Биологија мај

Биологија мај

ПЕТИ РАЗРЕД

Материјал за 15. и 16. час можете преузети кликом на следећи линк.

Недељни план рада за период од 11.05.-15.05. 2020.

Разред 51,2

17.Час Наставна јединица: Енергетски напици (обрада)

Кораци:

1.Гледај наставну јединицу на РТС 3 у уторак од 9:10-9:40 часова

2.напиши лекцију у свесци

Урадити до петка.

Послати на мејл!

18.Час Наставна јединица: Енергетски напици (утврђивање)

Кораци:

1.Гледај наставну јединицу на РТС 3 у четвртак од 9:10-9:40 часова

2.напиши лекцију у свесци

Урадити до петка.

Послати на мејл!

Недељни план рада за период од 18.05. до 23.05.2020.године

  1. час. Наставна јединица: Пушење -болести зависности (обрада)

Кораци:

-прати час на РТС 3 у уторак у 9:10 часова

-напиши лекцију у свеску

Послати на мејл!

  1. час: Настава јединица: Пушење-болести зависности ( утврђивање)

Кораци:

-прати час на РТС 3 у четвртак у 9:10 часова

-утврди научено

Недељни план рада за период од 25.05. до 29.05.2020.године

 

51,2 разред

 

21 час. Наставна јединица: Здравље (обрада)

Кораци:

-прати час на РТС 3 у уторак у 9:10 часова

-напиши лекцију у свеску

 

Послати на мејл!

22 час.Настава јединица: Човек и здравље (понављање)

Кораци:

-прати час на РТС 3 у четвртак у 9:10 часова

-утврди научено

Недељни план рада за период од 01.06 до 05.06.2020.године

5 разред

Наставна јединица:Систематизација градива 5.разреда (2 часа)

Кораци:

-прочитати области Порекло и разноврсност живота и подсетити се појмова:

-Шта је ћелија?, Како се деле организми према броју ћелија?Која два типа ћелија разликујемо и у чему се огледа та различитост?

-Шта је аутотрофна,а шта хетеротрофна исхрана?Како је извршена подела животиња према врсти хране којом се хране?

-Шта је дисање?Који органи служе за дисање?

-Шта је излучивање и преко којих органа се које штетне материје излучују?

-Како се крећу одређене врсте животиња,а ко се покреће?

-Шта је адаптација?

-Шта је дрво живота, систематика и како су жива бића клаификована у зависности од особина које поседују?

Кораци:

-прочитати област Јеинство грађе и функције као основ живота и подсетити се појмова:

-Шта је животна средина и како се дели?

-Шта чини живи ,а шта неживи део природе?

-Како су прилагођена жива бића на услове средине у шуми?

-Како су прилгођена жива бића на живот у трави и на трави?

-Како су прилагођена жива бића на на живот у текућим и стајаћим водама?

Кораци:

прочитати област Наслеђивање и еволуција и подсетити се појмова:

-Шта је еволуција?

-Шта је наслеђивање?

-Шта је размножавање и како се дели?

Кораци:

-прочитати област Живот у екосистему и подсетити се појмова:

-Како човек утие на природу?

-Шта појединац,а шта организација или држава може учинити за природу?

-Шта су национални паркови,паркови природе,а шта резервати природе

Кораци:

-прочитати област Чивек и здравље и подсетити се појмова:

-Које су здраве навике?

-Шта је пубертет?

ШЕСТИ РАЗРЕД

Недељни план рада за период од 04.05.-08.05. 2020.

Разред 61,2

 15.Час Наставна јединица: Врста коју смо истражили (утврђивање)

Кораци:

  1. Изабери врсту која се среће у нашој земљи и помоћу интернета и енциклопедије истражи и напиши где живи та врста, како се храни и размножава и одреди ком царству припада дата врста.
  2. Нацртај или залепи слику дате врсте.
  3. Наведи још неку занимљивост о врсти, уколико нађеш.

Ја сам изабрала врсту за сваког ученика.

Уради до петка!!!

Пошаљи на мејла!!!

Ко не може нека пошаље на вибер.
Који ученик је добио који задатак биће објављено на вибер групи.

16.Час Наставна јединица:Порекло и разноврсност живота (систематизација)

Кораци:

  1. Уради питања:
  2. Напиши све особине царства протиста:

2.Заокружи ТАЧНУ тврдњу:
а) Прва ћелија настала је пре 3,8 милијарди година.
б) Бактерије су еукариотски организми.
в) Класификација је разврставање организама према насумице одређеним критеријумима.

3.Повежи сваку органелу еукариотске ћелије са предпостављеним начином настанка током еволуције:

а) ЈЕДРО                  ___уносом бактерије која је користила кисеоник
б) ХЛОРОПЛАСТ                   ____увртањем ћелијске мембране
в) МИТОХОНДРИЈЕ             ____ уносом модрозелене бактерије
4.Дрво живота је ________________________________________________________.
5.Класификација је_______________________________________________________.
6.Зокружи слово Т ако је изјава тачна или слово Н ако је нетачна:

Модрозелене бактерије су одгирале три важне улоге у еволуцији живог света. Т Н
Прва ћелија настала је пре 3,8 милијарди година. Т Н
Систематика је област биологије која се бавi класификацијом живих бића. Т Н
Бактерије су вишећелијски организми. Т Н

7.Која је предност за ћелију домаћина била унос митохондрије?_______________.

8.Заокружи слова испред тачних исказа:

а) Нуклеинске киселине су дугачки молекули са важним улогама у телу.
б) Прва ћелија је настала удруживањем ситних честица.
в) Теорију еволуције поставио је Чарлс Дарвин.
г) Гљиве су прокариотски организми.

9.Препознај о ком царству је реч:

  • Тело је кружно или овално, изграђено од једне ћелије. Наследни материјал се налази смештен у једру. Храни се хетеротрофно. Ови организми се користе за производњу пива и пецива.
  • Препознај о ком царству је реч: Микроскопски ситан једноћелијски организам који нема једро. Тело је лоптастог облика. Ова врста може узроковати различите инфекције код човека, посебно инфекцију дисајних путева.

10.Објасни како су настали аутотрофни организми.

Уради до петка!!!

Пошаљи на мејл!!!

Ко не може нека пошаље на вибер.

Недељни план рада за период од 11.05.-15.05. 2020.

Разред 61,2

17.Час Наставна јединица: Болести које изазивају бактерије и животиње (обрада)

Кораца:

  1. Написати најважније појмове из лекције -шта су заразне (инфективне )болести, патогени, епидемија, период инкубације,начини преноса заразних болести, навести примере болести и мере заштите.

2.Напиши лекцију у свеску.

Урадити до петка.

Послати на мејл!

18.Час Наставна јединица: Бактерије и антибиотици (обрада )

Кораци:

  1. Гледај наставну јединицу на РТС 3 у среду од 10:20-10:50 часова

2.Написати лекцију у свеску.

Урадити до петка.

Послати на мејл!

Недељни план рада за период од 18.05. до 23.05.2020.године

19.час. Наставна јединица: Путеви преношења заразних болести, повреде и прва помоћ (обрада)

Кораци:

-прати час на РТС 3 у среду у 10:20 часова

-напиши лекцију у свеску

Послати на мејл!

20.час: Настава јединица: Путеви преношења заразних болести, повреде и прва помоћ( утврђивање)

Кораци:

– уради питања на крају лекције

Послати на мејл

21. Час: Наставна јединица: Зависност од алкохола -узроци и последице (обрада)

Кораци:

-прочитај лекцију у уџбенику и напиши најважније појмове у свеску

Послати на мејл!

Недељни план рада за период од 25.05. до 29.05.2020.године

61,2

  1. Час Наставна јединица:Зависност од алкохола-узроци и последице(утврђивање)

 

Корци:

-урадити питања на крају лекције

23.час Човек и здравље (понављање)

Кораци:

-урадити питања под насловом -Повежи научено, област- Човек и здравље

Недељни план рада за период од 01.06 до 05.06.2020.године

6 разред

Наставна јединица:Систматизација градива 6.разреда (2часа)

Кораци:

прочитати области Јединство грађе и функције као основа живота и подсетити се појмова:

Шта је ћелија?, Како се деле организми према броју ћелија?Која два типа ћелија разликујемо и у чему се огледа та различитост?

-Шта је аутотрофна,а шта хетеротрофна исхрана?Како је извршена подела животиња према врсти хране којом се хране?

-Шта је дисање?Који органи служе за дисање?

-Шта је излучивање и преко којих органа се које штетне материје излучују?

-Како се крећу одређене врсте животиња,а ко се покреће?

-Шта је адаптација?

-Шта је дрво живота, систематика и како су жива бића клаификована у зависности од особина које поседују?

 

Кораци:

-прочитати област живот у екосистему и подсетити се појмова:

Који фактори одређују услове живота у станишту и како се деле?

–Шта је животна средина и како се дели?

-Шта је популација, а шта биотоп?

-Који су начини угрожавања живих бића и њихова заштита?

 

Кораци:

прочитати област Наслеђивање и еволуција и подсетити се појмова:

-Шта је еволуција?

-Шта је наслеђивање?

-Шта је размножавање и како се дели?

-Шта су гени,а шта ДНК?

-Шта је природна и вештачка селекција?

Кораци:

-прочитати област Живот у екосистему и подсетити се појмова:

-Како човек утие на природу?

-Шта појединац,а шта организација или држава може учинити за природу?

-Шта су национални паркови,паркови природе,а шта резервати природе?

Кораци:

-прочитати област Чивек и здравље и подсетити се појмова:

-Које су здраве навике?

-Која су обољења која изазивају животиње и бактерије и која је превенција?

-Шта изазива зависност од алкохола?

 

СЕДМИ РАЗРЕД

Недељни план рада за период од 04.05.-08.05. 2020.

Разред 71,2

  1. Час Наставна јединица: Наслеђивање пола и наследне болести (обрада)

Кораци:

1.Гледај наставну јединицу на РТС 3 у уторак од 12.40-13:10.часова

16.Час Наставна јединица: Обољења и нега полних органа (обрада)

Кораци:

1.Гледај наставну јединицу на РТС 3 у суботу од 12:40-13.10.часова

Недељни план рада за период од 11.05.-15.05. 2020.

Разред 71,2

17.Час Наставна јединица: Контрацепција и полно преносиве болести (обрада)

Кораца:

1.Гледај наставну јединицу на РТС 3 у уторак од часова 12:40-13.10 часова

Урадити до петка.

Послати на мејл!

18.Час Наставна јединица: Систем органа за размножавање (утврђивање )

Кораци:

  1. Урадити питања на крају лекције, 157, 159, 162 страна.

Урадити до петка.

Послати на мејл!

Недељни план рада за период од 18.05. до 23.05.2020.године

19.час. Наставна јединица: Пубертет и адолесценција (обрада)

 

Кораци:

-прочитај лекцију у уџбенику и напиши најважније појмове у свеску.

Послати на мејл!

20.час: Настава јединица: Болести зависности( обрада)

Кораци:

-прочитај лекцију у уџбенику и напиши најважније појмове у свеску.

Послати на мејл!

Недељни план рада за период од 25.05. до 29.05.2020.године

71,2

21..час Наставна јединица: Болести зависности (утврђивање)

Кораци:

-урадити питања на 171 страни

22.Час Планирање породице (обрада)

Кораци:

-написати у свеску шта је наталитет и у чему је значај планирања породице

Недељни план рада за период од 01.06 до 05.06.2020.године

7 недеља

Наставна јединица:Систематизација градива 7.разреда (2часа)

Кораци:

-прочитати систем органа за варење и подсетити се појмова:

-Шта чини систем оргна за варење?

-Која је функција одређених органа за варење?

-Која су обољења органа за варење?

-Шта подразумева правилна исхрана и које су последице неправилне исхране?

 

Кораци:

-прочитати систем органа за дисање и подсетити се појмова:

-Шта чини систем органа за дисање?

-Која је функција појединих органа за дисање?

-Шта је дијафрагма?

-Који су покрети дисања?

-Која су обољења система органа за дисање?

 

Кораци:

прочитати систем органа за циркулацију и подсетити се појмова:

-Које су две телесне течности у телу човека?

-Шта чини крв ,а шта лимфу?

-Која је улога појединих крвних ћелија у организму?

-Које крвне групе разликујемо?

-Шта је трансфузија крви?

-Шта је имунитет и како се дели?

-Како изгледа грађа срца?

-Које крвне судове разликујемо и у чему се огледа та разлика?

-Која су обољења срца и крвних судова?

 

Кораци:

прочитати систем органа за излучивање и подсетити се одређених појмова:

Шта чини систем органа за излучивање?

-Која је улога појединих органа?

-Која су обољења система органа за излучивање?

 

Кораци:

прочитати систем органа за размножавање и подсетити се одређених појмова:

Шта чини систем органа за размножавање?

-Која је улога појединих органа?

-Која су обољења система органа за размножавање?

ОСМИ РАЗРЕД

15-16. Час: Материјал за овај наставни час можете преузети кликом на линк.

Недељни план рада за период од 11.05.-15.05. 2020.

Разред 81,2

17.Час Наставна јединица: Савремени начин живота (обрада)

Кораца:

  1. Напиши најважније појмове из лекције у свеску.

Урадити до петка.

Послати на мејл!

18.Час Наставна јединица: Еколошка култура (обрада)

Кораци:

  1. Напиши најважније појмове из лекције у свеску.

Урадити до петка.

Послати на мејл!

Недељни план рада за период од 18.05. до 23.05.2020.године

19.час. Наставна јединица: Савремен начин живљења(утврђивање)

Кораци:

-уради питања на крају лекције

Послати на мејл!

20.час: Настава јединица: Еколошка култура ( утврђивање)

Кораци:

-уради питања на крају лекције

Послати на мејл!

Недељни план рада за период од 25.05. до 29.05.2020.године

 

81,2

 

  1. час. Наставна јединица: Систематизација градива 7.разреда (систематизација)

 

Кораци:

-прати час на ртс-3 у 14:25 часова у уторак

  1. час наставна јединица: Систематизација градива 8.разреда (систематизација)

Кораци:

-прати час на ртс-3 у 15 часова у четвртак

Недељни план рада за период од 04.05.-08.05. 2020.

ИОП за 5,6,8 разред

  1. Антропогени фактори настају деловањем:Заокружи тачан одговор:

1)човека 2) биљака 3) животиња

  1. Атмосфера је:Заокружи тачан одговор:
  • гасовити омотач Земље
  • чврсти омотач Земље
  • течни омотач Земље
  1. Животну средину представља:Заокружи тачан одговор:
  • место где је могућ живот
  • само биљке
  • само животиње
  1. Kоји је знак за рециклажу:Заокружи тачан одговор:

1)                                  2)                       3)

2

 

3

1

  1. Заокружи Т или Н у зависности да ли је исказ тачан или није:
  • Угрожене биљке су заштићене законом Т Н
  • Уништавање станишта живих бића повећава њихов број Т Н
  • Број живих бића зависи од загађености ваздуха Т Н
  • Велики број биљака и животиња је угрожен Т Н
  • Претерана брига о живим бићима је разлог њиховог нестајања Т Н

Недељни план рада за период од 11.05.-15.05. 2020.

ИОП за ученике 5.6.8. разреда

У свеску записати следеће појмове:

Животна средина- је део простора планете Земље укојем жива бића могу да  живе.

Услови живота који омогућавају живот су: клима, земљиште, атмосфера, количина воде,рељеф,,,

Животна средина се дели на :

  • ваздушну 2) копнену     3) водену

Сваку средину насељају одређена жива бића која су прилагођена на дате услове средине.

Животну заједницу чине сва жива бића (микорорганизми, гљиве, биљке животиње..) које насељавају неко станиште.

Сви чланови животне заједнице су повезани ланцима исхране, у зависности од начина исхране (произвођачи, потрошачи и разлагачи).

Ланац исхране је веза између произвођача, потрошача и разлагача:

Биљка  →  лисна ваш →бубамара→вилин коњиц→жаба→змија→рода→гљива

Произвођач    _________________потрошачи________________________  разлагач

(аутотроф)                                 ( хетеротрофи)                                            (хетеротроф)

Сваки ланац исхране почиње произвођачем, а завршава разлагачем.

Човек највише угрожава животну средину стварајући отпад.

Отпад– је све оно што је нам не треба, што је искоришћено.

Рециклажа-је процес поновне прераде производа који више нису у употреби.Њоме се штеде вода ,енергија и природна богатства (биљке ,животиње,вода, земљиште, дрво,угаљ…)

Уради задатке:

  1. Наведи животиње који живе у ваздушној, воденој и копненој животној средини.
  2. Наведи прилагођености животиња које си навео на услове средине.
  3. Наведи како се деле те животиње према начину исхране.
  4. Напиши један ланац исхране.
  5. Наведи пар савета за смањење отпада.

Недељни план рада за период од 18.05. до 23.05.2020.године

 

ИОП 5,6,8

Природни ресурси су све оно што се налази на планети Земљи, а што човек користи у своје сврхе (биљке, животиње, ваздух, вода, земљиште, угаљ, нафта…)Деле се на:

  1. обновљиве-жива бића и њихови продукти
  2. необновљиве–руде, нафта, земни гас, угаљ…
  3. сталне-ветар, таласи, Сунчево зрачење…

 

Реши следеће задатке:

  1. Подвуци разлоге због којих нестају жива бића:
  • уништавање њихових станишта
  • Гајење биљака у ботаничким баштама
  • Загађивање воде,ваздуха и земљишта
  • Прекомеран лов и риболов
  • Гајење животиња у зоолошким вртовима

2-Подвуци лековите биљке:

нана   кајсија       камилица       кантарион      пшеница

3.Заокружи слово Т или Н уколико је тврдња тачна или није тачна.

  • Сечом шума унапређује се животна средина Т Н
  • Пошумљавањем голети обнавља се животна средина Т Н
  • Бацањем смећа у реку унапређује се животна средина Т Н
  • Заштићене биљке и животиње се смеју угрожавати Т   Н
  • Прекомеран лов и риболов угрожава животиње Т Н

4.Подвуци природне ресурсе из датог низа :

  • Природни ресурси су :

биљке    ветар    животиње     гљиве      угаљ

  • Необновљиви природни ресурси су:

метал   угаљ    нафта   гас    ветар

  • Стални природни ресурси су :

гас   вода   биљке     сунце    ветар

 

5.Повежи појмове:

 

ОБНОВЉИВИ РЕСУРСИ                           ресурси који не могу поново настајати

НЕОБНОВЉИВИ РЕСУРСИ                     ресурси чије постојање не зависи од                                                                                  потрошње

СТАЛНИ РЕСУРСИ                                                ресурси који се непрекидно обнављају

ИОП за 5,6,8 разред

 

Болести зависности су болести које настају употребом алкохола,дроге и цигарета.

Дуван, алкохол и дроге оштећују здравље људи и стварају зависност.

Алкохол штетно делује на све органе,а нарочито на:јетру, бубреге, нервни систем, срце и крвне судове.

Дрога оштећује све органе.

Пушење делује штетно на :систем органа за дисање, срце и крвне судове, нервни систем,бубреге, полне органе….

Полно преносиве болести су болести које се преносе током полног односа.

Спречавање полно преносивих болести постиже се коришћењем различитих видова заштите.(кондом).

Контрацепција је низ мера за спречавање трудноће.

Узрочнци ових болести су гљивице, вируси и бактерије.

Међународни дан борбе против сиде је 1. децембар.

 

 

 

ИОП за 5,6,8,разред

 

Задаци:

 

  1. Заокружи слово Т ако је тврдња тачна или слово Н ако тврдња није тачна

 

а) Брза храна је здрава храна  Т  Н

б) Пушење изазива рак плућа  Т   Н

в) Бука је корисна по здравље људи  Т   Н

г) Алкохолизам представља болест зависности  Т  Н

д) Брза храна изазива гојазност  Т   Н

 

  1. Рециклажа је: (Заокружи тачан одговор)

а) поступак добијања гуме

б) поновна прерада пластичног отпада у користан производ

в) производња текстила

 

  1. Допуни следећу реченицу:

а)___________је основна јединица грађе и фунције свих живих бића.

б)___________је наука о живим бићима.

в)___________је процес у коме биљке узимају угљен-диоксид и воду,а стварју шећере(храну) и одају кисеоник.

г)___________је процес размене гасова,кисеоника и угљен-диоксида

д)___________је зависност од дроге.

 

  1. Заокружи слово Т ако је тврдња тачна или слово Н ако тврдња није тачна

а) Полно преносиве болести су болести које се преносе руковањем  Т  Н

б) Контрацепција је заштита од трудноће.  Т   Н

в) Међународни дан борбе против сиде обележава се 31.децембра  Т  Н

г) Дувански дим је штетан за особе које бораве у просторији у којој се пуши  Т  Н

д) Сиду изазива вирус  Т   Н

  1. Шта означава знак са слике?

______________________________________________________________.

забрањено