Ликовна култура мај

Ликовна култура мај

 

ЗА СВЕ УЧЕНИКЕ ОД V ДО VIII РАЗРЕДА

8 час:

Настављате рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до 12.05.2020.

Поред предходног задатка погледајте и истражите на интернету о Викију Мунизу ( Vik Muniz ) и Ред Хонг Ји ( Red Hong Yi ). Ова два савремена уметника стварају своју уметност на специфичне начине без обзира да ли стварају оригинална дела или репродукују познате слике великих уметника из историје уметности.

По жељи, можете се опробати у нeкој од ових заниљивих техника сликања и створити своја мала посебна и другчија уметничка дела.

Вики Муниз ( Vik Muniz )

Вики Муниз је бразилски сликар и фотограф који своје слике ствара од потпуно неконвенционалних материјала (другачијих/неуобичајених) ка што су рецимо парадаиз сос, чоколадни сируп или пак новински папир и делови фотографија. Своја дела Муниз фотографише на различите начине и тако их приказује јавности. Занимљиво је да поред својих оригиналних слика, често ради и репродукције познатих слика великих светцких ументника свих епоха.

Нека од дела Вики Муниза:

Ред Хонг Ји ( Red Hong Yi )

Ред Хонг Ји је малезијска уметница и архитекта позната што за стварање својих слика користи различите ствари из свакодневног живота: чарапе, цвеће, кутије од пице, кафу, чај, храну… Поред различитих сцена позната је по великим сликама портрета кафом, али и чајем… Међутим јако су јој занимљиве мале слике где храном слика на белим тањирима.

На линку испод можете погледати њену званичну интернет страницу и њен рад.

Red Hong Yi

Нека од дела Ред Хонф Ји:

Можда да се и ви опробате у некој од ових необичних техника?

 

ЗА СВЕ УЧЕНИКЕ ОД V ДО VIII РАЗРЕДА

10 час:

Настављате рад на задатку од предходне недеље са крајњим роком до 26.05.2020.

Поред предходног задатка погледајте и истражите на интернету на тему Уметничке рециклаже.

Тема која је важан сегмент сваког појединца на планети Земљи и о којој често слушамо и причамо је РЕЦИКЛАЖА. Рециклажа је процес разлагања неког материјала а затим његова поновна употреба што је од изузетног значаја из више различитих фактора. Поред најважнијег, значаја рециклаже на животну средину јер се тако смањује количина отпада на депонијама које су саме по себи отровне а и нарушавају естески изглед природе, рециклажа штеди природне ресурсе и позитивно утиче на економију.

Осим што се може прерадити у великим постројењима за рециклажу, отпад се може оживети на још један начин – УМЕТНИЧКИ. Свакога дана велики број уметника широм света, са оригиналним идејама, бави се овом „граном“ рециклаже и од предмета и материјала којима је место на отпаду прави своја несвакидашња и маштовита уметничка дела.

Пуно је уметника који се баве „Уметничком рециклажом“ и на линковима испод можете погледати дела неких од њих, али можете и сами истраживати на интернету на ову тему и пронаћи занимњиве и маштовите идеје.

Креативне металне скулптуре Золтана Еберхарта

Нови живот шрафова и старог гвожђеа

40 невероватних скуптура животиња од отпада

Од отпада до уметности – Бордало Сегундо

75 креација од отпада

Погледајте још неке примере па можда пожелите да направите своје мало уметничко дело од било које врсте чврстог отпада.

 

ЗА СВЕ УЧЕНИКЕ ОД V ДО VIII РАЗРЕДА

11 час:

Сви ученици који нису урадили своје домаће задатке и нису стекли основ за закључну оцену (V разред 5 обавезних радова а VI, VII и VIII разред 4 обавезна рада) треба да заврше своје заостале домаће задатке до петка, 29.05.2020. године и стекну основ за закључну оцену.

За ученике који су завршили своје обавезе, а и за све остале када заврше своје обавезе ево предлога како да на занимљив и креативан начин научите нешто нови и обновите нека већ постојеће знања, и то не само из области уметности већ из из историје, географије, техничког, математике… уопште из свих области које су допринеле развоју светске културе.

На линковима испод, можете погледати 6 филмова из серијала „Тајне светских музеја“ и на интересантан начин упознати се са: Ватиканским музејом, Лувром у Паризу, Музејом у Онтарију, музејом у Каиру, Лондону и Њујорку.

Надам се да ћете уживати!

Тајне светских музеја ЕП01 – Ватикан

Тајне светских музеја ЕП01 – Лувр

Тајне светских музеја ЕП01 – Онтарио

Тајне светских музеја ЕП01 – Каиро

Тајне светских музеја ЕП01 – Лондон

Тајне светских музеја ЕП01 – Њујорк

 

ПЕТИ РАЗРЕД

9 час:

Наша данашнја тема је ВИЗУЕЛНА КОМУНИКАЦИЈА.

Да би смо објаснили овај ојам прво морамо да објаснимо шта значи реч комуникација. Прво чега се сетимо кад кажемо комуникације јесте прича или разговор. Из тога можемо заклјучити да је комуникација уствари начин слања одређене поруке од стране једне особе (или више њих) и примања те поруке од стране друге особе. Постоје различите врсте комуникације и то зависи од начина на који шаљемо или примамо поруку, идеју, мисао… Најчешћи вид јесте вербална комуникација, што је горе споменута прича/разговор, односно слање поруке путем речи и примање те поруке најчешће путем чула слуха али и путем чула вида (кад читамо одређени текс смс поруке, писмо, причу, песму…)

Један од честих видова комуникације је ВИЗУЕЛНА КОМУНИКАЦИЈА. Сама реч визуелна нам говори да поруку примамо путем чула вида, односно да комуницирамо помоћу СЛИКА.

Где начешће видимо примере визуелне комуникације? Прво, што најчешће користите и као пошиљалац и као прималац поруке, јесу различите сличице и емотикони при дописиванју мобилним телефонима. Али када примате визуелне поруке, примате их на различите начине: Свуда око вас се налазе нацртани ЗНАКОВИ (саобраћајни, путокази…), СИМБОЛИ (апотека, љубав, мир…), ЗАШТИТНИ ЗНАКОВИ/ ЛОГО (различитих фирми, установа…), ГРБОВИ (клуба, града…).  Потом књиге су пуне ИЛУСТРАЦИЈА које вам дају додатне информације о причи или песми. РЕКЛАМЕ и БИЛБОРДИ сликом вас убеђују да купите баш тај производ, док вам ПЛАКАТИ за филмове, представе концерте једним погледом дају информације ко, где и када наступа.

Сада погледајте презентацију о визуелном споразумевању.

ВИЗУЕЛНО СПОРАЗУМЕВАЊЕ

Ваш наредни задатак (9.) – ОБАВЕЗАН

Тема – Илустрација песме по избору

Рад мора бити у боји

Илустрација треба а изгледа као страница из књиге песама. На папиру написати песму па је поред и илустровати. Водите рачуна о композицији, односно респореду елемената, где ће стајати текст а да ли ће слика бити испод, поред, около текста… Или ће се можда слика и текст преклапати. У том случају прво урадите илустрацију, осликајте је па када се добро осуши преко испишите текст. Напомињем да је позадина саставни део илустрације али може и не мора бити испод текста. Обратите пажњу на то кроз примере.

Формат – Слободан

Техника – Слободна

Рок – 26.05.2020.

Примери:

 

10а. час – Надокнада (радна субота)

У току ове недеље морамо да надокнадимо часове заостатка, и мислим да је најбоље да их одрадимо тако што ћете виртуелно прошетати кроз Народни музеј у Београду. Збирке које ова установа чува од нацијоналног су значаја не само за историју и културу нашег народа већ и народа света.

Збирка музеја броји преко 400.000 археолошких и историјско-уметничких предмета који причају своје приче о развоју цивилизације и историјским променама са подручја Србије и окружења. Музејска збирка поседује експонате  од праисторије па до позног средњег века, као и врхунска уметничка дела како нацијоналне тако и европске уметности од средњег века па до савремене уметности. Највреднији експонат који се чува у Народном музеју у Београду је Мирослављево јеванђеље (најстарији и најдрагоценији ћирилични рукопис са почетка 12. века).

У сатав музеја, поред главне зграде и депоа на Тргу Републике у Београду, улазе и Галерија фресака, Музеј Вука и Доситеја и Спомен-музеј Надежде и Растка Петровића.

На линку испод можете погледати делове сталне поставке Народног музеја у Београду, истражити његове збирке, прочитати неке занимљивости или виртуелно прошетати кроз музеј.

Надам се да ћете уживати.

Народни музеј у Београду

Ваш задатак је да меморишете фотографије 3 експоната која су вам се највише допала.

 

ШЕСТИ РАЗРЕД

9 час:

И даље остајемо у свету уобразиље. Данас ћемо се бавити нечим реалним али неопипљивим – КОСМОСОМ.

Ваш наредни задатак (9.) – ОБАВЕЗАН

Тема – Тамо горе

Рад мора бити рађен темперама

На линковим испод погледајте неке од начина како можете приказати космос, галаксију, Сунчево сазвежђе, поглед на Земљу изван орбите или експлозија супер нове. Истражујте мало сами на интернету. Испробајте различите начине сликања У СЛОЈЕВИМА како би сте што реалистичније приказали тај бесконачни простор космоса. Обавезно прво размишљајте о бојама којима ћете подсликати подлогу, потом које боје и на који начин ћете наносити преко (да ли је то тапкање четкицом, суђером, сунђером пуним сапунице, влажном марамицом, да ли ћете прскати боју сликарском четкицом или старом зубном четкицом),да ли ће боја испод бити сува или мокра кад будете наносили следећи слој, а можда ћете заштити неке делове пре исликавања…

Пробајте да будете што маштовитији и да вам овај задатак буде игра.

https://www.pinterest.com/pin/746893919438298890/

https://www.pinterest.com/pin/747386500642501031/

https://www.pinterest.com/pin/240098223871191804/

https://www.youtube.com/watch?v=YfmmUdrd8hs&t=25s

https://www.youtube.com/watch?v=ERXw_2V161o

https://www.youtube.com/watch?v=MtN_Nj2N6eY

https://www.pinterest.com/pin/527624912595838757/

Формат – Слободан

Техника – Темпера

Рок – 26.05.2020.

Примери:

 

СЕДМИ РАЗРЕД

9. час

Наша данашња тема је фотографија.

Када се бавимо фотографијом, исто као и у сликарству, један од најважнијих елемената јесте светло. Извор светлости може бити природан или вештачки. Када светлост падне на одређени предмет или биће, један део тог предмета или бића је осветљен али други није. Део предмета или бића који није осветљен налази се у сенци која се зове СОПСТВЕНА СЕНКА. Исти предмет или биће својим обликом заклања извор светлости и тада баца сенку на подлогу на којој се налази. Ова сенка зове се БАЧЕНА СЕНКА.

Из овога можемо закључити да су светло и сенка нераскидиви елементи и увек иду заједно, али и да су основ за ликовно изражавање, како у сликарстви тако и у фотографији. Позиција (распоред) извора светлости, предмета или бића који фотографишемо и сенке коју оно баца чине основ композиције (организације) фотографије, зато се о њима посебно мора водити рачуна.

Ваш наредни зататак је да фотографишете предмете, биљке, животиње или људе у свом окружењу. Урадићете 3 фотографије на којима ћете приказати ИГРУ СВЕТЛА И СЕНКЕ. Водите рачуна да добијете јаке контрасте светлости и сенке. Ако фотографију радите у затвореном простору укључите додатни извор светлости (лампу) према објекту који желите да фотографишете. Фотографију можете обрадити у неком програму за обраду фотографија и у њему можете појачати контраст. Препорука је да фотографија буде црно-беле јер ћете лакше реализовати задатак.

Водите рачуна да фотографије морају бити ваше и реализоване баш за овај задатак.

Ваш наредни задатак (9.) – ОБАВЕЗАН

Тема – Моја сенка и ја

Техника – Фотографија – 3 КОМАДА

Рок – 26.05.2020.

Примери:

 

ОСМИ РАЗРЕД

9 час:

Данашња тема нам је -Слободно компоновање- а ви ћете се бавити српским националним идентитетом.

Користећи сва досад стечена знања треба да урадите слику која приказује нешто карактеристично за српски народ. То могу бити различите теме из националне историје (догађаји, знамените личности, места, манастири, светитељи…), знаменитости природе Србије, националне културе (догађаји, обичаји, фолклор, верски обичаји…). Било шта што карактерише нашу земљу, народ и културу.

Ваш наредни задатак (9.) – ОБАВЕЗАН (последњи обавезан)

Тема – Моја Србија

Техника – слободна – РАД МОРА БИТИ У БОЈИ

Формат – Блок бр:5

Рок – 26.05.2020.

Примери мотива (фотографије):