информатика и рачунарство мај

информатика и рачунарство мај

ПЕТИ РАЗРЕД

8. Час: Драги ученици, полако успоравамо темпо када је у питању учење нових ствари везано за програмирање у Scratch-у и више времена користимо за понављање наученог уз увођење минималних новина. На овом часу на даљину сам желео да вам покажем како можете сачувати ваш пројекат који сте радили у Scratch-у онлајн. О чему се заправо ради, сведоци сте да смо у претходним часовима програмирали јако интересантне програме у Scratch-у, и велика  je штета да такве и многе друге програме не сачувамо од заборава. Како се чува програм који испрограмирате можете видети у видео материјалу када кликнете на следећи линк, а како и до сада на овом линку можете испробати како се то све ради што сте видели на претходном линку.

9. Час: Драги петаци, као што сам на претходном часу обећао успоравамо када је у питању учење новог градива из Scratch-а. На овом часу ћете направити један виц уз помоћ Scratch-а. То смо већ радили у школи ако се сећате, и добро памтим да вам је добро ишло, и да су сви ученици успели да испричају виц уз помоћ Scratch-а. Хајде да сада свако за себе исприча неки виц њему по вољи али уз помоћ Scratch-a. Као што сте до сада навикли, оставићу вам линк који вас директно води до видео лекције где је детаљно објашњено како се решава овај програмерски задатак и линк који вас директно води у Scratch како би сте испрограмирали ваш виц.

10. Час: Драги петаци, сећате ли се да сте ме питали хоћемо ли програмирати игрице? Сећате се да сам рекао да хоћемо? Ево на данашњем часу ћемо се баш тиме бавити. Свако од вас ће имати прилику да испрограмира своју игрицу и да сам одреди правила играња те игрице, на пример, колико ће ниво времена трајати, која ће тежина бити играња игрице и постизања поена и остало. Видео материјал на коме се налази детаљно објашњење које ће вам помоћи да направите вашу игрицу налази се на овом линку, вашу игрицу можете правити на Scratch окружењу када кликнете на следећи линк.

11. Час: Драги ученици, дошли смо до самог краја овог нашег онлајн предавање на предмету информатика и рачунарство. Овај час ћемо посветити вашим питањима из целокупног градива које смо радили у току ове школске године. До сада сте углавном постављали питања из тема које смо радили на часовима током учења на даљину. Искористите овај час да поред нејасноћа везана за градиво које смо учили на онлајн настави поставите и сва она питања која се тичу наставе која је била реализована током ове школске године.

12. Час: Систематизација – поправљање оцена

ШЕСТИ РАЗРЕД

8. Час: Драги ученици, на овом часу ћемо мало разбити једноличност писања кодова кроз вашу ликовну креативност. Да добро сте ме разумели на овом онлајн часу ћемо цртати, али не као до сада што смо навикли уз помоћ папира и оловке већ ћемо цртати уз помоћ Pythona. Како је ова вежба замишљена? Па тако што ће те ви задавати програмерске наредбе вашем лику у оквиру Pythona а он ће за вас исцртавати, за почетак једноставне геометријске облике а касније и нешто сложеније геометријске облике. Хајда да полако пређемо са речи на дела, за почетак кликните на линк који вас директно води на видео лекцију где ће вам све бити детаљно објашњено, а касније када одгледате тај видео материјал кликните на линк (потребно је да се спустите до пола странице да би сте пронашли пример исти као са видео снимка) који ће вас одвести на место где можете самостално урадити вежбу коју сте претходно погледали у оквиру видео материјала.

9. Час: Драги шестаци, све дубље улазимо у програмирање тако да вас молим да будете концентрисани и спремни да усвојите градиво о коме нисмо до сада говорили када је у питању програмирање. На овом часу ћемо радити листе (структуре података). Шта су листе? хајде овако, до сада смо научили да се сви подаци чувају у променљивој. Променљива је да се подсетимо неко место где се чувају подаци на твојој меморији рачунара којој си ти дао име. Дакле до сада смо радили са подацима као што су бројеви, и ја сам научио да бројчану вредност веома лако могу чувати у променљивој коју направим. На примере треба да сачувам колико година има један дечак, све што треба јесте да направимо једну променљиву и назовемо је на на пример godine и доделимо јој вредност 12 колико је у нашем замишљеном случају број година тог дечака. Дакле то би изгледало овако godine=12. Ако желим да сачувам име дечака треба да направим променљиву коју ћемо за ову прилику назвати ime и доделити јој стринг који представља име тог дечака, нека његово име буде Марко. Дакле то би изгледало овако ime=”Марко”. То је било лако, то је оно што смо до сада научили када је у питању чување података. А како би смо на пример у једној променљивој сачували сва имена твојих другара и другарица и бројеве њихових година? Дакле све у једној променљивој! Е ту се користе листе (структуре). Хајде сада сви да видимо како се ради са структурама кликом на следећи линк, а затим да исту вежбу урадимо самостално, та вежба се налази на следећем линку.

10. Час: Поштовани шестаци на овом часу идемо даље са структурама података.На овом часу ће бити речи о скуповима, торкама и речницима. Када кликнете на следећи линк он ће вас одвести на видео материјал који ће вам детаљно објаснити како се ради са оваквим структурама података. Када кликнете на овај линк, он ће вас одвести у ваш приручник за вежбање где ће те моћи да провежбате скупове, торке и речнике.

11. Час: Драги ученици, дошли смо до самог краја овог нашег онлајн предавање на предмету информатика и рачунарство. Овај час ћемо посветити вашим питањима из целокупног градива које смо радили у току ове школске године. До сада сте углавном постављали питања из тема које смо радили на часовима током учења на даљину. Искористите овај час да поред нејасноћа везана за градиво које смо учили на онлајн настави поставите и сва она питања која се тичу наставе која је била реализована током ове школске године.

12. Час: Систематизација – поправљање оцена

СЕДМИ РАЗРЕД

8. Час: Драги седмаци, сматрам да није добро журити и притом оставити доста нејасноћа и рупа у знању, тако да ћемо у овом часу поновити доста ствари које смо учили претходних часова и поред тога ћемо научити нешто ново. Како је овај час на даљину замишљен? Па овако, као прво ћемо кликом на линк погледати један за сада најдужи видео, презентован на мало другачији начин него до сада, надам да ће вам се свидети. Затим вам остављам линк на коме ћете моћи да провежбате све што вам буде интересантно са датог видеа, а као обавезно сматрам да урадите онај део који се односи на писање текста обзиром да је то нешто ново, нешто што до сада нисмо у Pygame радили. Дакле понављање градива што смо до сада радили и учимо како се пише текст у Pygame програму. Уживајте и видеу и у каснијем раду.

9. Час: Драги седмаци, пред нама је један јако интересантан програмерски задатак. О чему се заправо ради, па сада ћемо искористити знање стечено током претходне године у програмском језику Python када је у питању рад са петљама. Да се подсетимо, петље служе за понављање неких догађаја. У себи петља садржи три вредности, прва вредност говори од ког броја ћемо кренути, друга вредност нам говори до ког броја ћемо ићи ( стим што је јако битно поменути да се тај број неће достићи, већ ће петља доћи до тог броја и стати, тај се број неће узети) и трећа вредност унутар петље јесте корак којим ће петља ићи. Дакле ако напишемо овако for x in range(0,26,5): ова наша петља ће кренути од тога што ће променљивој x доделити вредност 0, и извршити неку наредбу која се налази у нашој петљи, затим у следећем циклусу ће променљивој х бити додељена вредност 5, па у следећем циклусу 10,15,,,, видите да је разлика између вредности које се додељују 5, јер је управо корак у петљи 5. Ова петља ће ићи све до 25, даље неће ићи јер ће достићи максималну вредност. У овом случају петљи ће се доделити број 25, јер је ограничење 26, да смо ставили ограничење 25, последњи број који би се узео јесте 20. Сада све ово да видимо на једном јако интересантном примеру, кликните на линк. А ево и линка који вас директно води на место где можете да урадите вашу вежбу коју сте гледали на видеу.

10. Час: Драги седмаци, пред нама је надоградња досадашњег знања о петљама. О чему је заправо реч, на данашњем часу ћемо видети да унутар петље можемо поставити још једну петљу која ће за нас обављати један веома користан задатак. Како се то заправо ради можете погледати кликом на следећи линк, а у практикум у коме можете да провежбате можете стићи кликом на следећи линк. 

11. Час: Драги ученици, дошли смо до самог краја овог нашег онлајн предавање на предмету информатика и рачунарство. Овај час ћемо посветити вашим питањима из целокупног градива које смо радили у току ове школске године. До сада сте углавном постављали питања из тема које смо радили на часовима током учења на даљину. Искористите овај час да поред нејасноћа везана за градиво које смо учили на онлајн настави поставите и сва она питања која се тичу наставе која је била реализована током ове школске године.

12. Час: Систематизација – поправљање оцена

ОСМИ РАЗРЕД

8. Час: Драги осмаци, долази нам једна веома битна лекција а то је програм EXCEL. Excel је још од програма из пакета Microsoft Offica, да се подсетимо да смо до сад учили програме kao što su Microsoft Word i Microsoft PowerPoint који су такође из пакета Microsoft Offica.  Excel је програм за рад са табелама, табеларним прорачунима и графичким представљањем нумеричких вредности. Дакле ако желите да направите табелу и да при томе у вашој табели вршите неке прорачуне EXCEL је прави програм за то. Да се подсетимо да се и у Wordu који је програм за писање текста такође могу правити табеле, али Wordu је програм који је пре свега за писање текста, прављење табела у њему је једна споредна опција са мало опција и могућности. У Excel-у можете направити табеле какве год замислити и у њима можете рачунате све што је математички изводљиво и на крају све те добијене нумеричке вредности графички представити. За почетак како бисте се упознали са програмом Excel кликните на следећи линк.

9. Час: Драги осмаци, настављамо са програмом Microsoft Excell. На претходном часу смо се упознали са тим шта је програм Microsoft Excell и чему служи, као и са његовим радним окружењем. На овом часу ћемо се бавити једном јако битном темом која је везана за овај програм а то је форматирање ћелија. Осмаци, када сте отворили програм Microsoft Excell могли сте да видите да се радни простор овог програма састоји од великог броја малих правоугаоних ћелија. У те правоугаонике (у даљем тексту ћелија) корисник уписује разноразне податке. У ћелију се могу писати бројеви, текст, симболи… Затим када упишемо податак  у ћелију, то обично не буде довољно, већ је јако често потребно форматирати тај податак према потребама корисника. Дакле ако сте у ћелију уписали цифру можете подесити колико места децималних места ће та цифра имати, или ако сте у ћелију написали текст можете подешавати изглед слова, позицију текста, боју слова… Можете подешавати врсту оквира ћелија… А да не би остали само на речима, погледајте следећи видео који се налази на линку на тему форматирање ћелија.

10. Час: Драги осмаци, на данашњем часу улазимо полако у суштину Microsoft Excell-а, а то је рачунски прорачуни и коришћење формула. На следећем линку можете видети неке основне ствари када је у питању рачунање у Microsoft Excell-у.

11. Час: Драги ученици, дошли смо до самог краја овог нашег онлајн предавање на предмету информатика и рачунарство. Овај час ћемо посветити вашим питањима из целокупног градива које смо радили у току ове школске године. До сада сте углавном постављали питања из тема које смо радили на часовима током учења на даљину. Искористите овај час да поред нејасноћа везана за градиво које смо учили на онлајн настави поставите и сва она питања која се тичу наставе која је била реализована током ове школске године.

12. Час: Систематизација – поправљање оцена