5.разред

30.3.2020.

1. Наставна јединица " НЕКЊИЖЕВНЕ РЕЧИ",обрада

 

                                    НЕКЊИЖЕВНЕ РЕЧИ

Пронађите лекцију у Граматици и  пратите кораке, решавајте поступно задатке.

Напишите назив лекције у свеску и дефиницију за ДИЈАЛЕКТИЗАМ; ЖАРГОНИЗАМ И ТУЂИЦЕ

После прочитане лекције , урадите задатке на 175.страни Граматике.

задатак урадити до уторка, за све недоумице ми се можете обратити путем мејла или вибер групе. Поздрав!

 

 

6.разред

30.3.2020.

1. " И ми трку за коња имамо ", Миодраг Станисављевић ( одломак), обрада

 - Напишите наслов дела у свеску

- у 2-3 реченице напиши податке о аутору које ћеш пронаћи у Читанци или на интернету

 Прочитај текст 2-3 пута и размисли о њему, јер ћемо га сутра анализирати

 Подсети се шта значе термини МОНОЛОГ и ДИЈАЛОГ и дефиниције запиши у свеску

 Задатак урадити до уторка, за све недоумице ми се можете обратити путем мејла или вибер групе. Уживајте у читању! Поздрав!

 

 

5.разред

1.04.2020.

2.04.2020.

 Наставна јединица " Биберче", обрада

 Наставна јединица " Биберче", утврђивање

 

                                    " Биберче", Љубиша Ђокић

Пре него што прочитате текст у вашим читанкама, присетите се народне бајке "Биберче" коју сте читали у претходним разредима.

Напишите наслов у свеску , а затим неколико реченица о аутору Љубиши Ђокићу које сте пронашли у Читанци или на интернету.

Прочитајте текст неколико пута.

После прочитаног текста , одговори на питања и запиши их у свеску.

1.  Шта ти се посебно допало у тексту?

2. Који део текста је посебно духовит и због чега?

3. Због чега Свадиша критикује Биберчета?

4. Какав је Добриша?

5. Које су сличности овог рекста и бајке Биберче?

Илуструјте у свесци сцену која вам се допала.

 Задатак урадити до четвртка, за све недоумице ми се можете обратити путем мејла или вибер групе. Уживајте у читању! Поздрав!

 

 

 

6.разред

1.4.2020.

1. " И ми трку за коња имамо ", Миодраг Станисављевић ( одломак), утврђивање

 С обзиром да сте јуч епрочитали одломак у вашим читанкама, данас ћете у свескама одговорити на следећа питања.

1. Који лик ти се највише допао и због чега?

2. На шта Вук скреће пажњу Марку?

3.Шта с догоди када Вук не послуша Марка?

4. Какав је Марков однос са вилама?

5. Ко је Осења?

6. Како се одломак завршава?

7. како замишљате краља који се зове Грмаљ?

8. Шта мислите каква казна чека Марка?

Задатак урадити до среде, за све недоумице ми се можете обратити путем мејла или вибер групе. Уживајте у читању! Поздрав!

 

 

 

 

6.разред

1.4.2020.

1. Глаголи ( утврђивање)

Област којом ћемо се бавити у наредном периоду су ГЛАГОЛИ. Данас ћемо се подсетити шта су то глаголи и које су њихове особине.

Напишите наслов у свеске а затим дефиницију.

                                             ГЛАГОЛИ

 Глаголи су променљива врста речи која означава радњу стање и збивање.

Граматиче категорије глагола су :

* лице

*род

*број

*време и начин

* глаголски вид

* глаголски род

 

Подсетићемо се граматичких категорија  ГЛАГОЛСКИ ВИД и ГЛАГОЛСКИ РОД.

Глаголски вид је граматичка категорија по којој се глаголи деле на СВРШЕНЕ и НЕСВРШЕНЕ.

СВРШЕНИ глаголи означавају завршену радњу ( сести, пасти, прелетети, почистити, научити)

НЕСВРШЕНИ глаголи означавају радњу која траје ( седети, падати, летети, чистити,учити)

 

Глаголски род је граматичка категорија према којој се глаголи деле на : прелазне, непрелазне и повратне.

ПРЕЛАЗНИ ГЛАГОЛИ су глаголи који означавају радњу коју вршилац врши на неком трпиоцу. ( ломити, бацати, љубити...)

НЕПРЕЛАЗНИ ГЛАГОЛИ су глаголи за чије извршење није потребан трпиоц ( плакати, трчати, венути...)

ПОВРАТНИ ГЛАГОЛИ су глаголи који имају уз себе повратну заменицу "СЕ"

 

 

домаћи задатак :

одреди глаголски вид и глаголски род следећих глагола :

ујести, скратити, застајати, уносити, трептати, казати, смејати се, полетети, звати, умити се, позивати, руковати се, научити, сазнати

 

Урадити све до петка. Уколико имате неке недоумице, можете ми се обратити путем мејла или н вибер групи. Поздрав!