ОСМИ РАЗРЕД

ЧАС  1.

Transe-Europe Express ; Embarquez, s’il vous plaît ! 

Драги ученици треба да послушате аудио снимак лекције Départ, Embarquez, s’il vous plait! на следећем линку http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/04/Pixel4_livre-eleve_U5_p52_ex01.mp3

извучете и препишете непознате речи у своје свеске:

 

- Exactement   adv.

- Le comique

- Mourir de rire

Одговорите на питања у вези са прочитаним текстом:

 

a. De quelles pays parlent-ils? À ton avis, pourquoi aiment-ils ces pays ?

b. Et toi ? Quels pays européens as-tu visités ? Quels pays as-tu préférés ? Pourquoi ?

c. Quels pays aimerais-tu visiter ? Pourquoi ?

 

Пронађите кондиционал презента у тексту. Подсетите се грађења и употребе кондиционала презента, а затим отворите радне свеске на 50.страни. У 1.задатку попуните табелу глаголима и облицима који недостају.

У 2.задатку од вас се очекује да обележите поље у зависности од тога у ком је облику глагол:

 

a. Futur

b. Imparfait

c. Futur

d. Conditionnel

e. Imparfait

f. Conditionnel

g. Conditionnel

h. Imparfait

i. Futur

 

Погледајте илустрацију у 2.задатку на 52.страни у уџбенику. Које заменице користимо и уз које глаголе када се враћамо из неког места, а коју заменицу када идемо негде.

Објаснићемо употребу и место прилошких заменица en и  y.

 

Ma famille habite à Madrid.  Ma famille y habite.

Je reviens d’Allemagne.  J’y reviens.

Моја породица живи у Мадриду. Моја породица живи тамо.

Враћам се из Немачке. Оданде се враћам.

 

У својим свескама урадите 3.задатак са 53.стране у уџбенику.

 

a. Vous êtes allés à l’office du tourisme? Vous y êtes allés ?

b. Vous ne voudrez plus partir de Prague. Cette ville est géniale ! Vous ne voudrez plus en partir.

c. Tu crois  qu’ils sont allés à Paris ?  Tu crois qu’ils y sont allés ?

d. Tu me téléphoneras quand tu reviendras de Bruxelles.  Tu me téléphoneras quand tu en reviendras.

 

     У 6.задатку  на 51. страни у радној свесци од  вас се очекује да одговорите на питања користећи заменице en и  y:

 

a. Est-ce que tu es déjà allé aux États-Unis ? Oui, j’y suis déjà allé.

b. Est-ce que tu viens de Belgique ? Oui, j’en viens.

c. Est-ce que tu es allé au supermarché ? Oui, j’y suis allé.

d. Est-ce que tu reviens du supermarché ? Oui, j’en reviens.

e. Est-ce que le chien est sorti du garage? Oui, il en est sorti.

 

    

ЧАС  2.

Départ; Le pronom y et en 

На 53.страни. у 4.задатку се очекује да у својим свескама попуните празна поља у тексту одговарајућом заменицом en или  y:

 

À Nantes, promeneur, rêveur, curieux…chacun y trouve ce qu’il recherché.

Tu peux t’y promener, y faire du shopping. T’y découvriras le château et la statue du grand éléphant. Tu en rapporteras des souvenirs inoubliables ! et tu en reviendras enchanté !

 

Радна свеска на 50.страни. У 3.задатку од вас се очекује да понуђене глаголе у кондиционалу презента ставите на право место како би реченица имала смисла:

 

       Aimerais – voudraient – souhaiterions – verrais - pourriez

- Cet été, mes parents voudraient aller au Canada mais moi, j’aimerais bien aller dans un pays chaud.

- Ah, mais vous pourriez partir aux États-Unis. Il y a de grands espaces et il faut chaud !

- Ah oui, je me verrais bien à Las Vegas ou à New York ! Et toi ?  Tu vas faire quoi avec ta famille ?

- Eh bien, nous nous souhaiterions aller faire une randonnée dans le Sahara !

- Waouh, quel programme !

 

  У 4.задатку од вас се очекује да понуђеним речима попуните празна поља:

 

  Installer – château – rire – promenades – séjour – souvenirs – tourisme – touristes

 

Cet été, je suis allé en Roumanie pour les vacances. Nous avons passé une semaine à Cluj Napoca. J’ai aimé cette ville parce qu’il n’y avait pas beaucoup de touristes, c’était calme !

Le premier jour, nous sommes allés à l’office du tourisme pour prendre des plans et des informations sur les promenades à faire. Nous avons visité un vieux château. Il était magnifique.

Il y avait un guide qui parlait français , il était super drôle, il nous a fait beaucoup rire !

Avant de partir, j’ai acheté quelques souvenirs pour mes amis et ma famille.

C’était un super séjour mais je ne pense pas que j’aimerais m’y installer car l’hiver, il y fait trop froid !

 

Отворите уџбенике на 53.страни. Ово су  глаголи кретања који се користе уз предлоге à и de:

 

- Aller à                              - venir de

- Etre à                               - revenir de

- Venir à                            - partir de

- Trouver à                        - rapporter de

- Manger à                         - sortir de

- Dormir à

- S’amuser à

- S’installer à

- Habiter à

- Vivre à

- Se promener à

 

Радна свеска на 51.страни. У 9.задатку од вас се очекује да употребите одговарајући предлог од понуђених à  ( à la, au, aux ) de ( du, de la, des ):

 

- J’habite dans une petite ville à la campagne, et tous les samedis, je vais au supermarché pour faire les courses. Quand je rentre du supermarché, je prends mon vélo et je fais une promenade avant le déjeuner. Ensuite, vers 17 heures, je sors à nouveau  de la maison pour aller chez mes copains. Parfois, le soir, nous allons au restaurant ou au stade pour voir un match de foot. Et toi ?

- Moi, je vis à Paris. Le week-end je me promène  à la campagne ; c’est important pour moi de sortir de la ville et d’oublier un peu la vie trépidante de la capitale !

 

 У 7. задатку  на 51. страни у радној свесци од вас се очекује да повежете питања са одговорима:

 

a. Pourquoi tu as appris le portugais?

Pour pouvoir vivre au Portugal.

b. Pourquoi tu voudrais aller en Belgique ?

Parce que j’aimerais manger des frites et des chocolats belges.

c. Pourquoi tu as visité Rome ?

Pour l’histoire de la ville.

d. Pourquoi tu aimerais vivre à Amsterdam ?

Parce que j’adore cette ville, elle est calme et agréable.

 

 

ЧАС  3.

Chaque ville est un monde (Сваки град је свет (за себе))

Данас разговарамо о вашим омиљеним дестинацијама. Који је то европски град који бисте волели да посетите и због чега. Које су то знаменитости по којима се препознаје град.

Отворите уџбенике на 54.страни, послушајте аудио снимак.

 

Les voyages forment la jeunesse!

1        Écoute ce professeur interroger ses élèves,

 

Послушајте овог професора који испитује своје ученике на следећем линку

http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/04/Pixel4_livre-eleve_U5_p54_ex01.mp3

Le professeur : Quelles sont les villes européennes que vous avez visitées ?

Lucie : L’année dernière, quand j’étais en 3e au collège, avec ma classe, nous sommes allés à Naples pour perfectionner notre italien. On était dans une famille... Au début, j’avais peur de ne rien comprendre et puis ça s’est bien passé... Ils ont une fille de mon âge, Giulia, très sympa. Depuis, on communique sur Facebook. J’aimerais bien qu’elle vienne chez moi !

Louis : Moi, je suis allé à Berlin avec ma famille, il y a deux ans. Nous nous sommes promenés au Mauerpark, en allemand, ça veut dire « le parc du mur ». C’est incroyable ! Il y a tous les jeunes de la ville ! Et il s’y passe plein de trucs, des concerts, des spectacles... Je voudrais qu’on y retourne l’année prochaine... Ma mère préférerait qu’on aille à Oslo, nous ne sommes jamais allés dans le nord de l’Europe.

Le professeur : Et toi Paco ?

Paco : Ma mère est espagnole, j’ai de la famille là-bas, tous les ans on y va. Mes parents ont une maison à Murcia, j’ai des copains espagnols et parfois j’invite des copains français, c’est vraiment bien. J’aimerais que vous veniez avec moi !

Lucie et Marie : D’ACCORD !

Louis : Pas de problème, c’est quand tu veux !

 

  Препишите непознате речи

- Perfectionner    v.  усавршити

- Allemand, e   adj.  – немачки,а

- Le truc  - ствар

 

Одговорите на питања која се односе на прочитани дијалог:

 

a. Où sont-ils allés? Qu’est-ce qu’ils ont fait?

b. Quelles villes aimerais-tu visiter ? Qu’est-ce que tu aimerais y faire ?

 

  У  француском језику, за разлику од српског језика постоји још један начин који се користи у домену жеља, могућности, сумње и слично, то је субјунктив..

 

Употреба и грађење субјунктива презента

Субјунктив је глаголски начин који се користи у зависним реченицама уведеним глаголима или глаголским конструкцијама које изражавају:

• жељу, савет: Je voudrais, je souhaite, j’aimerais qu’il parte.

• осећање (радост, туга, жаљење): Je regrette, je suis désolé, je suis triste, je suis heureux, je suis content qu’il parte.

• наредбу, захтев: Le professeur exige! demande! ordonne que nous sortions dans la cour pendant la récréation.

• sumnju, strah: Je doute, je crains, j’ai peur que Paul ne vienne ce soir.

(Ово ne није негација, користи се иза глагола који изразавају бојазан, сумњу или страх.Упореди: Плашим се да не закасним.)

 

Субјунктив се често користи и иза следећих глаголских израза које називамо „униперсоналним“: il faut ~ il vaut mieux ~ il est urgent ~ il est temps ~ il est important ~ il est utile ~ il est nécessaire ~ il est possible ~ il est souhaitable ~ il est regrettable ~ il est dommage que...

Il faut que tu lises ce livre. Il est temps que nous partions. Il est posssible qu 'il vienne ce soir.

Граћење субјунктива

Опште правило је да субјунктив градимо тако што наставке e, es, e, ions, iez, ent додајемо на основу добијену од трећег лица множине презента од којег смо одбили наставак -ent. Приметио/ла си да су наставци за сва лица једнине и треће лице множине исти као и наставци за презент глагола на er, док су наставци за прво и друго лице множине исти као и наставци за имперфекат:

 

Marc veut que   j’arrive  tu partes  Marie (elle) réfléchisse

          nous attend ions     vous lisiez     ses amis (ils) viennent.

Марк жели да    ја дођем  ти одеш  Мари размисли

       ми сачекамо          ви прочитате    његови пријатељи (они)  дођу.

 

Погледајте на 54.страни у уџбенику како изгледа употреба и како изгледа субјунктив презента глагола „aller”.  Ево још неколико неправилних глагола у облику субјунктива презента.

 

Avoir

… que j’aie          …que nous ayons

… que tu aies       … que vous ayez

… que il/elle aie  … qu’ils/elles aient

 

Être

… que je sois       … que nous soyons

… que tu sois       … que vous soyez

… qu’il/elle soit   … qu’ils/elles soient

 

Venir

… que je vienne      … que nous venions

… que tu viennes    … que vous veniez

… qu’il/elle vienne    … qu’ils/elles viennent

 

Faire

… que je fasse         … que nous fassions

… que tu fasses       … que vous fassiez

… qu’il/ elle fasse   … qu’ils/elles fassent

 

Prendre

… que je prenne           … que nous prenions          

… que tu prennes         … que vous preniez

… qu’il/elle prenne      … qu’ils/elles prennent

 

У радној свесци на 53.страни. у 5.задатку од вас се очекује да у колонама означите ако се ради о индикативу презента, субјунктиву презента или облику који важи у оба случаја:

 

a. Aille – subjonctif (глагола aller)

b. Fasse – subjonctif (глагола faire)

c. Mets – present (глагола mettre)

d. Ranges – les deux ( и презент и субјунктив глагола ranger)

e. Visitons – present (презент глагола  visiter)

f. Prenne – subjonctif (глагола prendre)

g. Écoute – les deux ( и презент и субјунктив глагола écouter)

h. Fais – present (презент глагола faire)

i. Viennent – les deux (( и презент и субјунктив глагола venir)

 

    У  7.задатку од ученика се очекује да глаголе у загради ставе у одговарајуће лице презента субјунктива:

a. Il faut que tu (acheter)...............des souvenirs.

b. Je voudrais que nous (visiter)...............le musée d’art moderne.

c. Nous aimerions que vous (prendre)..................des photos de nous.

d. Tu souhaites qu’elle (venir)...............à ton anniversaire.

e. Ils ont envie qu’elles (partir)..............en vacances.

 

Домаћи задатак

Раднa свескa на 53. страни задатак број 8.  Од вас се очекује да у 8.задатку прочитате  разговор између два пријатеља, а затим да одговорите на постављена питања у вези са разговором.

a. Karim pense que Rome est la meilleure ville, parce que là il y a le plus de musées et de monuments.

b. Pour Olivier, Prague est la ville qui est la plus belle.

c. Olivier pense que c’est à Rome qu’il y a le plus de touristes.

d. Olivier pense que Rome était la ville où faisait le plus chaud.

e. Olivier et Karim iront sûrement à Londres l’année prochaine.

 

ЧАС 4.

Chaque ville est un monde; Le subjonctif présent; La condition

 

На почетку овог часа подсетите се шта сте радили на претходном часу.

Шта је то субјунктив презента, кад се користи и како се гради.

Имате задатак да завршите започете реченице о томе шта ученици треба или желе да раде.

Il faut... par exemple: Треба…на пример

 Il faut que tu sois prudent. Треба да будеш мудар.

Je veux… par exemple:

Je veux que tu viennes. Желим да (ти) дођеш.

 

Отворите радне свеске на 52.страни. од вас се очекује да у 1.задатку послушате аудио снимак и да напишете шта млади желе да раде на свом следећем распусту:

http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/04/Pixel4_cahier-activités_U5_p52_ex01.mp3

 

a. Je vais aller en Autriche et je voudrais qu’on aille visiter des grands et beaux châteaux de Salzbourg, je voudrais aussi qu’on danse la valse.

b. Dans une semaine je vais partir un mois en Pologne. J’aimerais qu’on aille au bord de la mer et qu’on apprenne parler polonais.

c. Avec mes parents je vais aller au Portugal. J’ai envie qu’on assiste à un spectacle traditionnel qui s’appelle fado.

d. Pour mes prochaines vacances je vais aller à Londres. J’aimerais qu’on fasse une ballade en  bateau.

e. Pour Noël je vais aller à Paris, je voudrais qu’on visite les grands musées et qu’on aille à un concert de rock.

 

Сада отворите уџбенике на 55.страни. У 2.задатку од вас се очекује да понуђене глаголе ставите на право место у субјунктиву презента.

 

Lucie: J’aimerais bien qu’on joue au volley, cet après-midi.

Louis : Moi, je préférais qu’on aille au bowling.

Marie : Attendez, moi, je voudrais que Marie vienne. Il faut que je lui téléphone.

Lucie : Alors, qu’est-ce qu’on fait ?

 

Сада се подсетите да и у нашем језику постоје условне/погодбене реченице.

Погодбена реченица је зависна реченица која исказује услов за вршење радње главне реченице.

Si tu viens chez moi, -> услов je te montrerai les photos. —> радња главне реченице

(Услов да ти покажем слике с распуста је да дођеш код мене вечерас.)

Ове реченице обично делимо на три типа према томе да ли исказују:

• остварљив услов или малу вероватноћу да се он оствари (изражавамо услов који се односи на будућност замишљајући нешто што се може догодити),

• неостварљив услов (изражавамо услов који се односи на садашњост замишљајући нешто што се не може догодити),

• неостварен услов (изражавамо услов који се односи на прошлост замишљајући нешто што се није догодило).

Погодбене реченице почињу обично везником si (ако, кад би, да). Како ћемо везник си превести на српски, зависи управо од типа ових реченица, односно од степена остварљивости услова.

Погледај следећу табелу:

Будућност

 

Садашњост

 

Прошлост

 

1. Остварљив услов

Si + présent + futur simple/impératif/ présent

Si tu as assez d'argent, tu achèteras / achète / tu achètes cet ordinateur.

(Ако имаш довољно новца, купићеш/купи тај компјутер.)

2. Мала вероватноћа да се услов оствари

Si + imparfait + conditionnel présent

Si tu avais assez d’argent [le mois prochain], tu pourrais acheter cet ordinateur.

(Кад би имао довољно новца [следећег месеца], могао би да купиш тај комјутер.)

 

Неостварљив услов

 Si + imparfait + conditionnel présent Si tu avais assez d’argent [en ce moment], tu achèterais cet ordinateur.

(Да имаш/кад би имао довољно новца [сада, у овом тренутку], купио би тај компјутер.)

 

Неостварен услов

Si + plus-que-parfait + conditionnel passé

Si tu avais eu assez d’argent, tu aurais acheté cet ordinateur. (Да си имао довољно новца, купио би тај компјутер.)

 

 

 

Сада отворите радне свеске на 52.страни. Од вас се очекује да у 2.задатку препознате условну/погодбену реченицу:

 

У 3. задатку од вас се очекује да заокружите одговарајући глаголски облик у реченици:

 

 За домаћи задатак послушајте песму са следећег линка  

http://www.youtube.com/watch?v=abfQQ1hzN9M

“Et si tu n'existais pas“ коју пева Joe Dassin.

 

ЧАС 5.

Le top du top!

 

У радној свесци на 52.страни. од вас се очекује да у 4.задатку слободно завршите  започету реченицу.

 

a. Si j’étais très fatigue, je me reposerais un peu.

b. Si j’étais en vacances, j’irais au bord de la mer.

c. Si j’avais 100 000 €, j’achèterais une maison.

d. Si j’avais des pouvoirs magiques, je vivrais 300 ans.

e. Si on m’offrait un billet d’avion, j’irais aux Seychelles.

 

Сада отворите уџбенике на 55.страни.

Послушајте снимак текста Le top du top.

http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/04/Le-top-du-top.mp3

По завршеном слушању одговорите на следећа питања:

 

a. Quelle est la ville la plus chère ?

b. La plus cosmopolite ?

c. La plus écologique ?

d. La plus romantique ?

 

Подсетите се грађења компаратива и суперлатива погледајте на 55.страни уџбеника део који је посвећен грађењу и употреби суперлатива. Имате задатак да пронађете у тексту Le top du top, све облике суперлатива.

   

Домаћи задатак

Препишите текст и провежбајте читање уз аудио снимак са линка

http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/04/Le-top-du-top.mp3

 

 

Le top du top!

Qualité de vie et capitales européennes

Copenhague est la ville la plus appréciée des expatriés européens pour les activités culturelles, la santé et les transports, mais c’est aussi la 5e ville la plus chère du monde. Genève est la ville la plus agréable pour les activités de loisirs. On peut y skier en hiver et faire de la voile en été. C’est aussi la ville la plus cosmopolite d’Europe, 45 % de la population est étrangère et on y trouve 180 nationalités. Stockholm est bien classée car c’est la ville la moins polluée d’Europe et c’est une des villes où il y a le moins d’habitants et le plus d’espaces verts. Les expatriés aiment les villes de l’Europe du nord mais les jeunes Européens préfèrent Barcelone, Madrid, Berlin, Amsterdam pour faire la fête. Pour les voyages en amoureux, c’est Paris qui est toujours réputée pour être la ville la plus romantique !

 

ЧАС  6.

Cadeaux souvenirs 

 

Отворите уџбеник на 56.страни. Погледајте фотографије сувенира које су карактеристичне за поједине земље и градове. Задатак  је да посматрајући фотографије одредите из које земље или града потиче сваки сувенир.

Послушајте аудио снимак дијалога са 56.стране на следећем линку

http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/04/Pixel4_livre-eleve_U5_p56_ex03.mp3

Одговорите у својим свескама на питања која се односе на прочитани дијалог:

 

a. Quel objet Lucie veut-elle offrir à Jules, Lila et Marie ? Шта Луси жели да поклони Жилу, Лили и Мари?

b. Quels objets Jules réclame-t-il ? Које предмете тражи Жил?

 

Заменице у служби директног и индиректног објекта 

(Pronoms compléments d'objet direct et indirect) 

 

Заменице за директни објекат

André me, te, le/la, nous, vous, les regarde.

Андре ме, те, га/је, нас, вас, њих/их гледа.

 

Ове заменице замењују глаголску допуну (директни објекат: qui, quoi ? - кога, шта?) која може бити властита именица или именица уведена одређеним чланом, присвојним или показним придевом.

Уколико испред именице стоји неодређени или партитивни члан, она ће бити замењена неком другом заменицом.

Tu as vu le professeur de chimie ? Јеси ли видео/ла професора хемије?

Tu connais mes parents ? Да ли познајеш моје родитеље?

Tu aimes cette actrice ? Да ли волиш ову глумицу?

—> Oui, je l’ai vu. Да, ја сам га видео/ла (њега, га).

—> Oui, je les connais. Да, ја их познајем. (њих, их).

—> Je l’adore. Обожавам  је. (много је волим). (њу, је).

 

Има и примера  где између глагола и директног објекта нема предлога. Ево неких глагола који имају такву  конструкцију: inviter, connaître, voir, appeler, chercher quelque chose / quelqu’ un.

 

Обрати пажњу на следеће:

Le замењује именицу мушког рода у трећем лицу једнине: Je vois Paul.  Je le vois. Видим Пола. Ја га видим.

La замењује именицу женског рода у трећем лицу једнине: Je vois Marie.  Je la vois. Ја видим Мари. Ја је видим.

Les замењује именицу у трећем лицу множине: Je vois Marie et Paul. Je les vois. Ја видим Мари и Пола. Ја их видим.

Заменице me, te, le, la, прелазе у m’, t’, l’, испред глагола који почињу самогласником или

немим h:

• Tu m’appelles ce soir? Зовеш ли ме вечерас?

• Elle t’a invité à la fête ?  Је ли те она позвала на журку?

•  Tu l’as, cette photo ? Имаш ли је, ову фотографију?

Gilles Simon ? Je l’adore! Жил Симон? Ја га обожавам (много волим).

 

Заменице за индиректни објекат

Anne me, te, lui, nous, vous, leur téléphone.

Ана ме, те, га, нас, вас, их зове телефоном. (дословно значење у овом случају је као Ана ми, ти, му, нам, вам, им  упућује телефонски позив.

Ове заменице замењују индиректни објекат (именицу која означава живо биће, особу) који је уведен предлогом à (à qui ? - коме ?). Глаголе који имају такву конструкцију називамо глаголима комуникације. Ево неколико примера: téléphoner, dire,parler, donner, écrire à —> à quelqu'un

Je téléphone à Paul. —> Je lui téléphone (њему). Il écrit à ses parents. —> Il leur écrit (њима).

Обрати пажњу на следеће:

Заменица за треће лице једнине lui односи се и на мушки и на женски род (њему или њој):

Je téléphone à Pierre. - Je lui téléphone. Je téléphone à Marie. = Je lui téléphone

Приметио/ла си да су заменице за прво и друго лице једнине и множине (me, te, nous, vous) исте као и за директни објекат: Il me regarde. Il me téléphone. Он ме гледа. Он ми упућује телефонски позив.

Заменице me, te, прелазе такође у m’, t’ испред глагола који почиње самогласником:

Il m’écrit. Il t’écrit. Он ми пише. Он ти пише.

Погледај сада табеларни преглед свих заменица за директни и индиректни објекат:

Лице

заменице за директни објекат

заменице за индиректни објекат

Je

me (m’) (мене/ме или мени/ми)

Tu

te (t’) (тебе/те или теби/ти)

il/elle

le, la (њега /га, њу/је)

lui (њему/му, њој/јој)

Nous

nous (нас или нам/а)

Vous

vous (вас или вам/а)

ils/elles

les (њих/их)

leur (њима / им

 

 

 Место заменица

• У простим временима, ове заменице увек стоје испред глагола; у одричном облику стоје иза

ne, а испред глагола: Je les connais. Je ne les connais pas.

• У сложеним временима, заменице стоје испред помоћног глагола, а у одричном облику

између ne и помоћног глагола: Je l’ai vu(e). Je ne lui ai pas écrit.

• У конструкцији глагол у личном глаголском облику + инфинитив, заменице стоје између два глагола: Je vais te dire la vérité. Je ne peux pas  te dire où je suis allé.

• У императиву (потврдни облик), ове заменице стоје иза глагола и одвојене су од њега цртицом:

Parle-lui ! Regarde-la !

Me и te прелазе у наглашене личне заменице moi, toi: Écoute-moi ! Regarde-moi!

Тако је и код повратних глагола: Couche-toi! Lève-toi!

У одричном облику императива заменице стоје испред глагола, а иза ne. Цртице више нема, а me и te се враћају у свој првобитни облик:              Ne lui parle pas !              Ne m’écoute pas !

Домаћи задатак

 У радној свесци на 54.страни у 4.задатку испремештане речи распоредите тако да формирају исправну реченицу:

 

a. Il les leur achète.

b. Nous leur en parlons.

c. Vous leur en envoyez.

d. Je les lui demande.

e. Je te les donne.

У радној свескци на 54.страни у 1.задатку повежите предмете/сувенире са материјалом од кога су направљени:

 

a. Une casquette     en coton

b. Une tasse            en porcelaine

c. Un bracelet         en or

d. Un port-clé         en métal

 

ЧАС  7.

Cadeaux souvenirs ;

COD; COI (Complément d’objet direct ; Complément d’objet indirect)

 

У радним свескама, на 55.страни у 5.задатку од вас се очекује да означите одговор који је тачан, од 3 понуђена:

 

a. Tu as acheté le cadeau de ta grand-mère ?

Oui, je le lui ai acheté.

b. Vous posez des questions à votre professeur ?

Oui, je lui en pose.

c. Il rapporte  sa console à son cousin ?

Oui, il la lui rapporte.

d. Elle écrit des cartes postales à ses parents ?

Oui, elle leur en écrit.

e. Jean t’a rendu ta casquette ?

Oui, il me l’a rendue.

 

 У радној свескци, на 54.страни у 3.задатку попуните празна поља одговарајућим речима из лекције, које недостају. Можете се приликом израде задатка  послужити уџбеником:

 

- J’ai acheté plein de cadeaux de vacances. Il y en a pour tout le monde. Sylvain, comme tu aimes les vêtements, voilà un tee-shirt de New York ! Il te plaît ?

- Woouh ! Super ! C’est génial.

- On continue ! Daphné, pour toi, voici un poster pour décorer ta chambre et des chocolats pour donner à tes parents !

- Tu es vraiment sympa ! il ne fallait pas.

- Ça me fait plaisir ! Et regardez, j’ai pris un tapis de souris avec l’Empire State Building pour mon père, je pense qu’il va aimer !

- Bon, maintenant, montre-nous tes photos ! Tu as dû voir plein de choses magnifiques !

 

ДОМАЋИ ЗАДАТАК

Послушајте аудио снимак 8.задатка са 55.стране радне свеске на следећем линку http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/04/Pixel4_cahier-activités_U5_p55_ex08.mp3

 Попуните празна поља гласовима који недостају:

Écoute et complète avec un b ou un v

a. Les enfants ont  ..u un film à ..élizy.

b. Hier, j’ai  ..u un chocolat chaud.

c. Ils ont fait une ..alade dans le ..airro Alto, à Lis..onne.

d. Il a  ..isité les châteaux d’Am..oise et de ..illandry.

e. Nous a..ons ..u la porte de  ..rande..ourg à ..erlin.

 

 

ЧАС  8.

La chambre des curiosités

На овом часу ћемо научити неке нове речи и изразе у вези са различитим интересантним знаменитостима у европским градовима

Отворите уџбеник на 58.страни. Погледајте занимљиве грађевине које се могу наћи у познатим европским градовима. Послушајте снимак читања овог текста http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/04/La-chambre-des-curiosités.mp3 .

 

La chambre des curiosités

 

À Londres, Berlin, Barcelone, La Haye...

 

 

L’arbre à feux tricolores

Cette sculpture mesure plus de 8 mètres de haut. 75 lumières changent continuellement de couleurs.

Elle est située à Londres, à Canary Wharf, à 5-7 minutes du métro.

 

Au pays des géants..

Madurodam, aux Pays-Bas, est un parc situé à La Haye, où est représenté en miniature tout ce qui fait le charme des Pays-Bas.

Tout y est reproduit dans les moindres détails : les maisons qui bordent les canaux d’Amsterdam, le marché aux fromages d’Alkmaar, le Palais royal du Dam, etc.

 

Les statues vivantes sur les Ramblas, à Barcelone.

Des personnes restent totalement immobiles et quand tu leur donnes une pièce de monnaie, elles bougent.

 

Un super aquarium!

Cet aquarium de 25 mètres de haut se trouve dans le hall d’un hôtel Berlinois.

Il contient 1 500 poissons de 50 espèces différentes.

Espérons qu’il ne soit pas nécessaire de laver cet aquarium trop souvent!

 

Непознате речи:

 

- Mesurer   v. - измерити

- Continuellement    adv. – непрестано, непрекидно

- Situer   v.  сместити

- Immobile  adj.- непокретан

- Une pièce de monnaie - новчаница   

- Bouger    v. – кретати, мрдати

- Reproduire   v. – направити репродукцију (веродостојну копију)

- Border   v. – протезати се, ићи уз

- Le marché  - пијаца

- Contenir    v. - садржати

- Une espèce - врста

 

Послушајте снимак неколико пута и провежбајте читање.

 

На 59.страни видимо неке занимљивости Париза.  Послушајте снимак http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/04/et-Paris.mp3  и увежбајте читање текста који се односи на узгајање пчела, скулптуру са сатовима и фонтану.

 

…et Paris

 

Eh oui.

À Paris, on élève des abeilles sur les toits des immeubles car elles y sont en meilleure santé que dans les campagnes, à cause des pesticides.

 

Le sculpteur Arman a conçu cette sculpture avec des montres.

Elle est située en face de la gare Saint-Lazare.

 

Voici la fontaine de Niki de Saint-Phalle, située à deux pas du Centre culturel Georges- Pompidou, à Beaubourg.

 

Препишите непознате речи:

- Les abeilles    n.f. - пчеле

- Une immeuble - зграда

- La santé - здравље

- Les pesticides - пестициди

- Concevoir   v. – замислити, разумети

 

ЧАС 9.

La chambre des curiosités ; La dictée

 

Наш задатак је да проширимо своја знања у вези са лексиком (речима)  која се односи на путовања и тему сувенира

Подсетите се са којим сте се то интересантним активностима или знаменитостима европских градова и Париза упознали на претходном часу.

Размислите шта је то што најчешће добијате као поклоне од пријатеља са њихових путовања, да ли су то сувенири или не, а шта бисте волели да добијете из одређених земаља, градова.  

 

Сада отворите радне свеске на 56.страни и прочитајте следећи текст

у којем се говори о неким необичним поклонима-сувенирима.

Прочитајте текст, а након читања, писмено, у својим свескама, одговорите на следећа питања:

 

a. Quels sont, selon le journaliste, les „souvenirs classiques“? Превод питања – Који су, по мишљењу новинара, „класични“ примери сувенира?

Selon le journaliste, les „souvenirs classiques“ sont un port-clés, un magnet pour le frigo, un t-shirt.

b. De quel pays pouvez-vous rapporter des pâtes en forme de monument? Превод питања – Из које земље можете донети предмете од тестенине у облику  (фигурица) споменика?

Vous pouvez rapporter des pâtes en forme monument d’Allemagne.

c. À quoi sert l’objet n°1? Pourquoi le journaliste dit qu’il faut faire attention à ne pas le manger? Превод питања – Чему служи предмет под бројем 1? Зашто новинар каже да треба обратити пажњу да се то не поједе?

Il vous aidera à faire la vaisselle ou à nettoyer. C’est une éponge saucisson.

d. À qui tu offrirais ces souvenirs? Pourquoi?

Превод питања – Коме би ти поклонио/ла ове сувенире? Зашто?

 

Размислите о томе који вам је поклон од поменутих најоригиналнији и због чега.

Попуните празна поља одговарајућим понуђеним речима

polluée – perfectionner – romantique – souvenirs – visité – l'office du tourisme

(послушајте снимак http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/04/Je-vais-à-loffice.mp3 ):

 

 

a. Je vais à  _________ pour chercher des informations.

b. Dans cette ville, il y a beaucoup de voitures, elle est très _________.

c. Je pars à Berlin pour ________ mon allemand.

d. Paris est une ville très  __________ car beaucoup de jeunes mariés la choisissent pour leur voyage de noces.

e. J’ai rapporté beaucoup de _______ pour mes amis.

f. À Paris, nous avons ________ le Louvre.

 

 

ЧАС 10.

Parler jeune ;

Les jeunes de toutes les époques

Циљеви и задаци часа - усвајање нових речи и израза, развијање свести о постојању говора који је карактеристичан и својствен младима,  оспособљавање ученика да речи причају унатрашке

Отворите уџбенике на 62.страни. Прочитајте текст Les jeunes de toutes les époques. Препишите непознате речи у своје свеске:

 

- Bric–à-brac   

- Se reconnaître   v.pron.

- L’appartenance   n.f.

- La mobylettte

- À l’envers

- Inverser   v.

- La syllable

- La tendance

- Disparaître   v.

- Le banlieu

- Défavorisé, e   adj.

- Piocher    v.

- Emprunter   v.

- S’angoisser   v. pron.

 

Ученици писмено у својим свескама одговарају на следећа питања у вези са прочитаним текстом:

 

a. Qu’est-ce que le “langage jeune”?

b. Dans les années 80, comment disait-on lycée, café, fête, mobylette ?

c. Qu’est-ce que le verlan ?

d. Écoute ces mots et sépare les syllabes.

Paris – jeune – louche – musique – café

e. Dis ces mots en verlan.

 

     Ученици треба посебну пажњу да обрате на речи које се односе на језик, као што су : la langue; le langage; les syllabes; les mots; le vocabulaire; le lexique.

     Сада отворите радне свеске на 60.страни. у 1.задатку од вас се очекује да допуните текст понуђеним речима:

     Consonnes – langage – langue – lettres – mot – syllabes – verlan – vocabulaire – voyelles

 

Le français est une langue pleine de surprises ! Notre alphabet comporte 26 lettres : 5 voyelles et 21 consonnes. Ensuite, chaque mot est composé d’une ou plusieurs syllabes. Pour parler verlan, il faut inverser les syllabes du mot.

Grâce au verlan et à tous les types de langage, les Français ont un vocabulaire très riche et varié !

Сада послушајте аудио снимак 2.задатка са 60.стране радне свеске. Послушајте снимак и одговоре забележите у радној свесци.

a. La fille est contente?

Non, la fille n’est pas contente.

b. Son ami connaît le mot «  vénère » ? Pourquoi ?

Non, il ne connaît ce mot, parce qu’il n’est pas le français.

c. Que signifie ce mot ?

Ce mot signifie « énervée ».

d. Comment s’appelle cette façon de parler ?

Cette façon de parler s’appelle verlan.

e. Observe comment se forme « vénère » puis essaie de trouver ce que « zarbi » veut dire.

Ça veut dire bizarre.

 

 ЧАС 11.

Les jeunes des toutes les époques

Циљеви и задаци часa - продубљивање знања у вези са лексиком обрађеном на претходном часу, а односи се на говор младих,  препознавање и дешифровање говора код младих, оспособљавање ученика да протумаче скраћенице које користе млади у Француској за писање порука  

Отворите радне свеске на 60.страни.

У 3.задатку од вас се очекује да пронађете право значење речи које су написане тако што су испремештани слогови,

a. Bête

b. Fou

c. Grave

d. Amour

e. Metro

f. Chien

g. Copine

h. Français

Напишите скраћенице које се такође врло често користе међу младима када шаљу текстуалне поруке.

a. STP Abréviation de s'il te plaît.

b. Rdv RDV est l'abréviation de rendez-vous qui correspond à une rencontre arrangée entre au moins deux personnes.

c. MDR  MDR » ou « LOL » sont des acronymes

très fréquemment utilisés qui signifient « Mort De Rire » ou en anglais

« Laughing Out Loud ».

d. DSL c'est désolé

 

     Затим наставник на табли напише следеће речи:

 

a. Mob

b. Kawa

c. Bahut

d. Kiffer

e. Bolos

f. Grave

a. Boloss et bouffon : une personne qui n’est pas a la mode, qui n’a pas de style, qui ne porte pas les bons vetements (ceux portes par le groupe) donc qui n’est pas dans le coup. / Kiffer : aimer, ca me plait . / Grave : trop, clair (dans le sens d’evident), serieux, d’accord, tu as raison.

Сада треба да пронађете глаголе за дате именице (преведите именице па ћете дознати и облик глагола сличан именици):

 

a. Apparition 

b. Création 

c. Croyance 

d. Écriture  

e. Enfermement  

f. Différenciation 

g. Inversion

h. Reconnaissance 

 

ЧАС  12.

C'est-à-dire ; Le but

Циљеви и задаци часа - усвајање знања у вези са намерним реченицама, продубљивање знања у вези са субјунктивом презента, развијање свести о намери наших и туђих поступака, оспособљавање ученика да изразе своје намере

Подсетите се шта сте радили на претходном часу.

А затим се присетите која је разлика између индикатива и субјунктива. Када се употребљава субјунктив и како се гради субјунктив презента. Такође треба да се подсетите неких неправилних глагола у субјунктиву презента. Нпр: avoir; être; aller; prendre; faire…

Сада отворите уџбенике на 63.страни.

Пажљиво послушајте аудио снимак дијалога C'est- à- dire...?

Препишите непознате речи у свеску:

 

- Le bouffon

- Bolos

- Employer   v.

- Kiffer   v.

- La virgule

 

Затим писмено одговорите на постављена питања у вези са прочитаним дијалогом:

 

a. Que signifient les mots: bolos, bouffon, kiffer, grave ?

b. Dans ton pays, est-ce que les jeunes ont aussi leur langage ?

 

Наставник замоли ученике да подвуку следећу реченицу у дијалогу:

 

- Pour que tu sois dans le coup, il faut employer les bons mots…

 

Обратите две ствари у реченици, који глаголски облик се појављује после везника pour que, колико је субјеката у овој сложеној реченици. Овде је реч о намерној реченици, која је је уведена везником pour que (да би, како би) , да се у тој намерној реченици користи субјунктив, а да оне могу бити уведене и везником pour que, afin que.

Сада отворите радне свеске на 60.страни. Треба повезати делове реченица како би се добила комплетна реченица:

 

  1. Elle a acheté un nouveau portable afin d’aller sur Internet tout le temps.

Она је купила нови мобилни телефон како би стално (ишла на) имала интернет.

  1. Tu m’as envoyé un texto afin de me demander de venir te voir.

Ти си ми послао, ла смс поруку да би затражио, ла од мене да дођем код тебе.

  1. Il parle en verlan pour que ses parents ne le comprennent pas.

Он прича шатровачки да (како) га родитељи не би разумели.

 

     У 6.задатку на 61.страни радне свеске од вас се очекује да допуните реченице како желите имајући у виду употребу субјунктива иза поменутих везника:

Ево и неких могућих примера за одговоре:

a. Nous avons fait les courses pour préparer le dîner.

b. Nous avons fait les courses pour que notre mère prépare la pizza.

c. Ils ont acheté un nouvel ordinateur afin de regarder des bons films.

d. Ils ont acheté un nouvel ordinateur afin qu’ils soient toujours sur Internet.

e. Je suis parti en vacances pour nager.

f. Je suis parti en vacances pour que tu restes tout seul à la maison.

 

ЧАС  13.

C'est-à-dire ; Le but

Циљеви и задаци часа - продубљивање знања у вези са намерним реченицама,  препознавање говора који је карактеристичан за младе у тренду,  оспособљавање ученика да изразе своје мишљење за говор младих

Отворите уџбенике на 63.страни. У 3. задатку ученици треба да попуните реченице понуђеним  глаголима у субјунктиву презента или у инфинитиву.

Очекивани одговори:

 

a. Pour être à la mode, il faut que tu aies les bons vêtements.

b. Pour que vous puissiez vous identifier, vous parlez le même langage.

c. Il faut habiter le même quartier afin de crée une langue.

 

     Сада отворите радне свеске на 61.страни. Од вас се очекује да у 6.задатку допуне реченице инфинитивом или субјунктивом презента глагола који се налазе у загради:

 

a. Il écrit des textos en classe pour communiquеr avec ses copains.

b. Le prof a pris son portable afin qu’il arrête d’envoyer des textos en cours.

c. Il faut que tu parles doucement pour que je te comprenne.

d. Pour parler comme les jeunes Français, il faut beaucoup s’entraîner.

e. Il faut que nous coupions notre portable afin que tu sois tranquille.

 

     У 7.задатку од вас се очекује да трансформишете реченице као у примеру:

 

Exemple: Elle va à Paris parce qu’elle va faire les magasins.  Elle va à Paris pour faire les magasins.

a. Il fait un gâteau parce qu’il veut que tu l’emportes.  Il fait un gâteau afin de l’emporter.

b. Il fait un gâteau parce qu’il veut le manger.  Il fait un gâteau afin de le manger.

c. Nous achetons une voiture parce que nous voulons voyager.  Nous achetons une voiture pour voyager.

d. Il a fait une fête. Il veut que Sonia vienne chez lui.  Il a fait une fête pour que Sonia vienne.

 

Послушајте снимак па на основу њега исправно допуните реченице са pour / afin de/ pour que/ afin que:

 

a. _______ créer une langue, il faut de l’imagination.

b. J’apprends le français _______ aller voir mes amis à Paris.

c. Je fais une fête ________ nous nous amusions.

d. Ils envoient des textos _________ faire des économies.

e. Ils utilisent des abréviations __________ gagner du temps.

f. Il t’a téléphoné _________ tu viennes au concert.

g. Nous avons téléphoné à Marie ________ tu puisses venir.

Могући одговори:

a. Pour /Afin de - b. pour / afin de - c. pour que / afin que d. pour / afin de - e. pour / afin de - f. pour que / afin que g. pour que / afin que

    

ЧАС  14.

Parlez texto

Циљеви и задаци часа - усвајање знања у вези са скраћеницама које су у свакодневној употреби приликом писања порука, развијање свести о врло честој употреби скраћеница приликом писања порука и схватање њених значења, оспособљавање ученика да прочитају поруке које су писане скраћеницама

 

 

Oтворите уџбенике на 64.страни. Ваш задатак је да прочитате текстуалне поруке и да их запишете у своје свеске.

Погледајте  и препишите табелу са скраћеницама за једну реч, више речи или изразе.  

Сада отворите радне свеске на 62.страни. У 1.задатку од вас се очекује да прочитате скраћенице, а затим да штиклирате поље код оне речи којој одговара дата скраћеница:

a. Pb   problem

b. qd  quand

c. stp  s’il te plait

d. tjs  toujours

e. bcp  beaucoup

f. rdv  rendez-vous

 

     У 2. задатку од вас се очекује  да пронађете  значења следећих речи:

 

a. je t’m

b. GHT

c. KDO

d. A +

e. K7

 

У следећем задатку ради се о порукама које млади често шаљу својим вршњацима, али оне представљавају скраћене облике речи.

Ваш задатак  је да откријете  значење  речи или израза написаних на неуобичајен начин и да их запишете  у својим свескама.

a. Wétu

b. T ou

c. Je T’M

d. GHT 1CD

e. Ta pas le tps

f. Ki C

g. Tu boa 1Kfé

h. G1 pb

Activité 4

a. Où es-tu ? - b. Tu es où ? - c. Je t'aime. - d. J'ai acheté un CD. - e. Tu n'as pas le temps. - f. Qui c'est ? - g. Tu bois un café. - h. J'ai un problème.

 

ЧАС  15.

SOS, langue en danger

 

Циљеви и задаци часа, продубљивање знања у вези са језиком младих,  развијање става у вези са употребом мобилних телефона, оспособљавање ученика да изразе своје мишљење у вези са употребом мобилних телефона

Подсетимо се шта смо радили на претходном часу. Како смо тумачили скраћенице које користимо приликом писања порука.

Сада отворите радне свеске и на 62.страни у 3.задатку дешифрујте поруке:

 

- Salut! J’ai acheté des gâteaux pour ce soir ! Tu peux acheter du café ?

- Salut, merci beaucoup pour le cadeau. C’est super beau. Bisou à plus

- Bonjour, j’ai un problème, il faut que j’aille chez Max. Tu fais quoi ? Je t’aime.

- Salut ! Tu as vu Claire. Elle est trop énervé ! C’est quoi son problème ?

 

Сада отворите уџбенике на 65.страни. Ученици, пажљиво послушајте аудио снимак дијалога SOS, langue en danger! http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/05/Pixel4_livre-eleve_U6_p65_ex03.mp3

 у којем професори француског говоре  о језику којим се служе млади а потом писмено одговарите на питања у вези са дијалогом:

 

a. Quels professeurs approuvent le langage des textos? Qui le critique ? (Који професори на снимку одобравају коришћење језика којим се служе млади када шаљу смс поруке?  Који (професори) га (језик) критикују?

b. Relève les arguments pour ou contre.

 

Ево и одговора

a. Monsieur Canovas / Madame Durand approuvent. - Monsieur Albert / Madame Duval critiquent.

b. Pour : Deux domaines séparés : les textos sont du domaine de la vie privée et, à l'école, on apprend à écrire le français correctement./ Ce jeu avec les mots est une nouvelle forme de poésie. / C'est un phénomène sociologique qui a existé pour toutes les générations. / Les jeunes ont besoin de se reconnaître entre eux. - Contre : Les jeunes écrivent phonétiquement, mais le français ne s'écrit pas ainsi. / La grammaire est devenue inutile. / C'est une forme d'enfermement : ce langage fonctionne dans un groupe, un même quartier. / Pour jouer avec les mots, il faut bien maîtriser la langue.

     Приликом изношења свог мишљења користите изразе који се налазе у црвеном пољу на 65.страни уџбеника, а то су изрази:  Je pense que; Je crois que ( уз обавезну употребу индикатива), уколико се нађу у одричном облику иза њих следи субјунктив, као и када  дође до инверзије са овим глаголима.

     Ево и једног примера:

     Je crois que c'est catastrophique!

Сада отворите радне свеске на 63.страни. од вас се у 5.задатку очекује да означите поље у коме се налази субјунктив или индикатив у зависности од тога који начин по вашем мишљењу треба да стоји у реченици:

 

a. Je ne crois pas que tu chantes bien.   subjonctif

b. Je crois que tu chantes bien.  indicatif

c. Je pense que vous êtes sympa.  indicatif

d. Pensez-vous qu’elle parte en vacances la semaine procahine?  subjonctif

e. Non, je ne pense pas qu’elle parte en vacances la semaine prochaine.  subjonctif

 

     У 6.задатку од ученика се очекује да заокружите тачан одговор, да ли треба употребити субјунктив или индикатив.

Очекивани одговори:

 

a. Je pense qu’elle sera en retard demain.

b. Vous ne pensez pas qu’il vienne à l’heure.

c. Je ne pense pas que se soit intéressant.

d. Je crois qu’elle a acheté une maison.

e. Je ne crois pas que vous fassiez des études de japonais.

 

ЧАС  16.

En paroles et en chansons; La comparaison

Циљеви и задаци часа - усвајање нових речи и израза, продубљивање знања у вези са неправилном компарацијом, развијање свести о значају музике за младе, оспособљавање ученика да изразе коју музику више воле да слушају, да упоређују различите жанрове

 

 

Подсетимо се шта смо радили на претходном часу. Иза којих израза се користи субјунктив, а иза којих инидикатив. Зашто се користи субјунктив, а не индикатив. Сада треба да урадите  7.задатак на 63.страни радне свеске.  

 

a. Je ne crois pas qu’il soit français.   Je crois qu’il est français.

b. Je pense que vous avez raison.  Je ne pense pas que vous ayez raison.

c. Je crois qu’il est parti.  Je ne crois pas qu’il soir parti.

d. Je ne pense pas qu’il ait mangé tous les bonbons.  Je pense qu’il a mangé tous les bonbons.

Сада отворите уџбенике на 66.страни. од ученика се очекује да аудио снимак дијалога Pour tous les gouts… Пажљиво послушајте снимак http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/05/Pixel4_livre-eleve_U6_p66_ex01.mp3 и препишите непознате речи:

 

- La brûlure

- Se moquer   v.pron.

- Fier, ère   adj.

- L’allure   n.f.

- Guérir  v.

- Infortune   n.f.

 

   У својим свескама одговорите на питање:

 

  1. Quels styles musicaux préfèrent Eva et Jules?

-       Eva préfère le rock et Jules le rap.

     Сада пронађите  у дијалогу све облике компарације.  

- Eminem, c’est le meilleur.

- Ce n’est pas mieux que Snoop Dog! … leur meilleur CD… et la meilleure chanson…

Размислите које врсте речи се могу поредити у француском језику, који су облици компарације у дијалогу за прилоге, а који за придеве. Погледајте облике компаратива и суперлатива прилога BIEN, као и придева BON; BONNE.

У радним свескама на 64.страни у 2.задатку, од вас се очекује да спојите реченице:

 

a. Je chante mieux que toi.

b. Ma sœur est meilleure au basket que toi.

c. Je travaille mieux quand je suis tranquille.

d. Mon dessert est meilleur que le tien.

 

У 3.задатку од ученика се очекује да заокруже тачан одговор:

 

a. Bon est un adjective, il s’utilise avec un nom.

b. Bien est un adverbe, il s’utilise avec un verbe ou un adjectif.

    

     У другом делу задатка од вас се очекује да допуните реченице одговарајућим обликом прилога или придева:

 

1. Mon gateau est bon.

2. Je travaille bien.

3. Mon devoir de français n’est pas bon.

4. Nathalie parle bien italien.

 

У 4.задатку од вас се очекује да допуните реченице одговарајућим обликом придева: meilleur; meilleure; meilleurs; meilleures:

a. Pour elle, Michael Jackson est meilleur des chanteurs.

b. Cette actrice est meilleure que Pamela Briston.

c. Ma mère, c’est la meilleure !

d. Mon père a les meilleurs CD du monde !

e. Leur premier CD est meilleur que le deuxième.

 

ЧАС  17.

En paroles et en chansons; La comparaison

Циљеви и задаци часа - продубљивање знања у вези са неправилном компарацијом, формирање парне или обгрљене риме, развијање свести о значају музике за младе,  оспособљавање ученика да изразе коју музику више воле да слушају, да упоређују различите жанрове, да осмисле песму која се римује

Подсетимо се шта смо радили на претходном часу.

Сада отворите радне свеске на 64.страни. У 1.задатку треба да послушате аудио снимак  http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/05/Pixel4_cahier-activités_U6_p64_ex01.mp3 и да одговорите  на постављена питања:

a. 1. Le père de Marie écoute le disco.

2. Marie écoute le hard rock et le métal.

3. Alex écoute le techno.

     

 

     У другом делу задатка треба да одговорите да ли су реченице тачне, нетачне или се не зна:

 

b. 1. Marie aime la musique qu’Alex écoute.  faux

2. Alex aime danser sur le disco.  faux

3. Alex pense que le métal est une musique pour les fous.  faux

4. Alex critique beaucoup.  vrai

5. Le père de Marie est vieux.

На 65.страни радне свеске, у 5.задатку треба да допуните реченице компаративом, суперлативом  прилога или придева.

a. Alban danse mieux que Cathy, mais Cathy est une meilleure chanteuse.

b. Voilà Paul, c’est mon meilleur ami.

c. J’aime mieux cet album, il est plus sympa.

d. Depuis qu’elle a quitté Donovan, Pamela chante mieux.

e. Je viens d’assister au meilleur spectacle du monde.

Сада отворите уџбенике на 67.страни. У 2.задатку од вас се очекује да послушате дијалог http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/05/Pixel4_livre-eleve_U6_p67_ex02.mp3 , а затим да одговорите на питања у вези са прочитаним:

 

a. Eva et Lucie aimeraient rencontrer Max Boubil. Marie aimerait rencontrer David Guetta.

Посебну пажњу ученици треба да посвете на посебно наглашавање речи помоћу tellement (тако)  et si (толико).

 

    Il est tellement beau.

    Il n’est pas si drôle.

 

У радним свескама на 65.страни у 7.задатку допуните реченице са si, tellement:

Могући одговори: a. tellement - b. tellement / si  - c. si / tellement - d. si

a. Je voudrais tellement parler avec lui!

b. Cet acteur est si beau !

c. Tout le monde déteste Mario pourtant il a l’air si sympa !

d. Eh, oui, en fait, il n’est pas tellement sympa que ça !

 

Послушајте песме са канала Јутјуб, које су дате у 3.задатку на 67.страни уџбеника.

Обратите пажњу, које речи се римују? Каква је рима у првом, другом, а каква у трећем случају?

У 8.задатку на 65.страни радне свеске од вас се очекује да стихове песмице распоредите тако да рима буде парна и обгрљена.

a. Ce matin / Parce que j'avais faim / J'ai mangé une baguette / Avec du beurre de cacahuète. (rimes par deux)

b. Ce matin / J'ai mangé une baguette / Avec du beurre de cacahuète / Parce que j'avais faim, (rimes embrassées)

ЧАС  18.

Le slam ou la poésie pour tous

Циљеви и задаци часа - усвајање нових речи и израза, продубљивање знања у вези са неправилном компарацијом, развијање свести о значају музике за младе,  оспособљавање ученике да говоре на тему „слема“

Подсетимо се шта смо радили на претходном часу. Разговарали смо о римовању, наглашавању придева или глагола помоћу tellement и si.

Сада отворите радне свеске на 65.страни. у 6.задатку од понуђених речи формирајте реченицу:

a. J’adore  Gad  Elmaleh, il est tellement drôle !

b. J’aimerais tellement aller voir ce film avec Branson Harlem !

c. Merci pour le cadeau ! il est si joli !

Отворите уџбенике на 68.страни.

Послушајте снимак лекције из дела којим се представља део француске културе. http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/05/Petite-histoire-du-slam.mp3

Препишите непознате речи:

- Claquer  v.

- Le tournoi

- Déclamer   v.

- Tardivement   adv.

- Le rappeur

- Se rénuir  v.pron.

- Considerer    v.

- Se developper   v.pron.

- La ligue

Покушајте писмено да одговорите на питања у вези са прочитаним (одговори се крију у тексту):

a. Où et quand commence le mouvement « slam » ?

b. Comment le « slam » se fait connaître en Europe ?

Могући одговори:

a. Le mouvement Slam commence à Chicago dans les années 80.

b. Le slam apparaît en France à partir de 1995. En 1997, Marc Levin réalise le film Slam, qui obtient le prix de la Caméra d'or au festival de Cannes, en 1998. Le mouvement slam se développe ensuite en Europe.

Следеће реченице треба да допуните понуђеним придевима: les meilleurs, les meilleures, la meilleure, le meilleur:

a. Ces musiciens sont les meilleurs.

b. Cette chanteuse est la meilleure.

c. Ce groupe de rock est le meilleur.

d. Ces chansons sont les meilleures.

 

5.задатак из Приручника за наставнике са 116.стране , потребно је да допуните реченице са c’est bon; c;est bien; c;est meilleur; c’est mieux:

a. Visiter Amsterdam en bus, c’est bien, mais à velo, c’est mieux.

b. Les gâteaux, à Paris, c’est bon, mais, à Quimper, c’est meilleur.

c. Écouter la radio, c’est bien, mais écouter de la musique, c’est mieux.

d. Le vin blanc, c’est bon, mais le vin rouge, c’est meilleur.

 

Домаћи задатак

Одслушајте песму Les passants - Zaz.

 

ЧАС  19.

Le slam ou la poésie pour tous

Циљеви и задаци часа - продубљивање знања у вези са негацијом, компарациијом придева и прилога,  развијање свести о значају музике и поезије за младе, оспособљавање ученика да изразе свој став о музици и поезији

Отворите уџбенике на 68.страни. Послушајте снимак читања текста Grand Corps Malade. http://osdrazevac.edu.rs/wp-content/uploads/2020/05/Grand-Corps-Malade.mp3

Затим писмено одговoрите  у својим свескама на постављена питања:

a. Comment Grand Corps Malade définit-il le slam?

b. Quels slameurs connais-tu ?

 

a. Le slam : ce sont des gens qui racontent leur vie. C'est ouvert à tout le monde. Les scènes se passent dans des endroits inattendus, les bars et les théâtres, bien sûr, mais aussi dans les collèges, dans les lycées, dans les squares, dans la rue...

Сада отворите радне свеске на 66.страни. Од вас се очекује да у 2.задатку прочитате задатак     , а затим да одговорите на питања, да дешифрујете реченицу.     

L'oiseau a des ailes, il aime voler, mais il n'aime pas l'eau.

Приручник за наставнике 117.страна, 6.задатак. Следеће реченице треба да пребаците у одричан облик:

 

a. Il est tellement beau! 

b. Nous le trouvons tellement gentil! 

c. Ce chanteur est si bon ! 

d. Nous sommes tellement bons en français ! 

e. Ma sœur est si contente ! 

 

ЧАС  20. 

La systématisation

Циљеви и задаци часа - примена стеченог знања у оквиру наставне теме,  развијање свести о важности примене стеченог знања, оспособљавање ученика да примене стечено знање

Сада отворите радне свеске на 68.страни.  Тест се састоји од 5 питања која обухватају пређено градиво из граматике и лексике.

 

1. Coche la bonne réponse et complète les phrases :

a. Il faut vraiment que vous _________ ce CD.

1.écoutez  ▫      2. écoutiez  ▫   3. écouter

 

b. Je voudrais _________ parler à ce chanteur !

1.si   ▫    2. Beaucoup   ▫   3. Tellement ▫

 

c. Il aimerait _______ à ce concert.

1.qu’il aille  ▫  2. Aller  ▫   3. Allait  ▫

 

 

d. J’ai acheté ce CD pour ________ la salsa cubaine.

1. découverte  ▫     2. Découvrir   ▫   3. Découvert   ▫

 

e. Elle vient ce soir afin ________ nous fassions nos devoirs ensemble.

 1. que   ▫   2. De   ▫   3. Pour   ▫

 

f. Je pense qu’elle _______ demain.

1.vienne  ▫     2. Venir   ▫    3.viendra  ▫

 

2. Complète avec un verbe au subjonctif :

Chanter – acheter – écrire – venir

a. Il faut vraiment que les jeunes ________ mieux ! Il y a des fautes partout dans leurs rédaction.

b. Je ne pense pas qu’elle _________ chez toi ce soir.

c. Il faut que tu ________ le dernier CD de Kriss K.

d. Mes parents veulent que ma sœur et moi _________ devant toute la famille.

 

3. Complète avec bon, bien, mieux, meilleur :

a. Ce gâteau est vraiment très _________, je pense que c’est le ________ de tous ceux que j’ai faits !

b. Mon frère travaille ________ à l’école depuis que mes parents ont pris son ordinateur portable. Je ne sais pas si c’est ______ mais, en tous cas, ça marche !

c. Qui chante le _______ ? Toi ou moi ?

 

4. Lexique. Coche les bonnes réponses :

a. Quant tu parles en verlan, tu

1. Dis les syllabes des mots à l’envers

2. Dis des mots en anglais

 

b. Si tu dis à une personne que tu la « kiffes », ça veut dire que tu…

1. La détestes

2. L’aimes

 

c. Un comique est une personne…

1. Drôle

2. Triste

 

5. Complète le texte avec les mots suivants :

Familier ; soutenu ; verlan ; textos

             Les jeunes ont un langage très ________. Certains pensent que c’est à cause des ________ et d’Internet. Cependant, avant l’invention des portables, il y avait des langages « jeunes » comme l’argot ou le _________. Mais alors, aujourd’hui, qui parle en français _______ ?