Биологија март
ПЕТИ РАРЗРЕД 51,2
1.НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: Живот у стајаћим водама
Кораци:
- Урадити уводни задатак на страни 160.
- Прочитати лекцију
- Написати у свеску наслов лекције и који услови животне средине се јављају у стајаћим водама(баре, мочваре и језера)
- Напиши како су жива бића прилагођена на те услове животне средине и која жива бића ту живе.
- Издвојити непознате речи
- Пошаљи све на мејл, директно мени
- Урадити до петка
Напомена:
Услучају више информација пронаћи презентације на интернету о животу у стајаћим водама
2.НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: Живот у текућим водама
Кораци:
- Урадити уводни задатак на страни 164.
- Прочитати лекцију
- Написати у свеску наслов лекције и који услови животне средине се јављају у текућим водама(реке)
- Напиши како су жива бића прилагођена на те услове животне средине и која жива бића ту живе.
- Издвојити непознате речи
- Пошаљи све на мејл
- Урадити до петка
Напомена:
Услучају више информација пронаћи презентације на интернету о животу у текућим водама
Недељни план рада за период од 23.03.-27.03. 2020.
3.час. Живот у води
Кораци:
Да би утврдио да ли си разумео и научио живот у стајаћим и текућим водама одговори на следеће захтеве:
- Попуни табелу “Мислимо научно, деламо научно” у лекцији о стајаћим водама и одговори на питања на крају лекције (Провери научено). Све је везано за лекцију о животу у стајаћим водама.
- Попуни табелу “Провери научено” која је везана за лекцију Живот у текућим водама.
4. час. Животиње бирају део станишта са најповољнијим условима
Кораци:
- Нацртај у свесци изглед неке стајаће воде(баре, језера ,мочваре) са живим бићима која су карактеристична за њих.
- .Нацртај у свесци жива бића која насељавају горњи, средњи и доњи ток река.
Урадити све захтеве до петка!!!
ШЕСТИ РАЗРЕД 6-1,2
1,Наставна јединица: Антропогени фактори и облици загађења
Кораци:
- Урадити уводни задатак на страни 167.
- Прочитати лекцију и укратко написати на које начине се загађује ваздух, вода и земљиште. Обратити пажњу на илустрације
- Написати које су мере заштите од загађења воде, ваздуха и земљишта
- На интернету се информиши још о неким начинима заштите воде, ваздуха и земљишта
- Пошаљи задатак на мејл, директно
- Урадити задатак до четвртка
Напомена:
За више информација посети интернет и погледај презентацију о загађењу воде, ваздуха и земљишта и мерама заштите
2.Наставна јединица: Угрожавање живих бића и њихова заштита
Кораци:
- Прочитати лекцију и укратко написати на које начине се угрожавају станишта. Обратити пажњу на илустрације
- Написати које су мере заштите
- На интернету се информиши још о неким начинима заштите
- Пошаљи задатак на мејл, директно
- Урадити задатак до петка
Напомена:
За више информација посети интернет и погледај презентацију о угрожавању живих бића и мерама заштит
Недељни план рада за период од 23.03.-27.03. 2020.
3.Час Пројекат: Заштићена подручја у мојој околини
Кораци:
- На интернету потражи шта су заштићена природна добра и која су заштићена природна добра у Србији и то напиши у својим свескама.
- Изабери једно заштићено природно добро и направи презентацију или реферат о том добру користећи знања и податке из биологије, географије, историје, српског…..
4.Час. Живот у екосистему
Кораци:
- Одговори на питања на крају лекција Антропогени фактори и облици загађења и Угрожавање живих бића и њихова заштита.
Урадити све захтеве до петка!!!
СЕДМИ РАЗРЕД 71,2
1.Наставна јединица : Систем органа за варење
Кораци:
- Прочитај лекцију на 105. страни
- У свесци напиши шта чини систем органа за варење и која је функција сих тих органа
- Обрати пажњу где се врши механичко а где хемијско варење хране
- Обрати пажњу на илустрације и изглед тих органа
- Урадити до четвртка
Напомена:
За више информација на интернету погледај видео:”Изокренута учионица”
2.Наставна јединица : Обољења система органа за варење
Кораци:
- Прочитај лекцију на 109. страни
- У свесци напиши која су заразна ,а која незаразна обољења
- Опиши ко изазива та обољења и које су мере превенције
- Пошаљи на мејл, директно
- Урадити до четвртка
Напомена:
За више информација на интернету погледај видео:”Изокренута учионица”
Недељни план рада за период од 23.03.-27.03. 2020.
3.Час Систем органа за варење
Кораци:
- Одговори на следећа питања:
Заокружи слово испред тачног одговора.
Процес варења хране је под контролом центара у:
а) међумозгу и средњем мозгу б) продуженој мождини и малом мозгу
в) великом мозгу и средњем мозгу г) међумозгу и продуженој мождини
- Који зуби се налазе између умњака и очњака у редоследу зуба у вилици човека:
а) кутњаци и секутићи б) очњаци и секутићи
в) кутњаци и прекутњаци г) секутићи и умњаци
- Утврди који су од наведених исказа тачни (Т) односно нетачни (Н). Заокружи одговарајуће слово после сваког исказа.
- Улога желудачне киселине је да помаже у варењу масти Т Н
- Варење протеина завршава се у танком цреву. Т Н
- Дужина црева код сисара зависи од типа исхране. Т Н
- Каријес је болест зуба који изазивају вируси. Т Н
- У дванаестопалачно црево уливају се изводни канали јетре и панкреаса. Т Н
Задатке 4, 5, 6, 7 можете преузети на линку.
4.Час Наставна јединица: Правилна исхрана и последице неправилне исхране
Кораци:
- Примени знања из свакодневног живота и покушај да напишеш шта је то правилна исхрана и шта она подразумева.
- Прочитај лекцију из уџбеника и провери да ли си тачно одговорио и допуни свој одговор.
- Напиши које су последице неправилне исхране и објасни их.
Урадити све захтеве до петка!!!
ОСМИ РАЗРЕД 81,2
1.Наставна јединица; Оштећење озонског омотача и киселе кише
Кораци:
- Прочитати лекције
- Написати шта је озонски омотач, где се налази, која је његова улога, како се уништава и како се може заштитити;шта су киселе кише, како настају ,које последице изазивају и како се можемо заштитити
- Пошаљи на мејл
- Урадити до петка
Напомена:
За више информација на интернету погледај видео: Озонски омотач и киселе кише
2.Наставна јединица; Оштећење озонског омотача и киселе кише
Кораци:
- Уради питања из лекција оштећења озонског омотача и киселе кише тако што ћеш у свеску написати одговоре
- Додатно:
Одговори на следећа питања и све препиши у свеску
- Који од наведених гасова највише утиче наразарање озонског омотача?
а) CO2 b) SO3 v)NO2 g)CFC d) NO
- Који од датих гасова може реаговати са озоном у вишим слојевима атмосфере изазивајући смањење озонског омотача?
а) CO2 б) хлорфлуороугљеника в) радон г)хелијум
- Заокружи слово испред тачног одговора:CFC једињење користи се у производњи:
А) мобилних телефона б) хидромасажних када
В) расхладних уређаја г) компијутерске опреме
- Наведи неколико последица деловања киселих киша:
- Киселе кише настају услед повећања концентрације оксида:
А) фосфора и азота б) азота и сумпора
В) сумпора и фосфора г) азота и угљеника
4.Пошаљи на мејл
- Урадити до петка
Напомена:
За више информација на интернету погледај видео: Озонски омотач и киселе кише
Недељни план рада за период од 23.03.-27.03. 2020.
- Час Ерозија земљишта. Ширење пустиња
Кораци:
- Написати наслов лекције у свеску
- Прочитати лекцију и извући оно што је битно из лекције : шта је ерозија, како се дели, на шта делује, и какве су њене последице и које су мере превенције
- Пронађи презентације о Ерозији земљишта и ширењу пустиња и допуни своје знање.
- Час Ерозија земљишта. Ширење пустиња
Кораци:
- Уради питања о лекцији ерозија земљишта и ширење пустиња
Додатно:
Уради тест за припремну наставу који ћу вам сликати на вибер!!!!!
Урадити све захтеве до петка!!!
ИОП- за све 5,6,7,8
Заједничке особине живих бића
Кораци:
- У свеску написати све заједнчке особине живих бића:
- Ћелијска грађа
- Раст и развиће
- Надраљивост и осетљивост
- Размножавање
- Излучвање
- Дисање
- Исхрана
- Заједничко порекло
- Кретање и покретљивост
- Старење и умирање
Читај пажљиво следећи текст:
-објекат је висок 25цм и има масу 600г
-из тела већег објекта развило се неколико мањих исте боје и грађе
-током посматрања, објекат се благо померао напред-назад.
Задатак:
Одговори на следећа питања:
- Наведи особине живих бића из текста
- Да ли су те особине довољне да то биће сврсташ у живу природу? ДА НЕ
- Коју особину сматраш најважнијом да би то биће сврстао у живу природу?Објасни.
Урадити до петка
ИОП 5,6,8
Kораци: Урадити до петка!!!
- Наведи разлику између дивљих и домаћих животиња:______________________
______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________.
2.Наведи који је тип ћелије код следећих живих бића (биљна/животињска):
Маслачак_______________ Комарац_______________
Коњ___________________ Висибаба______________
Човек_________________ Кит___________________
3.Напиши да ли су следећа жива бића једноћелијска или вишећелијска уписујући Ј-за једноћелијска и В-за вишећелијска:
Бактерија______ Човек______
Камилица______ Амеба_____
Медвед_______ Бубамара_____
4.Одреди начин исхране код следећих живих бића(биљојед, сваштојед ,месојед,
паразит):
Кокошка_______________ Слон______________
Коза__________________ Пијавица____________
Лав___________________ Свиња______________
5.Одреди начин кретања код следећих живих бића(летење, трчање(ходање), скакање,гмизање, пливање, пузање)
Зец______________ Гуштер______________
Кишна глиста_________________ Сова________________
Жирафа_____________________ Делфин_____________
6.Напиши дневно-ноћни ритам следећих организама (када су активне)
Јеж_____________ Сова________________
Вук_____________ Лисица______________
Орао____________ Зец_________________
7.Наведи како дишу следећи организми (шкрге/плућа):
Кит___________ Сом______________ Змија_________
Рода__________ Мачка____________ Шаран________