Информатика и рачунарство април

Информатика и рачунарство април

ПЕТИ РАЗРЕД

3.Час: Драги петаци на овом часу ћемо направити “Квиз”, уз помоћ Scratch-a. Пре него што кренете у израду овог задатка хтео сам да вас подсетим шта је то “гранање” у програмирању. Најједноставинјим језиком говорећи то значи следеће, извршење програма иде једним путем  и онда долази до раскрснице (одакле воде два пута или две гране како се овде то назива), ток програма наставља једним од понуђена два пута (односно гранама).

Којим ће путем ићи програм, зависи од тога да ли је услов који је постављен испуњен или не. Дакле ако је услов испуњен програм ће даље наставити путем који се налази у склопу “гране за ДА”, уколико услов није испуњен програм наставља своје извршење преко “гране за НЕ”. Блок у програмском алгоритму који се користи за “гранање”, назива се СКРЕТНИЦА. Блок у програмском алгоритму који се користи за понављање се зове ПЕТЉА.

Видео упутство како да направите квиз у Scratch-у можете видети кликом на овај линк.

Овде се налази линк који вас води директно на страницу Scratch-а.

Поштовани ученици обратите пажњу на досадашње лекције које су постављене на интернет страници (три лекције) у оквиру овог предмета, јер ћемо следеће недеље (06.04-10.04.2020.) имати проверу знања. 

4. Час: Поштовани ученици када будете приступили изради теста, обратите пажњу да пре првог питања имате поље у које треба да упишете ваше име и презиме и одељење, то је обавезно поље и без тог поља не можете да ми проследите тест који радите. Тест има девет питања, питања не морате да радите по реду. Не постоје негативни бодови, тако да уколико имате погрешан одговор неће вам се одузимати поени. Питања носе од 1 до 3 поена. Када одговорите на сва питања на крају теста пише проследи тест, кликните на тај тастер и са тим сте завршили ваш тест. Питања са теста су из три лекције које су постављене на сајту школе из предмета информатика и рачунарство како је најављено претходне недеље. Да би сте радили ТЕСТ потребно је да кликнете на овај линк. СРЕЋНО

5. Час: Поштовани ученици, пред нама је једна јако интересантна лекција који ће вам показати да можете да креирате и компонујете песме уз помоћ програмирања. Битно је напоменути да није могуће компоновати и слушати песме у другим програмским језицима као што су C,C++, C#, Java, python… Оно је могуће у вашем Scratch-у, тако да хајде да заједно искористимо ту, морамо рећи ретку прилику да компонујемо песме приликом програмирања. Савет вашег наставника јесте да прво погледате видео материјал како се ради ова вежба кликом на следећи линк па затим пробате сами корак по корак да направите свој програм на следећем линку Ова вежба има мало више корака него ваше претходне вежбе па тако вас саветујем да упоредо пуштате видео материјал са првог линка и правите ваш програм на другом линку. До следећег часа, будите ми музикални, и лепо проведите Ускршње празнике.

6. Час (седмица од 21.04.2020. до 24.04.2020.): Драги ученици, нализа нам нова лекција из нашег програмирања у Scratch-у. У овој лекцији ћемо се бавити нечим што смо до сада већ радили а то је прављење квиза у Scratch-у. Овог пута ћемо правити квиз на мало другачији начин него што смо раније радили. Да се подсетимо да смо у Scratch-у до сада правили квиз уз помоћ гранања (скретница) где је у зависности од тога да ли корисник одговори тачно када се извршава грана програма за “ДА” или да нетачан одговор извршава грана програма за “НЕ”. Као и до сада што сте навикли наставник ће вам спремити два линка, први линк вас води на видео лекцију у која ће вам детаљно објаснити како се ради ова вежба а на други линк ће вам отворити Scratch како би сте могли да урадите вашу вежбу. Уз једну малу напомену, а то је да вежбу упоредо радите прво пустите видео и када на њему предавач зада наредбу ви стопирате видео и задате исту наредбу код вас у scratch-у и све тако док не направите квиз, желим вам успешну вежбу.

7. Час: Драги ученици за ову недељу је планирано вежбање онога што смо радили претходни час. Као што знате претходни час су се радиле листе, које се односе на прављење квиза на један сасвим другачији начин него што сте до сада навикли. Овај линк вас води на видео лекцију у која ће вам детаљно објаснити како се ради ова вежба а други линк ће вам отворити Scratch како би сте могли да урадите вашу вежбу.

ШЕСТИ РАЗРЕД

3.Час: На овом часу ћете искористити уграђене функције у python-u као што су min и max. Ово вам је линк где вам се налазе задаци.Задаци су веома интересантни и сигуран сам да ћете уживати решавајући их. Наравно да ћу вам оставити и детаљно упутство како се раде задаци, оно можете погледати на следећем линку. Савет за вас је да упоредо радите задатке и пуштате видео упутство које сам вам ставио, и ако успешно урадите задатак савет је да погледате како је тај задатак решен на видео материјалу за који сам вам оставио линк, можда су решили тај задатак на други начин. Радите све задатке до задатка који се зове “Браћа и књиге на полици”, пробајте и тај да решите, мало је тежи али јако интересантан. 

Поштовани ученици обратите пажњу на досадашње лекције које су постављене на интернет страници (три лекције) у оквиру овог предмета, јер ћемо следеће недеље (06.04-10.04.2020.) имати проверу знања. 

4. Час: Поштовани ученици када будете приступили изради теста, обратите пажњу да пре првог питања имате поље у које треба да упишете ваше име и презиме и одељење, то је обавезно поље и без тог поља не можете да ми проследите тест који радите. Тест има девет питања, питања не морате да радите по реду. Не постоје негативни бодови, тако да уколико имате погрешан одговор неће вам се одузимати поени. Питања носе од 1 до 3 поена. Када одговорите на сва питања на крају теста пише проследи тест, кликните на тај тастер и са тим сте завршили ваш тест. Питања са теста су из три лекције које су постављене на сајту школе из предмета информатика и рачунарство како је најављено претходне недеље. Да би сте радили ТЕСТ потребно је да кликнете на овај линк. СРЕЋНО

5. Час: Поштовани ученици време је са бројева пређемо на текст. Шта заправо то значи? Па у нередним часовима мање ћемо рачунати уз помоћ Python-а а више ћемо обратити пажњу у рад са текстом. Да добро сте прочитали, ТЕКСТОМ. Python као и многи други програмски језици имају велику примену када је у питању рад са текстом обрада текста на разне начине, претрага по тексту, бројање одређених речи, и све оно што сте се питали, у ком програму могу да извршим неку анализу мог текста, одговор је Python. Погледајте прво упутство које се налази на овом линку, а затим приступите месту где ће те радити вашу вежбу, на овом линку (када вам се отвори ова страница спуштајте се према дну странице докле год не стигнете до наслова НИСКЕ)можете да урадите вежбе. Погледајте и како се надовезују ниске како би сте урадили ту вежбу, како се надовезују НИСКЕ погледајте на овом линку.

Желим вам срећне Ускршње празнике.

6. Час (седмица од 21.04.2020. до 24.04.2020.): Драги шестаци тема наше данашње лекције јесте “Гранање” у програмском језику python-у. Молим да на ову лекцију обратите посебну пажњу јер је сматрам веома битном не само за програмирање у python-у већ за свако програмирање јер се користе скретнице (if , else) које представљају један веома битан логички елемент у програмирању. Хтео бих да вас подсетим на операторе у програмирању и на њихово значење. Када имате променљиву која се на пример зове РЕЗУЛТАТ,  ако напишемо РЕЗУЛТАТ=50 то би у програмирању значило да смо променљивој РЕЗУЛТАТ доделили вредност 50 и где год да користите променљиву РЕЗУЛТАТ програм је не види као скуп слова Р, Е, З, У, Л, Т,А.Т већ је види као вредност и то кују вредност? Вредност 50. Зашто сам ово написао да би сте видели разлику између једног знака = и два знака ==. Један знак једнако служи да би се доделила нека вредност променљивој, док два знака једнако се користе да би се проверило да ли је нека променљива једнака некој вредности. Дакле ако би написали РЕЗУЛТАТ==80, то би значило да смо питали наш програм да ли је променљива РЕЗУЛТАТ једнака броју 80? Постоји и оператор који је пише са знаком узвика и знаком једнакости != то би значило различито. Дакле ако би смо написали РЕЗУЛТАТ!=80, ми би смо тиме питали наш програм да ли је променљива РЕЗУЛТАТ различита од броја 80.

Е сад ја се искрено надам да сте разумели чему служе оператори == и !=, сад је време да о свему томе погледамо детаљније кликом на линк где вас чека видео материјал како се вежба ради, затим самостално урадите  вежбу која је била на видео материјалу кликом на следећи линк.(скролујте до пред крај стране тамо се налази вежба са килобајтом) Срећан рад.

7. Час: На овом часу ћемо се и даље бавити лекцијом за коју сам вам напоменуо да је јако битна како за вашу оцену из предмета а њена највећа важност се огледа у томе да је она веома битна за разумевање програмирања. Дакле овај час проведите у увежбавању онога што сте претходни час научили. Као прво подсетите се кликом на линк на ком вас чека видео материјал како се ради дата вежба а затим самостално покушајте да урадите вежбу која је била на претходном видео материјалу, а то ће те имати прилику да урадите кликом на линк.

СЕДМИ РАЗРЕД

3. Час: На овом часу настављамо са цртањем, до сада сте могли да видите да цртати у Pygame и није тако тешко. На ред нам је дошло цртање КРУГА. Добра вест је да вам за овако нешто не треба шестар, а ако сте пратили предавање до сада лоше вести и нема. Леп увод, за један леп почетак. Хајде сада кликните на линк који вас води до ваших задатака на овом часу. Ако нешто нисте сигурни, не брините, на овом линку вам се налази сва потребна помоћ да би сте успешно урадили ваше задатке. Погледајте обавезно видео упутства која вам се налазе на другом линку који сам вам оставио. Надам се да ће вам ово цртање бити занимљиво.

Поштовани ученици обратите пажњу на досадашње лекције које су постављене на интернет страници (три лекције) у оквиру овог предмета, јер ћемо следеће недеље (06.04-10.04.2020.) имати проверу знања. 

4. Час: Поштовани ученици када будете приступили изради теста, обратите пажњу да пре првог питања имате поље у које треба да упишете ваше име и презиме и одељење, то је обавезно поље и без тог поља не можете да ми проследите тест који радите. Тест има девет питања, питања не морате да радите по реду. Не постоје негативни бодови, тако да уколико имате погрешан одговор неће вам се одузимати поени. Питања носе од 1 до 3 поена. Када одговорите на сва питања на крају теста пише проследи тест, кликните на тај тастер и са тим сте завршили ваш тест. Питања са теста су из три лекције које су постављене на сајту школе из предмета информатика и рачунарство како је најављено претходне недеље. Да би сте радили ТЕСТ потребно је да кликнете на овај линк. СРЕЋНО

 5. Час: Пошто смо на претходним часовима савладали цртање кругова, хајде сада да нацртамо елипсу. Поново ћемо ићи на већ добро познат принцип рада. Као прво погледајте видео материјал који ће вам објаснити како се црта елипса у програму Pygame кликом на следећи линк па затим нацртајте елипсу у Pygame окружењу кликом на линк како што сете гледали на видео материјалу. Срећни празници.

6. Час (седмица од 21.04.2020. до 24.04.2020.): Драги седмаци, на овом часу ћемо искористити досадашње стечено знање из програма pygame када је у питању цртање једноставнијих геометријских облика. Задатак на овом часу ће бити да се коришћењем пре свега знања цртања геометријских облика у pygame и ваше маште искомбинујете те облике а све у циљу да добијете неки облик који има неко значење. Ево видеа на овом линку који ће вам помоћи да спроведете ваш задатак у дело, као и линка на коме можете да радите ваш задатак. Срећан рад.

7. Час: Седмаци, данашњи час нам, са собом доноси увежбавањем онога што смо претходни час научили. Дакле овог часа ће те имати прилику да се пре свега подсетите како се комбинују геометријски облици у Pygame окружењу кликом на следећи линку , а затим да самостално урадите нешто по вашој вољи када је у питању комбиновање геометријских облика кликом на следећи линка.

ОСМИ РАЗРЕД

3. Час: Тема овог часа ће бити заштита здравља при коришћењу рачунара.

Иако на први поглед рад у канцеларији делује безазлено, постоје ствари које, уколико током дужег периода времена радимо неправилно, могу да изазову низ здравствених проблема. У том смислу, рад на рачунару је једна од активности коју треба озбиљно схватити.

У неким професијама људи радећи свој посао проведу и по 10 сати седећи за рачунаром и при томе не обраћају пажњу на последице које могу проистећи из неправилног држања тела. Основа свега и процес који најдуже траје током рада за рачунаром је седење. Дакле, одатле све креће. Неопходно је поставити тело исправно, то значи да, пре свега, имате што је могуће бољу столицу која ће подупирати ваше тело на прави начин и сто за којим нећете морати да се сагињете или пропињете како бисте правилно седели. О свему овоме опширније можете прочитати кликом на следећи линк. (https://poslovi.infostud.com/)

sjedim-za-pc-2-v

Поштовани ученици обратите пажњу на досадашње лекције које су постављене на интернет страници (три лекције) у оквиру овог предмета, јер ћемо следеће недеље (06.04-10.04.2020.) имати проверу знања. 

4. Час: Поштовани ученици када будете приступили изради теста, обратите пажњу да пре првог питања имате поље у које треба да упишете ваше име и презиме и одељење, то је обавезно поље и без тог поља не можете да ми проследите тест који радите. Тест има девет питања, питања не морате да радите по реду. Не постоје негативни бодови, тако да уколико имате погрешан одговор неће вам се одузимати поени. Питања носе од 1 до 3 поена. Када одговорите на сва питања на крају теста пише проследи тест, кликните на тај тастер и са тим сте завршили ваш тест. Питања са теста су из три лекције које су постављене на сајту школе из предмета информатика и рачунарство како је најављено претходне недеље. Да би сте радили ТЕСТ потребно је да кликнете на овај линк. СРЕЋНО

 5. Час: На овом часу треба искористити знање microsoft office пакета и то пре свега програма за прављење презентација PowerPoint. Коришћењем програма за прављење презентација и стечених знања на неком од претходних часова када је у питању заштита здравља при коришћењу рачунара, треба направити презентацију о заштиту здравља при коришћењу рачунара. Желим вам срећне Ускршње празнике.

6. Час (седмица од 21.04.2020. до 24.04.2020.): На овом часу треба искористити знање microsoft office пакета и то пре свега програма за куцање и обраду текста Microsoft Word. Коришћењем програма за куцање и обраду текста и стечених знања на неком од претходних часова када је у питању заштита здравља при коришћењу рачунара, треба направити word документ на тему заштиту здравља при коришћењу рачунара текст форматирати на следећи начин: Стил слова:Times New Roman, величина слова текста 12 наслова 16, поравнање текста по обе стране и центрирање наслова по средини, наслов је “Заштита здравља при коришћењу рачунара”, писати ћириличним писмом.

7. Час: Овај час ћемо посветити увежбавању рада у Microsoft Word програму, као и увежбавању рада у PowerPoint програму за прављење презентација. Како предмет информатика и рачунарство није осмишљен да би сте знање и вештине које стекнете на том предмету користите само за потребе тог предмета ваш задатак ће бити да на постављен задатак који добијете од наставника другог предмета одговорите одговорите тако да користите један од горе наведених програма. Дакле ако вам неко од наставника затражи да урадите нешто (као на пример да напишете нешто на одређену тему) где можете применити програме Microsoft Word и PowerPoint  то исто и урадите користећи те програме. Потребно је пре свега знање и вештине стечене на предмету информатика и рачунарство искористити кроз ова два програма како би се одговорило на наставни задатак из предмета који није информатика и рачунарство. Користите ваше знање и вештине у праву сврху. Поздрав.