Биологија март

Биологија март

ПЕТИ РАРЗРЕД 51,2

1.НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: Живот у стајаћим водама

Кораци:

  1. Урадити уводни задатак на страни 160.
  2. Прочитати лекцију
  3. Написати у свеску наслов лекције и који услови животне средине се јављају у стајаћим водама(баре, мочваре и језера)
  4. Напиши како су жива бића прилагођена на те услове животне средине и која жива бића ту живе.
  5. Издвојити непознате речи
  6. Пошаљи све на мејл, директно мени
  7. Урадити до петка

Напомена:

Услучају више информација пронаћи презентације на интернету о животу у стајаћим водама

2.НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: Живот у текућим водама

Кораци:

  1. Урадити уводни задатак на страни 164.
  2. Прочитати лекцију
  3. Написати у свеску наслов лекције и који услови животне средине се јављају у текућим водама(реке)
  4. Напиши како су жива бића прилагођена на те услове животне средине и која жива бића ту живе.
  5. Издвојити непознате речи
  6. Пошаљи све на мејл
  7. Урадити до петка

Напомена:

Услучају више информација пронаћи презентације на интернету о животу у текућим водама

Недељни план рада за период од 23.03.-27.03. 2020.

3.час. Живот у води

Кораци:

Да би утврдио да ли си разумео и научио живот у стајаћим и текућим водама одговори на следеће захтеве:

  • Попуни табелу “Мислимо научно, деламо научно” у лекцији о стајаћим водама и одговори на питања на крају лекције (Провери научено). Све је везано за лекцију о животу у стајаћим водама.
  • Попуни табелу “Провери научено” која је везана за лекцију Живот у текућим водама.

4. час. Животиње бирају део станишта са најповољнијим условима

Кораци:

  1. Нацртај у свесци изглед неке стајаће воде(баре, језера ,мочваре) са живим бићима која су карактеристична за њих.
  1. .Нацртај у свесци жива бића која насељавају горњи, средњи и доњи ток река.

Урадити све захтеве до петка!!!

ШЕСТИ РАЗРЕД 6-1,2

1,Наставна јединица: Антропогени фактори и облици загађења

Кораци:

  1. Урадити уводни задатак на страни 167.
  2. Прочитати лекцију и укратко написати на које начине се загађује ваздух, вода и земљиште. Обратити пажњу на илустрације
  3. Написати које су мере заштите од загађења воде, ваздуха и земљишта
  4. На интернету се информиши још о неким начинима заштите воде, ваздуха и земљишта
  5. Пошаљи задатак на мејл, директно
  6. Урадити задатак до четвртка

Напомена:

За више информација посети интернет и погледај презентацију о загађењу воде, ваздуха и земљишта и мерама заштите

2.Наставна јединица: Угрожавање живих бића и њихова заштита

Кораци:

  1. Прочитати лекцију и укратко написати на које начине се угрожавају станишта. Обратити пажњу на илустрације
  2. Написати које су мере заштите
  3. На интернету се информиши још о неким начинима заштите
  4. Пошаљи задатак на мејл, директно
  5. Урадити задатак до петка

Напомена:

За више информација посети интернет и погледај презентацију о угрожавању живих бића и мерама заштит

Недељни план рада за период од 23.03.-27.03. 2020.

3.Час Пројекат:  Заштићена подручја у мојој околини

Кораци:

  1. На интернету потражи шта су заштићена природна добра и која су заштићена природна добра у Србији и то напиши у својим свескама.
  1. Изабери једно заштићено природно добро и направи презентацију или реферат о том добру користећи знања и податке из биологије, географије, историје, српског…..

4.Час. Живот у екосистему

Кораци:

  1. Одговори на питања на крају лекција Антропогени фактори и облици загађења и Угрожавање живих бића и њихова заштита.

Урадити све захтеве до петка!!!

СЕДМИ РАЗРЕД 71,2

1.Наставна јединица : Систем органа за варење

Кораци:

  1. Прочитај лекцију на 105. страни
  2. У свесци напиши шта чини систем органа за варење и која је функција сих тих органа
  3. Обрати пажњу где се врши механичко а где хемијско варење хране
  4. Обрати пажњу на илустрације и изглед тих органа
  5. Урадити до четвртка

Напомена:

За више информација на интернету погледај видео:”Изокренута учионица”

2.Наставна јединица : Обољења система органа за варење

Кораци:

  1. Прочитај лекцију на 109. страни
  2. У свесци напиши која су заразна ,а која незаразна обољења
  3. Опиши ко изазива та обољења и које су мере превенције
  4. Пошаљи на мејл, директно
  5. Урадити до четвртка

Напомена:

За више информација на интернету погледај видео:”Изокренута учионица”

Недељни план рада за период од 23.03.-27.03. 2020.

3.Час Систем органа за варење

Кораци:

  1. Одговори на следећа питања:

Заокружи слово испред тачног одговора.

Процес варења хране је под контролом центара у:

а) међумозгу и средњем мозгу                          б) продуженој мождини и малом мозгу

в) великом мозгу и средњем мозгу                   г) међумозгу и продуженој мождини

  1. Који зуби се налазе између умњака и очњака у редоследу зуба у вилици човека:

а) кутњаци и секутићи                                      б) очњаци и секутићи

в) кутњаци и прекутњаци                                 г) секутићи и умњаци

  1. Утврди који су од наведених исказа тачни (Т) односно нетачни (Н). Заокружи одговарајуће слово после сваког исказа.
  • Улога желудачне киселине је да помаже у варењу масти Т          Н
  • Варење протеина завршава се у танком цреву. Т          Н
  • Дужина црева код сисара зависи од типа исхране. Т          Н
  • Каријес је болест зуба који изазивају вируси. Т          Н
  • У дванаестопалачно црево уливају се изводни канали јетре и панкреаса. Т Н

Задатке 4, 5, 6, 7 можете преузети на линку.

4.Час Наставна јединица: Правилна исхрана и последице неправилне исхране
Кораци:

  1. Примени знања из свакодневног живота и покушај да напишеш шта је то правилна исхрана и шта она подразумева.
  2. Прочитај лекцију из уџбеника и провери да ли си тачно одговорио и допуни свој одговор.
  3. Напиши које су последице неправилне исхране и објасни их.

Урадити све захтеве до петка!!!

ОСМИ РАЗРЕД 81,2

1.Наставна јединица; Оштећење озонског омотача и киселе кише

Кораци:

  1. Прочитати лекције
  2. Написати шта је озонски омотач, где се налази, која је његова улога, како се уништава и како се може заштитити;шта су киселе кише, како настају ,које последице изазивају и како се можемо заштитити
  3. Пошаљи на мејл
  4. Урадити до петка

Напомена:

За више информација на интернету погледај видео: Озонски омотач и киселе кише

2.Наставна јединица; Оштећење озонског омотача и киселе кише

Кораци:

  1. Уради питања из лекција оштећења озонског омотача и киселе кише тако што ћеш у свеску написати одговоре
  2. Додатно:

Одговори на следећа питања и све препиши у свеску

  • Који од наведених гасова највише утиче наразарање озонског омотача?

а) CO2                 b) SO             v)NO             g)CFC                         d) NO

  • Који од датих гасова може реаговати са озоном у вишим слојевима атмосфере изазивајући смањење озонског омотача?

а) CO                б) хлорфлуороугљеника       в) радон          г)хелијум

  1. Заокружи слово испред тачног одговора:CFC једињење користи се у производњи:

А) мобилних телефона         б) хидромасажних када

В) расхладних уређаја          г) компијутерске опреме

  1. Наведи неколико последица деловања киселих киша:
  2. Киселе кише настају услед повећања концентрације оксида:

А) фосфора и азота               б) азота и сумпора

В) сумпора и фосфора          г) азота и угљеника

4.Пошаљи на мејл

  1. Урадити до петка

Напомена:

За више информација на интернету погледај видео: Озонски омотач и киселе кише

Недељни план рада за период од 23.03.-27.03. 2020.

  1. Час Ерозија земљишта. Ширење пустиња

Кораци:

  1. Написати наслов лекције у свеску
  2. Прочитати лекцију и извући оно што је битно из лекције : шта је ерозија, како се дели, на шта делује, и какве су њене последице и које су мере превенције
  3. Пронађи презентације о Ерозији земљишта и ширењу пустиња и допуни своје знање.
  1. Час Ерозија земљишта. Ширење пустиња

Кораци:

  1. Уради питања о лекцији ерозија земљишта и ширење пустиња

Додатно:

Уради тест за припремну наставу који ћу вам сликати на вибер!!!!!

Урадити све захтеве до петка!!!

ИОП- за све 5,6,7,8

Заједничке особине живих бића

Кораци:

  1. У свеску написати све заједнчке особине живих бића:
  • Ћелијска грађа
  • Раст и развиће
  • Надраљивост и осетљивост
  • Размножавање
  • Излучвање
  • Дисање
  • Исхрана
  • Заједничко порекло
  • Кретање и покретљивост
  • Старење и умирање

Читај пажљиво следећи текст:

-објекат је висок 25цм и има масу 600г

-из тела већег објекта развило се неколико мањих исте боје и грађе

-током посматрања, објекат се благо померао напред-назад.

Задатак:

Одговори на следећа питања:

  1. Наведи особине живих бића из текста
  2. Да ли су те особине довољне да то биће сврсташ у живу природу? ДА НЕ
  3. Коју особину сматраш најважнијом да би то биће сврстао у живу природу?Објасни.

Урадити до петка

ИОП  5,6,8

Kораци:                                                          Урадити до петка!!!

  1. Наведи разлику између дивљих и домаћих животиња:______________________
    ______________________________________________________________________

_____________________________________________________________________.

2.Наведи који је тип ћелије код следећих живих бића (биљна/животињска):

Маслачак_______________              Комарац_______________

Коњ___________________               Висибаба______________

Човек_________________                Кит___________________

3.Напиши да ли су следећа жива бића једноћелијска или вишећелијска уписујући Ј-за једноћелијска и В-за вишећелијска:

Бактерија______                                Човек______

Камилица______                               Амеба_____

Медвед_______                                 Бубамара_____

4.Одреди начин исхране код следећих живих бића(биљојед, сваштојед ,месојед,

паразит):

Кокошка_______________               Слон______________

Коза__________________                Пијавица____________

Лав___________________                Свиња______________

5.Одреди начин кретања код следећих живих бића(летење, трчање(ходање), скакање,гмизање, пливање, пузање)

Зец______________                                      Гуштер______________

Кишна глиста_________________              Сова________________

Жирафа_____________________                Делфин_____________

6.Напиши дневно-ноћни ритам следећих организама (када су активне)

Јеж_____________                Сова________________

Вук_____________               Лисица______________

Орао____________               Зец_________________

7.Наведи како дишу следећи организми (шкрге/плућа):

Кит___________                   Сом______________             Змија_________

Рода__________                    Мачка____________             Шаран________