.године заједничку државу Савезну Републику Југославију.

-Рат у Словенији започео је 1991.и трајао је 6 дана.Завршио се повлачењем јединица ЈНА са територије Словеније.

-Ратни сукоб из Словеније прешао је у Хрватску, а затим у Босну и Херцеговину.

-После међународног признања Хрватске, ЈНА се повукла 1992.са простора Хрватске.

-Рат у Босни и Херцеговини завршен је преговорима у Дејтону и миром у Паризу 1995.Теритирија Босне и Херцеговине је подељена на:Федерацију Босне и Херцеговине(51%) и Републике Српске (49%).

-Затим је отворена криза на Косову и Метохији.Свакодневни ваздушни напади на градове у  Србији трајали су од 24.марта до 10.јуна 1999.

-На референдуму 2006.грађани Црне Горе су се определили за живот у самосталној држави.

18 ЧАС    Друштвена криза и пораз Југославије (утврђивање)

Домаћи задатак:

Пронађите на интернету и погедајте  како се мењала застава наше државе у 20.веку.

19.ЧАС   Србија и српски народ на почетку 21.века

Пратите  час на РТС 3 у понедељак  14.25-14.55

Најважније написати у свеску.

  1. ЧАС Савремено доба, систематизација

Пратите час на РТС 3 у среду 14.25

Најважније написати у свеску.